به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۱۸۷۶۶

با این سبک زندگی شگفتی خلق کنید

با این سبک زندگی شگفتی خلق کنید
گروه علمی:هشت عادت زندگی می‌تواند عمر شما را چندین دهه افزایش دهد.به گزارش ایسنا، یک مطالعه جدید شامل بیش از ۷۰۰ هزار فرد آمریکایی نشان می‌دهد که با پذیرش هشت عادت سبک زندگی سالم تا میانسالی، افراد می‌توانند به‌طور بالقوه ده‌ها سال به زندگی خود در مقایسه با افرادی که این عادات را کمتر دارند یا اصلا ندارند اضافه کنند. این تحقیق شواهدی ارائه می‌کند که نشان می‌دهد عادات سبک زندگی روزانه ما می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر امید به زندگی ما تأثیر بگذارد.
 
به نقل از ارث،  این هشت عادت شامل فعالیت بدنی، رهایی از اعتیاد، عدم استعمال دخانیات، مدیریت استرس، اتخاذ رژیم غذایی سالم، عدم مصرف زیاد الکل، حفظ خواب خوب و داشتن روابط اجتماعی مثبت است.این مطالعه تخمین می‌زند مردانی که تا سن ۴۰ سالگی به هر هشت عادت پایبند هستند، می‌توانند به‌طور متوسط ۲۴ سال بیشتر از مردانی که این عادت‌ها را ندارند، زندگی کنند. برای زنان نیز رعایت هر هشت عادت سبک زندگی سالم در دوران میانسالی با افزایش ۲۱ سالی امید به زندگی در مقایسه با زنانی که فاقد این عادات بودند، مرتبط بود.
 
یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که اتخاذ یک سبک زندگی سالم برای سلامت عمومی و سلامت شخصی مهم است. لازم است که این تغییرات را زودتر انجام دهید اما حتی اگر فقط یک تغییر کوچک در ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سالگی خود ایجاد کنید، باز هم سودمند است.

نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که برخی عادات سبک زندگی تأثیر عمیقی بر طول عمر دارند. فعالیت بدنی کم، مصرف مواد مخدر و استعمال دخانیات بیشترین خطرات را به همراه داشت که هر کدام با ۳۰ تا ۴۵ درصد بیشتر خطر مرگ در طول دوره مطالعه مرتبط بودند.همچنین، سبک زندگی مانند استرس مزمن، نوشیدن الکل، رژیم غذایی نامناسب و بهداشت ناکافی خواب، هر کدام با افزایش تقریباً ۲۰ درصدی در خطر مرگ مرتبط بودند و البته فقدان روابط اجتماعی مثبت با افزایش ۵درصدی خطر مرگ مرتبط است.

یافته‌ها بر نقش حیاتی عوامل سبک زندگی در کمک به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی تأکید می‌کنند که اغلب منجر به ناتوانی زودرس و مرگ می‌شوند. علاوه بر این، نتایج نشان می‌دهد که انتخاب سبک زندگی سالم می‌تواند خطر ابتلا به چنین بیماری‌هایی را کاهش و طول عمر را افزایش دهد.
برچسب ها: سلامت طول عمر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها