به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۴۲۷۹۵۳

کمک فوری به آسیب‌دیدگان طوفان در لیبی

کمک فوری به آسیب‌دیدگان طوفان در لیبی
گروه بین الملل: طوفان و سیلاب‌ها درنه و دیگر شهرهای لیبی را ویران کرده است. مقامات لیبی گفتند بیش از پنج هزار نفر جان باختند و ۱۰ هزار نفر مفقود شدند. سازمان ملل می‌خواهد کمک‌های بشردوستانه فوری به آسیب‌دیدگان ارائه کند.
سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل  اعلام کرد که این نهاد بین‌المللی قصد دارد برای ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری و ضروری با شرکای محلی، ملی و بین‌المللی خود در مناطق آسیب دیده همکاری ‌کند.سخنگوی گوترش افزود تیمی از سازمان ملل برای تعیین نیازها و حمایت از اقدامات امدادی در محل حضور دارد و در حال همکاری با مقامات محلی است.
طارق الخراز، سخنگوی وزارت کشور دولت منصوب شده از سوی مجلس نمایندگان در شرق لیبی در بیانیه‌ای تعداد کشته‌شدگان در فاجعه طوفان و سیل در شرق لیبی در درنه را ۵۳۰۰ نفر اعلام کرده است.عثمان عبدالجلیل، وزیر بهداشت دولت شرق لیبی هم گفت که بسیاری از قربانیان هنوز زیر آوار مدفون هستند، یا به دریای مدیترانه رانده شده‌اند. این مقام دولت لیبی می‌گوید از وسعت ویرانی حیرت زده شده و برطرف کردن این فاجعه از توان دولت این کشور خارج است.آمار دقیقی از شمار قربانیان وجود ندارد. مقامات محلی در درنه تعداد جان باختگان را روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۲۳۰۰ نفر اعلام کرده بودند اما شمار آن با گذشت زمان بیشتر می‌شود.
تامر رمضان، رئیس هیئت بین‌المللی صلیب سرخ لیبی می‌گوید ۱۰ هزار نفر هنوز مفقود هستند وبیش از ۴۰ هزار نفر از سیل فرار کرده‌اند. تا کنون نیروهای امدادی موفق شدند فقط جسد بیش از ۱۵۰۰ نفر را کشف کنند.درنه در سال ۲۰۱۹ توسط واحدهای شبه‌نظامی ژنرال خلیفه حفتر تصرف شد. او مناطق وسیعی در شرق لیبی را تحت کنترل خود دارد. بخش‌های بزرگی از زیرساخت‌های مدرن شهر بندری درنه از جمله سد آن تخریب‌شده است.احمد عبدالله، یکی از ساکنان درنه می‌گوید که پس از تخریب سدها دیواری از آب به سمت مرکز شهر سرازیر شد و همه چیز را از بین برد. 
نیروهای امدادی به جستجوی بازماندگان در محل ادامه می‌دهند اما هنوز ارتباط بسیاری از مناطق با دنیای خارج قطع است.
طوفان "دانیل" که پیشتر به ترکیه و یونان خسارات سنگینی وارد کرده بود، بخش‌هایی از چند شهر، از جمله بنغازی، البیضا، المرج و درنه را زیر آب برده است.
ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهند، مردم یا در حال فرارند یا بر روی سقف خودروهای خود منتظر کمک هستند.
برچسب ها: لیبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها