به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۴۱۸۴۲۸

 حوثی‌ها هم تفكیك جنسیتی را اجرایی كردند

 حوثی‌ها هم تفكیك جنسیتی را اجرایی كردند
گروه بین الملل: حوثی‌های یمن، اعلام کردند که برای نخستین بار در دانشگاه صنعا تفکیک جنسیتی اعمال می‌کنند.
حوثی‌ها قبلاً در مؤسسه‌های آموزشی عمومی و خصوصی تحت کنترل خود تفکیک جنسیتی اجرا کرده‌ بودند، اما دانشگاه صنعا که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شده است، تاکنون مشمول اجبار تفکیک جنسیتی نشده بود. 
«انجمن دانشجویان»، نهادی که حوثی‌ها برای نظارت بر دانشجویان تأسیس کرده‌اند، با صدور بخشنامه‌ای روزهای تحصیل در هفته را به دو قسمت تقسیم کرده است؛ به این ترتیب که دانشجویان پسر از روز شنبه تا دوشنبه به دانشگاه می‌روند و دانشجویان دختر نیز از سه‌شنبه تا پنجشنبه سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند.این انجمن پیشتر برگزاری برنامه‌های مختلط از جمله اردوهای آموزشی یا جشن‌های فارغ‌التحصیلی با حضور دانشجویان پسر و دختر را ممنوع کرده بود.
بر اساس ادعای این نهاد، برگزاری برنامه‌های مختلط «با هویت ایمانی مردم یمن» در تضاد است و «پیروزی و آزادسازی قدس را به تاخیر می‌اندازد.»
حوثی‌ها در سال‌های اخیر همواره تلاش کرده‌اند که به نام «مبارزه با فتنه و اختلاط»، زندگی اجتماعی جوانان به ویژه دانشجویان را در اماکن عمومی همچون قهوه‌خانه‌ها، رستوران‌ها و دانشگاه تحت فشار قرار دهند.
عمر داعر البخیتی، رئیس دانشکدۀ رسانه در دانشگاه صنعا، نخستین دانشکده‌ای که در آن تفکیک جنسیتی اجرا شد، در گفت‌وگو با سایت «اخبار الیمن الان» مدعی شد که این تصمیم براساس «تحقیقات گسترده» صورت گرفته است و این امر بر تحصیل دانشجویان «تأثیر منفی» نخواهد گذاشت.او با بیان این‌که هدف از این اقدام «مبارزه با جنگ نرم است»، گفت: «اختلاط دو جنس باعث چالش‌های بزرگی می‌شود. تربیت برخی دانشجویان ۱۰۰ درصد سالم نیست. ما تلاش می‌کنیم این مشکلات را به شکلی درست و آرام حل کنیم.»
او از اعتراض‌ها به این تصمیم نیز ابراز تعجب کرد و گفت: «ما این‌جا همچون پدر هستیم؛ پدران به دنبال منفعت دختران و پسران خود هستند. از این رو تفکیک جنسیتی یک مسئلۀ طبیعی است، همان‌گونه که پیشتر در دانشگاه علوم و فناوری تحت مدیریت حزب اصلاح اتفاق افتاد. حالا خود این حزب با بخشنامه تفکیک جنسیتی مخالفت می‌کند».
برچسب ها: یمن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها