به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۴۱۹۷۸۶

 طرفداران ترامپ همه چیز را توطئه می‌دانند

 طرفداران ترامپ همه چیز را توطئه می‌دانند
گروه بین الملل: با ادامه حواشی پیرامون پرونده اتهامات دونالد ترامپ و سومین کیفرخواست علیه رئيس جمهوری آمریکا، طرفداران او بار دیگر تلاش دارند کل ماجرا را یک توطئه بخوانند و سیاستمدار محبوب خود را مبری از هرگونه خطا بدانند.
دونالد ترامپ سالهاست که به حامیانش گفته نمی‌توان به انتخابات اعتماد کرد و او قربانی فساد و تبانی رسانه‌ها، ساختار سیاسی و شخصیت‌های ذی‌نفوذ در آمریکا است و حالا پس از صدور سومین کیفرخواست علیه او بار دیگر طرفدارانش همین خطوط کلی را دنبال می‌کنند. روت بن غیاث، مورخ دانشگاه نیویورک که در مورد تبلیغات اقتداگرایانه مطالعه می‌کند به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: «وقتی ترامپ چنین روایتی را مطرح و رسانه‌های خبری محافظه‌کار هم آن‌را تایید می‌کنند و در رسانه‌های اجتماعی هم تقویت می‌شود، طبیعی است که چنین روایتی توسط بسیاری از طرفداران ترامپ پذیرفته شود.»
ترامپ از سال ۲۰۱۶ این ایده را مطرح کرد که اصل انتخابات فاسد است و نمی‌توان به این روند اعتماد کرد. بن غیاث در این خصوص می‌گوید: «اکنون هفت سال از این روایت می گذرد. ترامپ یکی از عالی‌ترین مبلغان قرن بیست و یکم است. او این دنیای بدون مرز را خلق کرده است، جایی که برای پیروانش، همه چیز قربانی بودن او را تایید می‌کند.»
دروغ‌های مکرر ترامپ در مورد انتخابات در قلب آخرین کیفرخواست علیه او قرار دارد جایی که ترامپ همواره ادعا می‌کند جو بایدن با تقلب موفق شده در انتخابات ۲۰۲۰ او را شکست دهد، ادعایی که در نهایت به حمله طرفداران او به ساختمان کنگره نیز منجر شد. جک اسمیت، بازپرس ویژه این پرونده در این رابطه  گفت: «حمله به پایتخت کشور ما در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، حمله‌ای بی سابقه به مقر دموکراسی آمریکا بود. همانطور که در کیفرخواست توضیح داده شد، دروغ‌هایی که پیش از آن مطرح شد به این حمله دامن زد. دروغ‌هایی که با هدف ایجاد مانع در کارکرد اساسی دولت ایالات متحده، روند جمع‌آوری، شمارش و تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور صورت گرفت.» 
رئيس جمهوری آمریکا به طور جداگانه با اتهامات دیگری هم مواجه است که از آن جمله می‌توان به پرداخت مبالغی برای روابط غیراخلاقی خود به یک بازیگر فیلم‌های پورن و جعل اسناد مربوط به آن و همچنین خروج اسناد طبقه‌بندی شده از کاخ سفید و انتقال آن به اقامتگاه خود در فلوریدا اشاره کرد. 
اما برای فداکارترین حامیان او، اتهامات علیه ترامپ تنها شواهد بیشتری از این توطئه است. این احساسی است که پس از کیفرخواست اول و دوم ترامپ به سرعت در رسانه‌های اجتماعی پخش شد و  به راحتی در تلگرام، تروث سوشال و دیگر پلتفرم های محبوب محافظه کاران بار دیگر مشاهده شد.دینش دسوزا، فیلمساز محافظه‌کار، در حساب‌های کاربری خود در تروث و توییتر نوشت: «دموکرات‌ها انتخابات ۲۰۲۰ را دزدیدند و این کیفرخواست تلاشی برای محافظت از سارقان و مشروعیت بخشیدن به سرقت است.»
بسیاری از اطلاعات نادرست درباره کیفرخواست‌ها از خود ترامپ سرچشمه می‌گیرد، که به جای تلاش برای به حداقل رساندن اقدامات غیرقانونی زمینه را برای حمله به دموکراسی و آزادی فراهم کرده و آن‌ها را به محوری‌ترین اصول کمپین انتخاباتی خود تبدیل کرده است. 
متحدان رئیس جمهور سابق و تیم حقوقی او استدلال می‌کنند که این کیفرخواست مخالف آزادی بیان است و اظهارات ترامپ را که باید بر مبنای آزادی بیان بدون مشکل باشد، جرم‌انگاری کرده است.  جان لائورو، وکیل ترامپ، در سی ان ان گفت: «تمرکز تیم بر این واقعیت است که این حمله به آزادی بیان و دفاع سیاسی است.» استفان میلر، مشاور سابق ترامپ هم به فاکس نیوز گفت: «اگر این کیفرخواست به نتیجه برسد، آزادی بیان زنده نخواهد ماند». 
با این حال به نظر می‌رسد که دادستان‌ها این پاسخ را پیش‌بینی کرده‌اند و به صراحت در کیفرخواست پذیرفته‌اند که ترامپ حق دارد در مورد تقلب در انتخابات دروغ بگوید. در عوض، این کیفرخواست استدلال می‌کند که ترامپ زمانی که دروغ‌هایش به اقداماتی تبدیل شد؛ از تلاش برای لغو انتخابات گرفته تا ممانعت از روند رسمی شمارش آرا که حق شهروندان است، عملا قانون را زیر پا گذاشته است.در کیفرخواست آمده است: «متهم مانند هر آمریکایی این حق را داشت که علنا در مورد انتخابات صحبت کند و حتی به دروغ ادعا کند که در جریان انتخابات تقلب تعیین کننده نتیجه و پیروز آن بوده است».
بسیاری از حامیان ترامپ به جای کنکاش در جزئیات کیفرخواست به اتهامات هانتر بایدن، پسر جو بایدن، اشاره کردند و بدون مدرک ادعا کردند که بایدن در معاملات تجاری پسرش در زمان ریاست جمهوری دست داشته است. آنها همچنین مدعی شدند که کیفرخواست‌های اخیر به‌منظور منحرف کردن اخبار مربوط به خانواده بایدن انجام شده است و این سوال را مطرح کردند که چرا دادستان‌ها به جای ترامپ از دولت بایدن تحقیق نمی‌کنند.
دیگر طرفداران ترامپ که در شبکه های اجتماعی در مورد این پرونده صحبت می‌کردند، تمرکز خود را بر سازمان‌های اجرای قانون، دادستان و قاضی دخیل در این پرونده داشتند. به عنوان مثال در شبکه توییتر، عکس‌های جک اسمیت بازپرس ویژه این پرونده با متن «چهره شیطان محض» پخش شد.
دیگران زندگینامه تانیا چوتکان قاضی منطقه‌ای ایالات متحده را بررسی کردند و انصاف او را زیر سوال بردند و خاطرنشان کردند که او توسط رئیس جمهور سابق، باراک اوباما، منصوب شده و شریک یک شرکت حقوقی بود که زمانی هانتر بایدن آنجا بوده است.
اما آیا آن‌طور که طرفداران ترامپ می‌گویند  قاضی چوتکان که ریاست کیفرخواست جدید ترامپ را بر عهده خواهد داشت و با هانتر بایدن کار کرده، اتهاماتی به او وارد است؟ 
ترامپ در پاسخ به اتهامات مطرح شده در کیفرخواست جدید بار دیگر پیامی مبنی بر جذب کمک‌های مردمی منتشر و از طرفدارانش خواست به او پول بدهند.
 ترامپ پس از هر دو کیفرخواست قبلی شاهد افزایش جذب کمک‌های مردمی بوده و طرفدارانش به او پول بیشتری داده‌اند، پولی که برخی می‌گویند صرف تیم حقوقی ترامپ برای دفاع از او در برابر اتهامات شده است.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها