به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۴۲۷۷۰۲

مرگ ۳ کارگر در عمق ۱۰ متری چاه

مرگ ۳ کارگر در عمق ۱۰ متری چاه
گروه حوادث: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ سه کارگر در عمق چاهی ۱۰ متری در جنوب تهران خبرداد.به گزارش ایسنا،سید جلال ملکی  در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۱۰:۰۵ صبح امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن کارگران در چاه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در نعمت‌آباد، بلوار شکوفه، خیابان سهیل شمالی اعزام کرد.
 
وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه پس از اولین تماس در محل حادثه حاضر شدند، گفت:‌با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که چهار کارگر مشغول کار در یک حلقه چاه به عمق حدود ۱۰ متر بودند که در قیمت انتهای چاه و انباری آن دچار حادثه شدند. در این میان یکی از کارگران موفق به نجات خود و خروج از چاه شده بود که با خروج همین فرد نیز دیگران از وقوع حادثه مطلع شده و موضوع را به دستگاه‌های امدادی اطلاع داده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه سه کارگر دیگر در انتهای چاه مانده بودند، گفت: آتش‌نشانان بلافاصله و همزمان با ایمن‌سازی محل، عملیات نجات را آغاز کرده و با حضور در عمق چاه، سه کارگر را که بی‌حال و بیهوش در انتهای چاه افتاده بودند، به سطح زمین منتقل کردند. با خروج این سه نفر از عمق چاه و تحویلشان به عوامل اورژانس مشخص شد که هر سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ملکی با بیان اینکه هر سه کارگر بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن داشته از اتباع غیر ایرانی بودند، گفت:‌ اجساد برای بررسی علت قطعی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد، اما معمولا در چنین حوادثی گازگرفتگی یا کمبود اکسیژن در عمق چاه سبب مسمومیت و حتی مرگ افراد می‌شود. در همین راستا نیز لازم است که کارگران حرفه‌ای و با تجهیزات و امکانات تنفسی و ارتباطی کامل چنین اقداماتی را انجام دهند.

به گفته وی، عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن سازی محل، حوالی ساعت ۱۳ به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند.همچنین محمد اسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس تهران نیز در خصوص این حادثه به ایسنا گفت: وقوع این حادثه در ساعت ۱۰:۵۰ به مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران اطلاع داده شد که درپی آن دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد. در این حادثه متاسفانه سه نفر جان خود را از دست دادند. یک نفر هم دچار آسیب‌دیدگی شده بود که از سوی عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شد.
برچسب ها: حوادث کاری مرگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها