به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۲۵۴۸۹

پخش اذان از مساجد نیویورک آزاد شد 

پخش اذان از مساجد نیویورک آزاد شد 
گروه بین الملل: شهردار نیویورک اجازه پخش اذان از مساجد را در این شهر صادر کرد.
‌ شهردار نیویورک به طور رسمی فرمانی را امضا کرد که براساس آن اجازه داده می شود اذان ظهر در روزهای جمعه و اذان مغرب در همه شب های ماه رمضان از بلندگوهای خارجی مساجد شهر نیویورک پخش شود. براساس این حکم، مساجد می توانند برای خارج از ساختمان خود نیز بلندگو نصب کنند و از طریق بلندگو، اذان پخش کنند.
این اتفاق در چارچوب تلاش هایی است که شهردار نیویورک (اریک آدامز) برای تقویت احترام به همه ادیان در این شهر انجام می دهد.نیویورک با جمعیت 8.5 میلیون نفری پرجمعیت ترین شهر و پایتخت اقتصادی کشور امریکاست.
شهردار نیویورک (اریک آدامز)‌ در نشست خبری در حضور شماری از فعالان و روحانیون اسلامی در شهر و فرمانده پلیس نیویورک گفت: امروز با شفافیت می گوییم مساجد و عبادتگاه ها آزادی پخش اذان در روزهای جمعه و ماه رمضان را بدون نیاز به کسب مجوز جداگانه خواهند داشت. برادران و خواهران مسلمان ما باید بدانند که آزادی دارند با عقیده خود در شهر نیویورک زندگی کنند زیرا براساس قانون با همه به صورت مساوی رفتار می کنیم. ما به این پیشرفت افتخار می کنیم.وی در این نشست خبری گفت که از تعدادی از کشورهای مسلمان جهان از جمله اردن بازدید کرده و از صدای اذان بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است. او همچنین گفت که در سازمان های عمومی در شهر نیویورک،‌ نمازخانه ایجاد خواهد شد تا مسلمانان بتوانند در آن جا نماز خود را ادا کنند.
شهردار نیویورک افزود: برای اولین بار صدای اذان را از بلندگوهای خارجی مساجد خواهید شنید. این لحظه مهمی برای جامعه مسلمانان نیویورک است.
براساس تصمیم گیری های جدید شهردار نیویورک، به مساجد و عبادتگاه های اسلامی در نیویورک اجازه داده می شود هر روز جمعه از ساعت 12:30 تا 13:30 و همچنین برای نمازمغرب در ماه رمضان، اذان را از بلندگوهای خارجی خود پخش کنند.
این تصمیم مهمی در امریکا به شمار می آید چرا که قبل از این صدای اذان تنها در محیط داخلی مساجد و عبادتگاه ها پخش می شد.
برچسب ها: نیویورک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها