به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۰۳۱۵۰

 فرار یک تیپ روسیه از حومه باخموت

 فرار یک تیپ روسیه از حومه باخموت
گروه بین الملل: مسئول یک واحد نظامی اوکراینی که در باخموت با نیروهای روس درگیر است می‌گوید که بخشی از یک تیپ نظامی روسیه در منطقه نزدیک باخموت «منهدم شده» و سربازان باقی‌مانده فرار کرده یا اسیر شده‌اند.
یکی از بنیانگذاران «گردان آزوف»در ویدئویی، اعلام کرد که گردان‌هایش یک تیپ روس را «شکست داده‌اند».
آندری بیلتسکی در این زمینه گفت: «در واقع اسکادران ششم و هفتم، بخش اطلاعات و تعداد زیادی خودرو جنگی این تیپ منهدم شدند و تعداد قابل توجهی از اعضای آن نیز اسیر شدند».
یک تیپ ارتش روسیه معمولا از چندهزار نیرو تشکیل شده است.
گردان آزوف که از سال ۲۰۱۴ با حضور افراد شبه‌نظامی تشکیل و سپس در ارتش اوکراین ادغام شد، به عنوان یک گروه ملی‌گرا و راست افراطی شناخته‌ می‌شود و روسیه آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.
رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر، شرکت نظامی خصوصی روسی نیز روز گذشته با انتقاد شدید از وزارت دفاع روسیه گفت که واحدهای ارتش روسیه مواضع خود را در بخشی از شهر باخموت در اوکراین ترک کرده و پا به فرار گذاشته‌اند.گروه واگنر از سال گذشته هدایت جبهه روسیه برای تصرف باخموت را بر عهده داشته اما نتوانست نیروهای اوکراینی را که هنوز غرب شهر را در دست دارند، شکست بدهد.
باخموت که یک مرکز کلیدی حمل‌ونقل در منطقه دونتسک است، محل شدیدترین نبردها در چندماه گذشته بوده و هر دو طرف در این شهر متحمل تلفات زیادی شده‌اند.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز ۱۱ اردیبهشت گفته بود که بر اساس تخمین‌های اطلاعاتی نهادهای امنیتی آمریکا بیش از ۲۰ هزار سرباز روسیه در این مدت کشته شده‌اند که نیمی از این آمار متعلق به گروه مزدور واگنر است.
مقامات روس تاکنون به خبر فرار نیروهای ارتش این کشور واکنش نشان نداده‌اند. مقامات اوکراینی نیز تنها در این زمینه عنوان کرده‌اند که روسیه «در شهر باخموت حمله‌ای ناموفق» داشته‌ است.در همین حال، سوئیس اعلام کرد که ۷.۴ میلیارد فرانک سوئیس (۸.۳۲ میلیارد دلار) از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را در اختیار دارد.
دولت سوئیس در بیانیه‌ خود اعلام کرد که تمام نقل‌وانتقالات مرتبط با بانک مرکزی روسیه از آغاز جنگ اوکراین در این کشور ممنوع شده‌ و در نتیجه دارایی‌های این بانک نیز مسدود شده است.
این ذخایر جدا از وجوه و دارایی‌هایی افراد، نهادها و شرکت‌هایی است که به‌دلیل تحریم‌ها مسدود شده‌اند.دولت روسیه پیش از این اعلام کرده بود که بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور در نتیجه تحریم‌های غرب مسدود شده است.مقامات سوئیس گفته‌اند در حال پیگیری این موضوع در اتحادیه اروپا هستند که آیا امکان دارد دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را سرمایه‌گذاری کنند تا از درآمد حاصل از آن برای بازسازی اوکراین استفاده شود یا خیر.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها