به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۱۶۴۳۵

پاکت منبری‌ اهل بیت، کارمندی است!

پاکت منبری‌ اهل بیت، کارمندی است!
گروه سیاسی: امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت (ع) از ما نوکری می‌خواهد نه کارمندی؛ بنابراین اینکه منبری بر منبر برود، روضه بخواند و بعد از این برای پاکت بعد مجلس مجادله کند، این نوکری نیست کارمندی است.
به گزارش فارس، سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از اعضای مجمع خطبای استان خراسان رضوی ضمن تبیین ضروریات اخلاقی روضه‌خوانی در ماه محرم و صفر اظهار کرد: اینکه خداوند عالم در سوره طلاق می‌فرماید «وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» یک خطاب آن به‌طور کامل مربوط به مبلغان و خطباست زیرا اگر ما نوکر امام حسین(ع) باشیم، حضرت سیدالشهدا(ع) علاوه بر اینکه هیچ‌چیز ما را به حال خود نمی‌گذارد، شب اول قبر ما را هم اداره می‌کند.
وی افزود: اهل‌بیت همه‌چیز زندگی نوکرشان را اداره می‌کنند. این را هم البته توجه داشته باشید که حضرت از ما نوکری می‌خواهد نه کارمندی؛ بنابراین اینکه منبری بر منبر برود، روضه بخواند و بعد از این برای پاکت بعد مجلس مجادله کند، این نوکری نیست کارمندی است زیرا نوکر از اساس برایش ژست و مقام و شهرت مهم نیست، فقط متمرکز است اربابش از او راضی باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نوکری به معنای آزادگی از جریان سازی‎ هاست، خاطرنشان کرد: اصل نوکری به این است که نه شما از جریان سازی‎ ها واهمه پیدا کنید و نه اینکه به جریانی وابسته شوید. اینجاست که به همه شما عزیزان توصیه می‌کنم از تهدید و توهین و تهمت‌ها هراس به دل راه ندهید زیرا نوکری در این درگاه، سنگ خوردن دارد.
وی افزود: از سوی دیگر، اینکه به شما «آیت‌الله» خطاب کنند و برای گرامیداشت شما از جا بلند شوند، بازهم نباید در نظر شما تغییری ایجاد کند زیرا اساس این است که ما نوکر اهل‌بیت(ع) باشیم و به هیچ‌چیز، جز روضه خوان بودن خود افتخار نکنیم.این مسائل، چکیده حرف‌هایی است که منبری‌ها خودشان به مردم می‌گویند و بنابراین پیش از وعظ، باید خودشان به آن باور پیدا کنند.
 علم‌الهدی تصریح کرد: در طول ۴۴ سال اخیر، فرصت‌های تبلیغی فوق‌العاده‌ای در کشور به وجود آمده و خصوصا در سال‌های اخیر هم با گسترش فضای مجازی، امکان ترویج مبانی دین تا حد زیادی توسعه‌یافته اما بازهم این نکته را بدانید که همچنان مؤثرترین بستر تبلیغ، همان منبری است که جوانان را دور خود جمع می‌کند و زمینه‌ساز اعتلا و ارتقای اسلام در زندگی اجتماعی مردم می‌شود.
وی تأکید کرد: در ایام مناسبتی که ارتباط مردم با منبرها بیش از پیش تقویت می‌شود، تکلیف بر دوش خطبای استان ما مضاعف خواهد بود زیرا زمانی بود که اهل منبر در مشهد می‌توانستند محتوای تبلیغی خود را به گوش آحاد ملت در سرتاسر کشور برسانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خطبای خراسانی همیشه در بیان و خطبه در زمره سرآمدان روزگار خود بوده‌اند. به همین دلیل است که می‌گوییم باید رونق منبرها حفظ شود تا در اذهان عمومی، محرم و صفر با شور هیئت‌ها و روشنگری منبرها متناظر بماند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها