به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۲۰۵۲۱

از بین بردن زردی دندان بر اثر سیگار【سال1402】

گروه کسب و کار: اکثر افرادی سیگار از زردی دندان و داشتن دندان های تیره رنگ رنج می برند و همیشه به دنبال یافتن راه حلی برای درمان این مشکل می باشند.
از بین بردن زردی دندان بر اثر سیگار【سال1402】
در واقع نیکوتین موجود در سیگار می تواند اثرات بسیار مخرب و بد بر روی ساختار و ظاهر دندان ها بگذارد. سیگار ساختار دندان ها را تضعیف می کند و موجب به وجود آمدن لکه هایی بر روی دندان می شود. هر چه این افراد بیشتر دخانیات مصرف کنند ممکن است این زردی و پوسیدگی دندان افزایش یابد. اما امروزه علم به قدری پیشرفت کرده است که افراد سیگاری می توانند بدون هیچ گونه نگرانی، این لکه ها را با روش هایی مانند کامپوزیت، لمینت و ... از بین ببرند. بهترین دکتر کامپوزیت در تهران با تخصصی که دارد می تواند به افراد سیگاری برای داشتن دندان هایی زیبا و سفید کمک کند. اگر شما می خواهید دندانپزشک متخصص در این زمینه بیابید، می توانید به سایت های جراحا، نوبت دات آی آر، تاپتنا و پذیرش24 و ... مراجعه کنید تا دکتر مورد نظر خود را بیابید.

چگونه سیگار بر دندان تاثیر می گذارد؟
سیگار به سلامتی شما آسیب می رساند. اگرچه امکان دارد دندان‌هایتان اولین چیزی نباشد که زمان در نظر گرفتن خطرات سیگار کشیدن به ذهنتان خطور می‌کند، اما استفاده از تنباکو می‌تواند به دهان شما آسیب شدیدی بزند. ترک سیگار و مصرف دخانیات کار بسیار دشواری است و اگر شما به سیگار کشیدن ادامه دهید به لبخندتان آسیب بیشتری وارد می کنید. متأسفانه، هر چه برای بازه زمانی طولانی تری سیگار بکشید، احتمال آسیب دیدگی شما بیشتر می شود. افراد سیگاری بیش از بقیه در معرض پوسیدگی دندان قرار می گیرند. نیکوتینی که در تنباکو موجود است موجب کاهش جریان بزاق می شود و در نهایت باعث بروز علائم خشکی دهان می شود. داشتن بزاق کمتر بدین معناست که ذرات غذا بیشتر به دندان های شما می چسبند و سبب به وجود آمدن باکتری های تولید کننده اسید می گردند که در نتیجه باعث پوسیدگی دندان می شوند. بزاق افراد سیگاری اغلب غلیظ تر است، به این معنی که دندان ها کمتر محافظت می شوند.
چگونه سیگار بر دندان تاثیر می گذارد؟

6 اثر منفی سیگار بر دندان
سیگار تاثیرات بسیار منفی بر روی دندان ها می گذارد که در ادامه می خواهیم این عوارض را برای شما ذکر کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید :
1 . داشتن دندان های لکه دار، بوی بد دهان، از دست دادن بویایی و چشایی: سیگار سبب تحریک شدن حس بویایی و چشایی شما می شود، با این وجود که قطران سیگار سبب زرد شدن و لکه دار شدن دندان های شما می شود، رنگ زبان تان را نیز تغییر می دهد و باعث بوی بد دهان می شود.
2 . زخم شدن دهان: این مشکل در سلامت دهان در میان افراد سیگاری امری بسیار رایج می باشد.
3 . سرطان دهان: زمانی که افراد در برابر مواد شیمیایی و بسیار خطرناک سیگار قرار می گیرند، سیگار برگ و تنباکو می توانند موجب جهش در سلول های سالم در دهان و گلو گردد و در نهایت سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان دهان شود.

4 . سیستم ایمنی ضعیف: کسانی که سیگاری اند بیشتر از بقیه دچار تضعیف سیستم ایمنی می شوند. این مشکل می تواند سبب ضعیف شدن سیستم دفاعی در مقابل بیماری های دهان می شود و در این صورت بهبود یافتن فرد سیگاری طولانی تر از روش های جراحی دندان می شود.
5 . بیماری لثه، التهاب لثه و پریودنتیت: در صورتی که پریودنتیت درمان نگردد، می تواند سبب آسیب رسیدن به ساختارهای دندان ها شود. در ضمن امکان دارد که دندان ها لق شوند یا حتی خود به خود بیفتند، یا ممکن است دندانپزشک مجبور به کشیدن آن ها گردد. این مسئله می تواند موجب سخت تر شدن رعایت بهداشت دهان و دندان شود و ظاهر زیبایی تاج آن ها را دستخوش تغییر کند.
6 . پوسیدگی و از دست دادن دندان: سیگار باعث ایجاد باکتری، پلاک و جرم دندان می شود که منجر به پوسیدگی و از دست دادن دندان می شود.

کامپوزیت روشی برای سفید کردن دندان افراد سیگاری
در حقیقت افراد سیگاری در منزل نیز می توانند برای از بین بردن زردی دندان هایشان اقدام کنند و از موادی مانند دهان شویه های مخصوص، خمیردندان خاص و ... استفاده کنند. اما اگر این افراد بخواهند از روش های پزشکی برای این داشتن دندان ها استفاده کنند، می توانند از کامپوزیت را امتحان نمایند. در واقع کامپوزیت گزینه بسیار خوبی برای افراد سیگاری و یا افرادی که قلیان استعمال می کنند، می باشد. این دسته از افراد می توانند از آن جهت سفید کردن دندان کمک بگیرند ولی باید به این نکته توجه کنید که کامپوزیت طول عمر 5 ساله دارد. افراد باید پس از گذشت این مدت اقدام به ترمیم دندان های خود کنند. در ضمن افراد سیگاری باید بیش از بقیه از دندان های خود مراقبت کنند و سعی کنند از سیگار کمتر استفاده نمانید.

کامپوزیت روشی برای سفید کردن دندان افراد سیگاری

کلام آخر
نیکوتینی که در سیگار موجود است می تواند تاثیر بسیار بدی بر روی دندان ها بگذارد و سبب زردی و لکه دار شدن دندان ها شود، از این رو افراد سیگاری بیش از بقیه در معرض خرابی دندان قرار می گیرند. این دسته از افراد می توانند در منزل از برخی روش های خانگی استفاده کنند تا از زرد شدن بیش از حد دندان هایشان جلوگیری کنند اما در برخی موارد، لکه های موجود روی دندان به قدری زیاد است که نیاز به روش های پزشکی با طول عمر طولانی است. کامپوزیت روشی برای از بین بردن زردی دندان بر اثر مصرف سیگار و قلیان است که تا مدت زمان 5 سال دندان هایی سفید برای این افراد به ارمغان می آورد.
ما سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با زرد شدن دندان های افراد سیگاری و تاثیرات مخرب سیگار بر دهان و دندان را برای شما ذکر کنیم و در ضمن شما را با روش از بین بردن زردی دندان بیشتر آشنا کنیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر کونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید می توانید از طریق سایت جراحا یا jaraha.com در میان بگذارید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها