به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۳۱۴۲۳

عصبانیت حامیان دولت از «بانوی اول»

عصبانیت حامیان دولت از «بانوی اول»
گروه سیاسی: اظهارات اخیر همسر رئیس جمهوری درباره «بانوی اول» با واکنش‌هایی از سوی سیاسیون روبرو شده است؛ اینبار، اما نه از سوی منتقدان دولت بلکه از سوی حامیان دولت.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روز‌هایی که هنوز نقد‌ها به حضور همسر و دختر رئیس جمهور در هیات همراهان سفر به نیویورک داغ است، یک جمله از جمیله علم الهدی کافی بود تا فضا بازهم ذیل اظهارنظر‌های همسر رئیس جمهور قرار گیرد. اینبار، اما نه منتقدان دولت که از قضا، جریان انقلابی و حامی دولت منتقد سخنان همسر رئیسی شدند. اما ماجرا چه بود؟
«بانوی اول»؛ آری یا نه؟
 جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی در جشنواره بین‌المللی خورشید، در واکنش به دعوت مجری این جشنواره که او را «بانوی اول» خطاب قرار داده بود، به‌جای نفی اصل این خطاب، گفت: «من تازه متوجه شدم که بنده را به‌عنوان بانوی اول معرفی کرده‌اند. لازم است توضیح دهم در ساختار جمهوری اسلامی ایران بانوی اول همسر رهبر معظم انقلاب هستند.»
ادعای علم الهدی درباره همسر رهبری انقلاب با واکنش سریع عضو دفتر رهبری روبرو شد و مهدی فضائلی عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب با انتقاد از به کار بردن واژه «بانوی اول» برای همسر رهبری از در توئیتی نوشت: «خطاست که برای تکریم از الگوی نابجای بیگانگان کپی برداری کنند.»
حامیان دولت عصبانی شدند
انتقاد فضائلی، اما آغاز یک نقد به این تعبیر به کار برده شده از سوی همسر رئیس جمهور بود و بعد از آن واکنش‌ها از سوی طیف حامیان دولت آغاز شد و هم فضای سیاسی و هم فضای مجازی تحت الشعاع این اظهارات قرار گرفت.
خبرگزاری اصولگرای تسنیم اولین رسانه‌ای بود که به این موضوع ورود کرد و در یادداشتی دلسوزانه، اما کنایه آمیز نوشت؛ «اینکه تصوّر شود با ریاست‌جمهوری یک فرد در ایران، برای همسر ایشان، جایگاه بخصوصی به لحاظ ساختار قانون اساسی کشور ایجاد می‌شود، قطعاً خطاست.»
پای سریال‌های کره‌ای به سیاست ایران باز شد!
چهره‌های سیاسی نزدیک به دولت هم وارد جنجال «بانوی اول» شدند و پای سریال‌های کره‌ای را هم به ماجرا باز کردند، آنچنان که یک حامی دولت با طعنه نوشت؛ «متاسفانه ضریب نفوذ کی پاپر‌ها و سریال‌های کره‌ای از اونی که فکر می‌کردیم بیشتره»
برچسب ها: جمیله علم الهدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها