به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۰۲۱۱۳

بایدن: تجربه برای نامزدی را دارم

بایدن: تجربه برای نامزدی را دارم
گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا۸۰ سال دارد و برای دومین بار خود را از طرف دموکرات‌ها برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا نامزد کرده است.
نامزدی او بخاطر سن بالایش بحث‌برانگیز است.  بایدن در مصاحبه با رسانه خبری "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" در دفاع از این تصمیم گفت از هر کسی که تا به حال نامزد شده تجربه بیشتری دارد و فکر می‌کند ثابت کرده‌ است که شرافتمند و  تاثیر‌گذار است.
بایدن در سال ۲۰۲۱ به عنوان مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شد. او در ۲۵ آوریل ۲۰۲۳ نیز رسما نامزدی خود را برای دومین دوره در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام کرد.اگر بایدن یک سال و نیم دیگر انتخاب شود در پایان دور دوم احتمالی، ۸۶ ساله خواهد شد.اما شایستگی بایدن برای نامزدی مجدد انتخابات ریاست جمهوری مدت‌هاست به موضوعی بحث‌برانگیز در درون حزب خود او تبدیل شده است.
دموکرات‌ها بخاطر "اشتباهات کلامی بایدن" مورد تمسخر قرار می‌گیرند. او به طور نمونه، جمعه ۵ مه  در حین حضور در کاخ سفید "کنفرانس مطبوعاتی بزرگ" را برای بعدازظهر اعلام کرد و باعث سردرگمی شد. 
رسانه‌های آمریکایی اما بعدا به نقل از کاخ سفید گزارش دادند که بایدن هنگام اعلام این خبر به ضبط مصاحبه ام‌اس‌ان‌بی‌سی اشاره کرده و در نتیجه آن را اشتباه بیان کرده است.
رقیبان سیاسی بایدن مرتبا از اشتباهات او برای زیر سؤال بردن "توان ذهنی" رئیس جمهور استفاده می‌کنند.
جو بایدن بیش از ۳۵ سال در مجلس سنا کرسی نمایندگی داشت و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ نیز معاون باراک اوباما رئیس جمهور وقت ایالات متحده بود.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها