به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۱۹۵۶۳

۹۶ بازیکن از لیگ برتر کنار گذاشته شدند!

۹۶ بازیکن از لیگ برتر کنار گذاشته شدند!
گروه ورزشی:بر اساس قوانین جدید نقل و انتقالات روی کاغذ ۹۶ بازیکن ایرانی از چرخه لیگ برتر کنار گذاشته می‌شوند.به گزارش ورزش سه،تغییر قوانین نقل و انتقالاتی لیگ برتر بیست و سوم مشکلات زیادی را برای تیم‌های حاضر در مسابقات ایجاد کرده است؛ اگرچه قوانین جدید منفعت‌هایی برای باشگاه‌ها دارد و از طرفی می‌تواند باعث پایین آمدن میانگین سنی تیم‌های لیگ برتر شود، اما کم شدن سهمیه‌های بزرگسال و البته افزایش سهمیه خارجی باعث یک اتفاق عجیب در فوتبال شده است؛ اینکه روی کاغذ ۹۶ بازیکن ایرانی که خیلی‌هایشان سرشناس هستند از چرخه بیرون خواهند رفت!
 
با توجه به قوانین جدید نقل و انتقالات سهمیه بزرگسال هر تیم نسبت به سال گذشته یک نفر کاهش داشته و تیم‌ها به جای ۲۰ بازیکن از ۱۹ بازیکن می‌توانند استفاده کنند. همین مسئله به اندازه خودش برای باشگاه‌ها دردآور است اما مسئله دیگری که ابعاد این دردسر را گسترده‌تر کرده به حذف سهمیه زیر ۲۵ سال برمی‌گردد.

در سال‌های گذشته سهمیه زیر ۲۵ سال در لیست بازیکنان هر باشگاه وجود داشت؛ قانون این سهمیه اینگونه بود که اگر باشگاهی بازیکنی در اختیار داشته که در فصل قبل زیر ۲۳ سال بوده و در فصل جدید بالای ۲۳ ساله محسوب می‌شود، در سهمیه زیر ۲۵ ساله‌ها قرار می‌گرفت و هر تیم می‌توانست سه بازیکن با این مشخصات داشته باشد. از طرفی هر بازیکن به مدت دو فصل می‌توانست در سهمیه زیر ۲۵ سال قرار بگیرد.با قوانین جدید عملا بازیکنانی که فصل گذشته زیر ۲۳ سال بودند و امسال از این مرز سنی عبور کرده‌اند، بزرگسال محسوب می‌شوند و به همین خاطر بسیاری از باشگاه‌ها قید این نفرات که می‌توانند آینده خوبی هم داشته باشند را زده‌اند!

تا اینجای کار به محاسبه کاهش یک سهمیه بزرگسال و حذف سه سهمیه زیر 25 سال می‌توان نتیجه گرفت که در لیگ امسال 16 + 48 بازیکن ایرانی از لیست تیم‌ها کنار می‌روند. به عبارت بهتر کاهش یک سهمیه بزرگسال و حذف سهمیه زیر 25 سال جمعا 64 بازیکن را از چرخه لیگ برتر خارج می‌کند.

اگرچه همه تیم‌های لیگ برتری بازیکن خارجی به خدمت نگرفته‌اند، اما با توجه به اینکه به سهمیه خارجی تیم‌ها دو نفر اضافه شده، عملا هر تیم می‌توانست دو بازیکن ایرانی‌اش را کاهش بدهد. اگر همه تیم‌های لیگ برتر به جای سهمیه ایرانی از بازیکن خارجی استفاده می‌کردند، عملا 2 بازیکن ایرانی دیگر هم از لیست تیم‌ها کنار می‌رفتند که جمعا 32 بازیکن می‌شد.

در چنین شرایطی و با توجه به 64 بازیکنی که از سهمیه بزرگسال و زیر 25 سال تیم‌ها حذف شده‌اند، روی کاغذ 96 بازیکن از چرخه لیگ برتر نسبت به فصل گذشته کنار رفته‌اند و این مسئله اتفاق خوبی برای فوتبالیست‌های داخلی نیست.

بی‌شک غیبت پرتعداد بازیکنانی که خیلی از آنها سال‌ها است در فوتبال حضور دارند، می‌تواند لیگ برتر را با کاهش کیفیت مواجه کند و البته که مربیان و مدیران باشگاه‌ها نیز از این مسئله رضایت ندارند و مشکلات زیادی برای آنها در بحث بستن تیم به وجود آمده است.
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها