به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۹:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۰۶۰۵۶

حمایت کشورهای عرب از اردوغان

حمایت کشورهای عرب از اردوغان
گروه بین الملل: رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که ترکیه با سرمایه کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت شده است. رجب طیب اردوغان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان ترکیه فاش کرد که این کشورها کمک‌هایی را به شکل موقت برای بانک مرکزی و بازارهای مالی ترکیه فراهم کرده‌اند. اردوغان گفت: «اقتصاد، بانکداری و سیستم مالی ما کاملاً قوی است. در حال حاضر برخی از کشورهای خلیج فارس در سیستم (بانکی) ما پول‌های خود قرار داده‌اند، حتی اگر فقط برای مدتی کوتاه.»
روز یكشنبه دور دوم انتخابات ترکیه برگزار می‌شود و مردم این کشور برای تعیین تکلیف سرنوشت کرسی ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای می‌روند. شانس اردوغان برای پیروزی در برابر رقیبش کمال قیلیچداراوغلو بالابرآورد شده است.اردوغان می‌خواهد پس پایان از دور دوم انتخابات از اهداکنندگان تشکر کند. او از هیچ کشور یا مبلغی نام نبرد. ترکیه در سال های اخیر قراردادهای مالی (Swap Contracts) را با امارات متحده عربی، چین، قطر و کره جنوبی به ارزش حدود ۲۸ میلیارد دلار منعقد کرده است.
ترکیه دستخوش بحران شدید اقتصادی است. ارزش لیر، پول ملی این کشور به شدت کاهش یافته است و تقریباً ۸۰ درصد در برابر دلار ظرف پنج سال گذشته سقوط کرده است. این به نوبه خود مشکل تورم را تشدید کرده، زیرا ترکیه مجبور است کالاها و مواد خام زیادی وارد کند که به دلیل لیر ضعیف گران تمام می‌شوند. نرخ تورم در سال گذشته ۸۵ درصد افزایش یافت و در حال حاضر تقریباً ۴۴ درصد است. این تورم قدرت خرید ترک ها را می‌بلعد.
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها