به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۱۱۸۷۲

 دست‌فرمان  قرار نیست عوض شود!

 دست‌فرمان  قرار نیست عوض شود!
گروه سیاسی: روزنامه فرهیختگان در مطلبی با عنوان «به حیثیت امر به معروف رحم کنید» نسبت به انتخاب روح‌الله مومن نسب به عنوان دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از منکر اعتراض کرد.
به گزارش فرهیختگان، انتصاب و انتخاب فردی با موقعیت دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر مستلزم درنظر گرفتن دو مولفه اخلاق و عقلانیت است. عبور از چهره‌ای مانند هاشمی‌گلپایگانی و تندروی‌های افراطی‌اش که داد قشر مذهبی را هم درآورد، امیدوارکننده بود. انتظار می‌رفت حداقل در انتصاب بعدی فردی انتخاب شود که کاستی‌های هاشمی‌گلپایگانی را نداشته باشد. عقلانیتش شکاف را کمتر کند و اخلاق‌مداری او در مقام دبیر ستاد امر به معروف، نظرات مختلف دیگر یا خاکستری‌ها را جذب کند. نیاز بود کسی انتخاب شود که آثار مخرب به‌جا مانده از انتصاب قبلی را هم پاک کند و هم با رویکردی جدید نسبت به فریضه دینی_سیاسی و اجتماعی امر به معروف، پویاییِ دغدغه‌مندی این ستاد را نسبت به مسائل مردم نشان دهد. اما در کمال تعجب کسی انتخاب شد که قصه‌ای از بارداری با دو گیگ اینترنت را با جدیت تمام در مقابل انظار عمومی و در رسانه ملی مطرح کرده و برای عدم برقراری تماس تصویری رایتل، با مراجعه به دفاتر مراجع تقلید دست به دامن چهره‌های دینی شده است. همین دو مورد نشان می‌دهد که ستاد امر به معروف و نهی از منکر تهران، نه‌تنها قرار است با دست‌فرمان دبیر قبلی خود پیش برود بلکه باید منتظر بمانیم و ببینیم چگونه یک چهره دیگر می‌تواند بار دیگر دین و مذهب را در مقابل ملزومات زیستن انسان عصر جدید قرار دهد و چگونه می‌توان با یک انتخاب نادرست شکاف بین مردم را بیشتر کرد.
برچسب ها: امر به معروف

۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۱:۵۸
مثل مشایی این هم داستان و حاشیه میسازه (432884)
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۳:۲۹
دلیلی بر تشویق به مشارکت و خرد جمعی نیست وقتی می‌توان با چنین داستان سرایی موهن ضد مردم به تخطئه همگانی پرداخت؟ چه دلیلی مثبتی داریم ؟ (432889)
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۳:۳۴
مردم سالاری دینی یعنی رجوع به خرد جمعی در جمهوری عقلانی ، امثال ایشان تمسخر خرد جمعی و مهجور کننده گزاره های دینی شده اند

باردار شدن عملکرد مدیریتی خود این فرد چاره اش چیست ؟ (432890)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها