به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۱۶۵۸۳
پریرا:

خوشحالم عضوی از بهترین تیم ایران بودم!

خوشحالم عضوی از بهترین تیم ایران بودم!
گروه ورزشی: لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی که در نیم فصل دوم سال قبل به پرسپولیس پیوست، اصلا نتوانست انتظارات را برآورده کند.پریرا در بازی‌هایی که به میدان رفت، تنها یک گل به ثمر رساند و توفیق زیادی نداشت.از همین رو مشخص بود این بازیکن برای فصل بعد جایی در تیم قهرمان ایران نخواهد داشت. یحیی گل‌محمدی علاقه‌ای به ادامه همکاری با این بازیکن نداشت و جدایی او از پرسپولیس قطعی شد.
 
پریرا برای فصل بعد با پرسپولیس قراردادی به ارزش ۷۴۰ هزار دلار داشت و برای بازی در نیم فصل دوم سال گذشته هم ۳۶۰ هزار دلار دریافتی داشته است.با این حال ماجراجویی این بازیکن برزیلی در ایران به پایان رسید و پریرا دیگر به ایران بازنخواهد گشت. در همین خصوص فرصتی دست داد تا با این بازیکن برزیلی گفت‌وگویی در رابطه با حضورش در فوتبال ایران و البته جدایی اش از پرسپولیس انجام دهیم. صحبت‌های مهاجم برزیلی فصل قبل پرسپولیسی‌ها را در ادامه می‌خوانید.
 
چه شد پرسپولیس و فوتبال ایران را برای ادامه فوتبالت انتخاب کردی؟
خب من قراردادم به پایان رسیده بود و بازیکن آزاد بودم. از طریق مدیربرنامه‌هایم در جریان یک پیشنهاد از ایران قرار گرفتم. کنجکاو شدم تا در مورد ایران و باشگاه پرسپولیس تحقیق کنم. فهمیدم پرسپولیس بزرگترین باشگاه ایران است و قدمت زیادی دارد. هواداران این تیم در کل آسیا معروف هستند و خیلی برای حضور در پرسپولیس مشتاق شدم. بعد از مذاکره و بررسی شرایط با مدیران پرسپولیس به توافق رسیدم و قراردادم را امضا کردم. فکر می‌کنم انتخاب خوبی داشتم و دوست داشتم چالش جدیدی را در زندگی ورزشی‌ام تجربه کنم. به همین دلیل پرسپولیس و ایران گزینه خوبی بود.

ولی شرایط طوری نبود که بتوانی عملکرد موفقی داشته باشی.
موقعی که به ایران آمدم پرسپولیس شرایط خوبی نداشت و چند نتیجه بد باعث شد تا از صدر جدول فاصله بگیرد. من هدفم کمک به تیم بود. تلاشم را کردم تا مهره مفیدی برای پرسپولیس باشم و فکر می‌کنم فصل به بهترین شکل ممکن برای ما به پایان رسید. در ابتدا تطبیق با شرایط تیم و فوتبال ایران و ارتباط برقرار کردن با بقیه کمی برای من سخت بود. هرچه که گذشت اوضاع بهتر شد و من هم توانستم بهتر کار کنم. هواداران از من در هر بازی انتظار گلزنی داشتند که طبیعی بود ولی بعد از چند بازی من کمتر به میدان رفتم و از ترکیب اصلی کنار گذاشته شدم. شاید اگر بیشتر بازی می‌کردم، می‌توانستم گل‌های بیشتری هم بزنم.

رابطه‌ات با سایر اعضای تیم چطور بود؟
من یک رابطه حرفه‌ای با همه داشتم. به همبازیانم و کادرفنی احترام می‌گذاشتم. آن‌ها هم با من رفتار خوبی داشتند. در کل در پرسپولیس همه چیز خوب بود و من بی احترامی ندیدم.

فکر می‌کردی در پایان فصل همه جام‌ها را با پرسپولیس ببری؟
در ابتدا خیر. ولی هرچه بیشتر از حضورم در پرسپولیس گذشت متوجه شدم که تیم ما باکیفیت است و پتانسیل بالایی دارد. می‌دانستم پرسپولیس چه باشگاه بزرگی است و بیشترین افتخارات را در فوتبال ایران دارد. به همین خاطر اطمینان داشتم که می‌توانیم شرایط را به نفع خودمان عوض کنیم. تیم ما فوتبال بسیار خوبی را بازی می‌کرد و در ۱۰ بازی آخر خود هیچ شکستی نداشت. همین موضوع باعث شد تا بتوانیم خودمان را دوباره پیدا کنیم و صدرنشین شویم. رقبا در چند بازی امتیاز از دست دادند و ما هم به بهترین شکل ممکن موفق شدیم از این موضوع استفاده کنیم. در مجموع فکر می‌کنم شایستگی کسب قهرمانی را داشتیم. خیلی خوشحالم که عضوی از بهترین تیم ایران بودم و فصل رویایی را با پرسپولیس پشت سر گذاشتم.

در بازی با سپاهان اخراج شدی و تیم خیلی تحت فشار قرار گرفت. از آن بازی برای ما بگو.
خب بازی بسیار مهم و سختی بود و هر دو تیم برای قهرمانی رقابت می‌کردند. فکر می‌کنم اخراج من درست بود و من در آن لحظه مرتکب اشتباه شدم. البته به عمد به بازیکن حریف ضربه نزدم ولی پای من به آن بازیکن خورد و داور هم کارت زرد دوم را به من داد و اخراج شدم. تیم تحت فشار قرار گرفت و کار برای ما خیلی سخت شد.با این حال بچه‌ها خوب مقاومت کردند ولی در آخرین دقیقه بازی گل خوردیم و بازی را به حریف واگذار کردیم.شرایط بعد از آن بازی برای من سخت شد ولی خوشحالم در پایان قهرمان شدیم و به موفقیت رسیدیم.

برای فصل آینده هم با پرسپولیس قرارداد داشتی ولی در نهایت جدا شدی. در این خصوص هم صحبت کن.
بله من برای ۱۸ ماه قرارداد داشتم ولی شرایط برای ادامه همکاری مهیا نبود. من پرسپولیس و هوادارانش را دوست دارم ولی اوضاع به آن شکلی که می‌خواستم پیش نرفت. جدایی من از پرسپولیس یک توافق دوطرفه بود و فوتبال حرفه‌ای به همین شکل است. برای پرسپولیس و هوادارانش آرزوی موفقیت می‌کنم.

بهترین خاطره‌ات از ایران و پرسپولیس چه بود؟
میهمان نوازی ایرانی‌ها فوق العاده بود و هیچوقت فراموش نمی‌کنم. هرجا که مردم من را می‌دیدند می‌شناختند و درخواست گرفتن عکس می‌کردند. این موضوع خیلی برای من جالب بود چون شرایط در برزیل هم همینطور است و مردم عاشق فوتبال هستند. ایرانی‌ها خیلی فوتبال را دوست دارند و این موضوع من را سورپرایز کرد. قهرمانی‌ها با پرسپولیس هم فوق العاده بود و در مجموع حضور در این تیم تجربه خوبی برای من و خانواده‌ام بود.
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: لئاندرو پریرا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها