به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۲۶۷۰۶

محاکمه ترامپ به مدت چهار ماه با ۱۵۰ شاهد

محاکمه ترامپ به مدت چهار ماه با ۱۵۰ شاهد
گروه بین الملل: محاکمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به اتهام تقلب در انتخابات ایالت جورجیا احتمالا چهار ماه به طول خواهد انجامید. ناتان وید، دادستان ویژه این پرونده، با اعلام این خبر گفت، این بازه زمانی بدون احتساب مدت زمان روند انتخاب اعضای هیأت منصفه تخمین زده می‌شود. او همچنین اضافه کرد که دادستانی قصد دارد بیش از ۱۵۰ شاهد را در این پرونده احضار کند.
فنی ویلیس، دادستان ناحیه "فولتون" اواخر ماه اوت گذشته کیفرخواستی را ارائه داد که به موجب آن ترامپ و ۱۸ تن دیگر به تقلب در انتخابات جورجیا و تلاش برای باطل کردن نتایج آن متهم شده‌اند. ترامپ پیش‌تر با ارائه دفاعیه خود به دادگاه، در مقابل اتهامات وارده اعلام "بیگناهی" کرد.
شمار زیادی از متهمان این پرونده درصدد آن هستند تا محاکمه خود را به دادگاه دیگری ارجاع داده یا روند آن را سریع‌تر کنند. در جلسه استماع ، کنت چیزبرو و سیدنی پاول، دو تن از متهمان، خواستار آن شدند تا پرونده‌شان از دیگر متهمان جدا شود. قاضی پرونده، اسکات مک‌‌آفی، حکم داد که محاکمه این دو می‌تواند به طور جداگانه از دیگران اما به طور مشترک برگزار شود.
به گفته قاضی، این امکان وجود دارد تا محاکمه چیزبرو و پاول، وکلای پیشین ترامپ، سریع‌تر به جریان بیفتد و جلسه نخست دادگاه آنها روز ۲۳ اکتبر برگزار شود. در جلسه استماع همچنین به دادستانی ده روز مهلت داده شد تا مدارکی را ارائه کند که نشان دهد آیا تنها باید محاکمه این دو نفر در تاریخ یادشده آغاز شود یا اینکه تمامی ۱۹ متهم این پرونده در این تاریخ مقابل قاضی قرار بگیرند.
وکلای دونالد ترامپ نیز خواستار آن شده‌اند تا پرونده ترامپ از دیگر متهمان جدا شود.
دونالد ترامپ اکنون با چهار پرونده کیفری در ایالت‌های جورجیا، میامی، نیویورک و واشنگتن روبروست. پیش‌تر اعلام شد که قاضی مک‌آفی اجازه داده تا محاکمه ترامپ به اتهام تقلب در انتخابات جورجیا به صورت زنده از تلویزیون پخش شود. ترامپ در جریان این پرونده، با مراجعه به زندان فولتون آتلانتا خود را تسلیم مقامات محلی کرد و پس از طی مراحل اداری و گرفتن عکس در زندان، با قید وثیقه آزاد شد. تا پیش از این هرگز از هیچ‌رئیس‌جمهوری در آمریکا در زندان عکس گرفته نشده بود.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها