به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۴۱۵۴۳

بشقابهای‌ روي‌پشت‌بام مانع ورود فرشته‌ها

گروه سياسي: رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: اسلام بدون مبارزه با استکبار و آمریکا، اسلام ناب نیست و طبق فرموده امام راحل، همان اسلام آمریکایی است.
بشقابهای‌ روي‌پشت‌بام مانع ورود فرشته‌ها

سردار محمدرضا نقدی در اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج، قرائت قرآن را یک تکلیف بلکه یک نیاز دانست و ادامه داد: خواندن، حفظ و قرائت قرآن لازم است ولی کافی نیست و همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند این قرائت باید مقدمه تدبر و تفکر در قرآن باشد ولی مسأله مهمتر که سبب مهجوریت قرآن می‌شود، عمل نکردن به قرآن است. وی مهجوریت قرآن در جامعه را سبب شکایت پیامبر در روز قیامت عنوان کرد و گفت: مهجوریت قرآن در عرصه‌های قرائت و ذکر و یاد ظاهری در میان مردم، تعمق، تدبر و تفکر در مفاهیم و در عمل به قرآن است و هرجا که در قرآن اجر برای ایمان ذکر می‌شود، ایمان با عمل صالح بیان شده است. نقدی با بیان اینکه "برخی می‌گویند فقط باید به داخل کشور توجه کرد و به دیگر کشورها کاری نداشت"، اظهار کرد: قرآن در پاسخ این افراد می‌فرماید چرا در برابر کسانی که سرزمینشان اشغال شده ساکت هستند؟

وي به نظر برخی مبنی بر عدم برخورد تند با کفار اشاره و تصریح کرد: قرآن کریم پیامبر و کسانی را که با او هستند، مهربان با خود و سختگیر بر کفار و دشمنان می‌داند. همچنین، طبق نظر قرآن، به مقدسات دیگران نباید توهین کرد ولی نه به شاهان ستمگر و فاسد که با آرای بیست درصدی حاصل از زور و تزویر رسانه‌ای به روی کار آمده‌اند. نقدی همچنین اظهار کرد: برخی می‌گویند به سران استکبار مرگ نفرستید در حالیکه خداوند در قرآن به ظالمین و مستکبرین "مرگ" می‌فرستد و آنها را لعن می‌کند و قرآن این افراد و افکار فاسد و منحرف را رسوا کرده است. قرآن بر مبارزه با دوستان شیطان تاکید می‌کند. اسلام بدون مبارزه با استکبار و آمریکا، اسلام ناب نیست و طبق فرموده امام راحل، همان اسلام آمریکایی است.

وی در ادامه با بیان آیاتی از قرآن کریم، درباره مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: الگوی مصرف و عدم اسراف، راکد نکردن سرمایه‌ها و به کار انداختن آن، مصرف کالای داخلی به جای کالای خارجی و رونق تولید داخلی، تاکید بر ارزش کار و تلاش، مدیریت بهره‌وری از منابع در زمان تهدید و مشکلات که در داستان حضرت یوسف مشاهده می‌شود، از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن است. جانشین فرمانده کل سپاه در  بسیج، تقویت ارتباط با خدا را از عوامل حل مشکلات اقتصادی دانست و تاکید کرد: بشقاب‌هایی که در بالای پشت‌بام برخی خانه‌هاست، مانع ورود فرشته‌ها می‌شوند و وقتی شبکه‌های فاسد ماهواره و اینترنت وارد خانه شد، آموزه‌های قرآنی خارج می‌شود.

مرجع : ايسنا