به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۴۱۱۸۷۹

با این پنج روش‌ بدنتان هرگز کم‌آب نمی‌شود

با این پنج روش‌ بدنتان هرگز کم‌آب نمی‌شود
گروه علمی: بدن انسان از ۵۰ تا ۷۰ درصد آب تشکیل شده است و عملکرد صحیح اندام‌ها به میزان آبی که روزانه دریافت می‌کنیم، بستگی دارد چرا که هر سلول، بافت و اندامی در بدن برای فعال ماندن به آب نیازمند است.
 
 
به گزارش خبرآنلاین،هیدراتاسیون (آبرسانی) کافی به دلایل زیادی برای بدن مهم است؛ از جمله اینکه هیدراته بودن به مبارزه با مِه مغزی، دفع سموم از طریق ادرار، حفظ دمای مناسب بدن از طریق تعریق، حفظ سلامت مفاصل و حتی کاهش وزن کمک می‌کند. هیدراتاسیون بهینه هم‌چنین به حفظ سطح انرژی کمک می‌کند و از طرفی حمل مواد مغذی به سلول‌ها، نیازمند آب است. علاوه بر این، کم‌آبی مزمن می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی، سنگ کلیه و فشار خون بالا شود.
 
شما روزانه آب بدن خود را از طریق تعریق و ادرار از دست می‌دهید. زمانی که دفع مایعات نسبت به دریافت آن بیشتر باشد، بدن بازدهی کافی برای عملکرد صحیح را ندارد. این وضعیت شما را دچار سردرد، سرگیجه، مشکلات گوارشی (یبوست) و خستگی می‌کند. کم‌آبی بدن می‌تواند بر خلق و خو، حافظه و توانایی شناختی نیز تأثیر منفی بگذارد.یک فرد معمولاً حدود ۲۰ درصد آب مورد نیاز خود را از طریق مواد غذایی، به خصوص میوه‌ها و سبزیجات دریافت می‌کند. با در نظر گرفتن این درصدها و طبق مطالعات گسترده، مردان باید روزانه ۱۵.۵ لیوان (۳.۷ لیتر) آب و زنان حدود ۱۱.۵ لیوان (۲.۷ لیتر) آب در روز بنوشند.

چگونه روزانه آب بیشتری دریافت کنیم؟
۱. غذاهای آبرسان بخورید
ساختار میوه‌هایی مانند هندوانه و خیار بر پایه آب است؛ به همین دلیل، انتخاب این گرینه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا آبرسانی بدن خود را صرفاً با خوردن میان‌وعده تأمین کنید. ۹۲ درصدِ هندوانه متشکل از آب است و الکترولیت‌هایی همچون منیزیم و پتاسیم نیز در آن وجود دارند.

۲. برای آب خوردن آلارم تنظیم کنید
چند هشدار در ساعات مختلف شبانه‌روز روی گوشی خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که آب بنوشید.

۳. بطری یا لیوان بزرگتری را انتخاب کنید
استفاده از یک لیوان یا بطری آب بزرگتر می‌تواند راهی ساده برای نوشیدن آب در مقادیر بیشتر باشد.

۴. آب طعم‌دار را امتحان کنید
افزودن مقداری آبلیمو یا لیموترش تازه به آب می‌تواند طعم جدیدی به نوشیدنی شما بدهد. هم‌چنین آب لیمو فواید بسیاری برای سلامتی دارد و سبب کاهش وزن نیز می‌شود. مصرف آب و لیمو به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد، سبب رشد سلول‌های سالم و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و شما را کمتر در معرض انواع بیماری قرار می‌دهد.

۵. به ندای بدن خود گوش کنید
گاهی اوقات بدیهی‌ترین راه‌حل، سودمندترین راه‌حل است. پاسخ مناسب به خواسته‌های درونی بدن یکی از مؤثرترین راه‌ها برای هیدراته ماندن است. وقتی تشنه هستید، آب بنوشید. تشنگی علامتی است که بدنتان به شما می‌گوید کم‌آب است و به مایعات نیاز دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها