به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۴۲۲۹۴۹

آمار مرگ بر اثر مصرف داروهای مجاز در ایران

آمار مرگ بر اثر مصرف داروهای مجاز در ایران
گروه جامعه: رئیس مرکز کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی داروهای مخدر که با مجوز وزارت بهداشت در داروخانه ها عرضه می‌شود، باید با نسخه معتبر پزشک در اختیار متقاضی قرار گیرد.به گزارش مهر،مریم اخگری رئیس مرکز کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی داروهای مخدر که با مجوز وزارت بهداشت در داروخانه‌ها عرضه می‌شود به دلیل ایجاد عوارض جبران ناپذیر حتماً باید با نسخه معتبر پزشک در اختیار متقاضی قرار گیرد و هر نسخه نیز تنها یکبار پیچیده شود.
 
بر اساس آمارهای موجود در سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۴۳۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۸۶ نفر بر اثر داروهای مخدر جان باخته اند.متأسفانه آمار تلفات ناشی از مصرف داروهای مخدر در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته که عمده این موارد به دلیل ناآگاهی از عوارض و تبعات و مصرف خودسرانه آنها اتفاق می‌افتد.

بر اساس این گزارش در این مدت در مجموعه یکهزار ۴۳۰ نفر در کشور بر اثر سوءمصرف مواد جان خود را از دست دادند که از این تعداد یکهزار و ۲۱۸ نفر مرد و ۲۱۲ نفر زن بودند. آمار تلفات اعتیاد در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است از کل تلفات سوءمصرف مواد در بهار امسال، ۱۷۳ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر، ۴۰ نفر مواد محرک، ۷۸۶ نفر داروهای مخدر، ۲۱۵ نفر مصرف همزمان مواد مخدر و محرک با داروی مخدر و ۱۶۳ نفر سوءمصرف همزمان چند دسته مواد و دارو جان خود را از دست داده اند.
برچسب ها: دارو مرگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها