به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۱۴۹۳۵

این مواد غذایی خون‌تان را تصفیه می‌کند

این مواد غذایی خون‌تان را تصفیه می‌کند
گروه سلامت: برای آنکه خون به‌اصطلاح پاکسازی شود، باید کبد و کلیه‌ها به درستی فعالیت و سموم بدن را دفع کنند.کبد، مسئول دفع سمومی مانند الکل، فلزات مضر واردشده به بدن و باقی‌مانده حاصل از تجزیه داروهای مصرفی است.
 
کلیه‌ها هم مواد زاید ناشی از تجزیه موادغذایی را همراه با ادرار دفع می‌کنند. بنابراین تغذیه درست، کمک به بهبود عملکرد درست این دو اندام است. همچنین با تغذیه مناسب میزان قند و چربی خون هم متعادل می‌شود؛ تعادل قند و چربی خون، لازمه خون پاک است. در ادامه به چند نمونه از مواد خوراکی که به پاکسازی خون کمک می‌کنند، اشاره کرده‌ایم.  
 
۱. سبزی‌های چلیپایی: خانواده کلم‌ها، در این گروه قرار دارند. آنتی‌اکسیدان بالا و ارزش غذایی بالای این خانواده -که سرشار از مواد معدنی هم هستند- دو عامل مهم برای کمک به پاکسازی و تصفیه خون هستند. مصرف بخارپز و خام این خوراکی‌ها در وعده‌های مختلف غذایی توصیه می‌شود.

۲. زنجبیل: تنظیم قند خون، مشخص‌ترین تأثیر زنجبیل است. علاوه‌براین مصرف آن می‌تواند به درمان کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) کمک کند. زنجبیل را به صورت تازه در چای، قهوه، شیر یا به شکل رنده‌شده در سالاد و ماست استفاده کنید.

۳. گل جامائیکا یا چای ترش: این گیاه در کشور ما به چای ترش معروف است. گل‌های این گیاه که به شکل ذغال‌اخته است، همان بخش خوراکی آن است. این گیاه مُدر است و به عملکرد کلیه‌ها کمک می‌کند. دم‌کرده این گیاه به شکل چای یا اضافه کردن گل آن به سالاد یا ماست از روش‌های استفاده از این گیاه هستند.

۴. جعفری: این گیاه را به راحتی می‌توان در منزل کاشت. مصرف جعفری روی عملکرد کبد تأثیر مثبت دارد و از طرفی حجم ادرار را افزایش می‌دهد. اضافه کردن آن به سبزی خوردن، ماست یا سالاد بهترین روش استفاده از آن است.

۵. گل قاصدک: این گیاه هم مدر است. بنابراین به تصفیه خون کمک می‌کند. دم‌کرده برگ، گل یا ریشه گیاه قاصدک نوشیدنی خوبی برای عصر یا صبح است.

۶. سیر: اگرچه بوی خوبی ندارد، اما سرشار از ترکیب‌های ضدالتهاب است. بنابراین مصرف سیر می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند و باعث کاهش میزان کلسترول خون شود. مصرف خام آن همراه با ماست یا اضافه کردن آن به غذا، روش‌های خوب مصرف سیر هستند.  
مرجع : ‌ همشهری آنلاین
برچسب ها: تصفیه خون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها