به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۰۹۳۳۰

رافت: باید ناز بیرانوند را بکشند تا بماند

رافت: باید ناز بیرانوند را بکشند تا بماند
گروه ورزشی: پایان رافت مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است باشگاه پرسپولیس باید مهاجمانی را جذب کند که در سطح خیلی خوبی باشند و به درد سرمربی این تیم بخورند. رافت جدا از بحث در مورد مهاجمان در رابطه با نقش مهم بیرانوند هم صحبت می‌کند و معتقد است برای دروازه‌بانی با کیفیت فنی بیرانوند حتماً باید باشگاه ناز این دروازه‌بان را هم بکشد تا به هر شکل ممکن در پرسپولیس بماند.

فکر نمی‌کنید باید تمرینات پرسپولیس زودتر آغاز شود؟
به هر حال تا آنجایی که من اطلاع دارم سازمان لیگ و فدراسیون درصددند تا به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشند که در نیم فصل مسابقات برنامه جام ملت‌ها قرار داشته باشد و برنامه‌ریزی به شکلی انجام شود که نه تیم ملی صدمه دیده و نه باشگاه‌ها آسیب ببینند.

با سه‌گانه زدن در امر قهرمانی فکر نمی‌کنید نگه داشتن این موفقیت برای پرسپولیس سخت‌تر باشد؟
تیم پرسپولیس در این فصل هر سه جام ممکن را کسب کرد که اتفاق بزرگی برای پرسپولیس است و حتماً اینطور است که نگه داشتن قهرمانی سخت‌تر از قهرمانی است اما باید این مسأله را هم در نظر بگیریم که همه اتفاقات فصل قبل در کنار شایستگی پرسپولیس به سود تیم قرمزپوش پایتخت رقم خورد که خیلی مهم بود که در رأس آن هم بازی سپاهان مقابل ملوان قرار داشت که اگر آن بازی مساوی نمی‌شد شاید سرنوشت قهرمانی به گونه دیگری می‌شد.

در خصوص بضاعت پرسپولیس به لحاظ بازیکن فکر می‌کنید چه بازیکنانی باید به پرسپولیس اضافه شوند؟
بالاخره هر سال اینگونه است که عده‌ای از بازیکنان می‌روند و تعدادی جدید هم اضافه می‌شوند اما این یک اصل است که باید یک انرژی جدید  برای موفقیت به پرسپولیس اضافه شود، بر همین اساس هم معتقدم بعد از دیاباته دیگر مهاجم خارجی پرسپولیس یعنی پریرا هم باید از پرسپولیس خداحافطی کند چون این بازیکن هم بار فنی خاصی برای پرسپولیس نداشت و مانند شیخ دیاباته نتوانست چندان به سود پرسپولیس باشد.

برای جذب مهاجمان خوب باید مهاجمانی با قیمت بالا جذب شوند که این امر هم با پول ریالی و محدودیت‌های قیمتی واقعاً سخت است!
بله جذب بازیکن سخت شده اما همه می‌دانیم در ایران هیچ تیمی این مسائل را رعایت نمی‌کند و به نوعی همه این قوانین را دور می‌زنند و هر تیمی که می‌گوید من این قانون را رعایت می‌کنم راست نمی‌گوید، ضمن اینکه حتماً باید برای تیمی مانند پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران در آسیا شرایطی فراهم شود تا بتوانند پرچم کشورمان را در قاره‌کهن به اهتزاز درآورند. مثلاً پرسپولیس باید دو مهاجم بیاورد که بتوانند مقابل تیم‌هایی مانند الاتحاد و النصر بهترین نمایش را داشته باشند؛ بازیکنانی که به سیستم و تاکتیک یحیی بخورند. جدا از این حتماً باید یک پلی‌میکر هم جذب شود، هافبک طراح ششدانگی که بتواند در سی، چهل بازی یک فصل که در جام برگزار می‌شود مهاجمان را به خوبی تغذیه کند چون واقعاً برای بازیکنی با سن و سال سروش با همه توانایی‌هایش سخت است که در سی یا چهل بازی بتواند در تیم به نحو احسن بازی کند و به نوعی برای آن همه بازی جواب نمی‌دهد.

با توجه به سرمایه‌گذاری‌ای که تیم‌های عربستانی کرده‌اند به نظرتان پرسپولیس می‌تواند در آسیا موفق شود؟
ما از گروه‌مان صعود می‌کنیم اما با وجود النصر و الاتحاد واقعاً سخت است، ضمن اینکه با شرایطی که ما داریم معلوم نیست میزبانی را به تیم‌های ما بدهند یا نه چون ما بدون وی‌ای‌آر هستیم و در بخش‌های امکاناتی هم واقعاً ضعیف هستیم ضمن اینکه به دنبال دادن پول ریالی به بازیکنان خارجی هستیم که اینطوری هیچ بازیکن خوب خارجی به ایران نمی‌آید یا آن بازیکنان خوب خارجی هم که در ایران هستند دیگر در ایران نمی‌مانند.

دقیقاً خود گولسیانی هم گفته با قوانین پرداخت ریالی در پرسپولیس نمی‌ماند!
گولسیانی کاملاً حرف‌هایش درست و منطقی بوده است. حرف مدافع گرجستانی کاملاً درست بوده است. از طرفی اگر این بازیکن از پرسپولیس جدا شود چطور می‌توانیم مدافعی گلزن که در لیگ و جام حذفی گل‌های متعددی را برای پرسپولیس زده دوباره پیدا کنیم که بخواهیم او را جذب کنیم. باید این قانون پرداخت ریالی و سقف بودجه را حداقل برای تیم‌هایی که می‌خواهند در آسیا شرکت کنند جمع کنند چون در این صورت اصلاً نمی‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. پرسپولیس چهل یا پنجاه میلیون نفر هوادار دارد و باید به مصاف تیم‌هایی مانند الاتحاد و النصر یا تیم‌های شرق آسیا برود که عملاً با این محدودیت‌ها نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

فقط در خط حمله یا هافبک بازیکن برای تقویت تیم احساس می‌کنید؟
به غیر از دروازه حتماً در بقیه پست‌ها نیاز است که بازیکن جذب شود چون حضور یک فصل موفق دلیلی نمی‌شود که بازیکن یا بازیکنان آن تیم فصل دیگر هم همان کیفیت را ارائه دهند. پرسپولیس تیمی بزرگ است که حتماً به بازیکنانی بزرگ و بازی در بیار نیاز دارد و به نظرم تیمی که آرامش دارد نباید آرامشش را به هم زد.

اگر بیرانوند برود پرسپولیس می‌تواند به موفقیت‌هایش ادامه دهد؟
برای فصل قبل یحیی بازیکنانی مانند بیرانوند و گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی و دانیال و صادقی را به پرسپولیس آورد و به این ترتیب 50 درصد تیم را تغییر داد که در این بین بیرانوند بیشترین تأثیر را در موفقیت تیم داشت. الان هم اگر می‌خواهند باز هم شاهد موفقیت‌های تیم‌شان باشند باید ناز بیرانوند را بکشند تا در پرسپولیس بماند چون دروازه‌بان تیم رکن اصلی موفقیت یک تیم است و فکر می‌کنم یحیی آنجایی قهرمان شد که پنج بازیکن خیلی خوب گرفت و به نوعی نیمی از تیم را تغییر داد و خیلی خوب آن را هدایت کرد.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: پایان رافت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها