به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۸:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۰ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۲۳۳۶۴

زلنسکی: مطمئنم که روسیه شکست می‌خورد

زلنسکی: مطمئنم که روسیه شکست می‌خورد
گروه بین‌الملل: همزمان با اعلام پیشروی نیروهای اوکراینی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز دوشنبه و یک روز پس از آن که کشورهای دانمارک و هلند وعده دادند جنگنده‌های اف-۱۶ را به اوکراین اهدا خواهند کرد در مقابل جمعیت زیادی در کپنهاگ گفت: «امروز مطمئن هستیم که روسیه در این جنگ شکست خواهد خورد.»
رئیس‌جمهور اوکراین ضمن قدردانی از حمایت‌هایی دانمارک در جنگ مقابل روسیه، هشدار داد که اگر مسکو در این جنگ پیروز شود، دیگر کشورهای اروپایی هم در امان نخواهند بود. زلنسکی خطاب به پارلمان دانمارک از سیاستمداران دانمارکی برای کمک به کشورش در دفع حمله روسیه تشکر کرد. این یک روز پس از آن اتفاق افتاد که دانمارک و هلند اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۶ را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.اگر اوکراین در این جنگ پیروز نشود، تمامی همسایگان روسیه در خطر خواهند بود. قانون بین‌المللی از بین می‌رود و دموکراسی‌های جهان هدف حملات موشکی، شورش مزدوران یا تلاش برای از بین بردن ثبات قرار می‌گیرند؛ اما اوکراین پیروز می‌شود. از شما برای همه حمایت‌ها ممنونم! گفتنی اینکه زلنسکی سفرش به سوئد را آغاز کرده تا از نخست‌وزیر این کشور بخواهد تا جنگنده‌های گریپن را به کی‌یف بدهد.

حمله پهپادی اوکراین به مسکو
در مقابل، مقامات روسی می‌گویند، روز دوشنبه یک پهپاد اوکراینی هدف پدافند هوایی این کشور قرار گرفت و بر اثر سقوط قطعات آن قرار بر روی یک خانه در مسکو حداقل دو نفر زخمی شدند. اعلام خبر منهدم کردن دو پهپاد اوکراینی در روسیه منجر به مختل شدن پرواز حدود ۵۰ هواپیما در داخل و خارج از پایتخت این کشور شد. آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه (روساویاتسیا) اعلام کرد در پی حملات پهپادی اوکراین، ورود و خروج از چهار فرودگاه اصلی مسکو (ونوکووو، دوموددوو، شرمتیوو و ژوکوفسکی) محدود و اختلالاتی در برنامه پرواز ۴۵ هواپیمای مسافربری و دو هواپیمای باری ایجاد شده است. در ماه‌های اخیر حملات پهپادی با هدف ضربه زدن اماکنی در عمق روسیه به ویژه پایتخت این کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در ماه مه روسیه مدعی شد پهپادی را بر فراز کرملین سرنگون کرده است، ماه میلادی گذشته نیز پهپادی که ظاهرا برای آسیب رساندن به وزارت دفاع در مسکو وارد فضای شهری شده بود در نزدیکی یک بزرگراه منهدم شد. هرچند مقامات اوکراینی مسئولیت این حملات را نپذیرفته‌اند اما با رضایت درباره آن سخن می‌گویند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها