به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۴ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۳۲۱۳۱

بهره‌برداری محیط زیستی عربستان از هوش مصنوعی با هدف مقابله با تغییرات اقلیمی

بهره‌برداری محیط زیستی عربستان از هوش مصنوعی با هدف مقابله با تغییرات اقلیمی
گروه علمی:منطقه عربی فرصت‌های زیادی برای هوش مصنوعی در اجرای اقدامات اقلیمی دارد. کدام کشورها از هوش مصنوعی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی استفاده کردند؟به گزارش تجارت‌نیوز، محمود محی‌الدین، فرستاده ویژه سازمان ملل در تامین مالی برنامه توسعه پایدار 2030، از بانک‌ها خواسته است تا با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب و هوایی، نقش بیشتری در گذار به اقتصاد سبز داشته باشند.

او در گردهمایی اعضای اتحاد بانکداری خالص صفر (NZBA) در نیویورک گفت که اجرای تعهدات بانک‌ها به صفر خالص، اقتصاد را به طور کلی تحت تأثیر قرار می‌دهد و مشتریان را در فرآیند کاهش آلاینده‌ها مشارکت می‌دهد.
محی الدین می‌گوید: «بانک‌ها به طور فزاینده‌ای اقدامات آب و هوایی را در استراتژی‌های خود ادغام می‌کنند و در اجرای تعهدات اقلیمی خود در فعالیت‌های مالی پیشرفت می‌کنند. ارزیابی جهانی بر نیاز فوری به ساماندهی منابع مالی اقلیم از طریق افزایش بودجه عمومی و خصوصی برای فعالیت های آب و هوا و طبیعت تاکید می‌کند.»

به گزارش zawya، محی‌الدین بر نقش مهم بانک‌ها در تحریک سرمایه‌گذاری در انتقال انرژی و هدایت منابع مالی برای رسیدگی به خطرات فزاینده تغییرات آب و هوایی برای کشورهای در حال توسعه و بازگرداندن سرمایه‌های طبیعی و تنوع زیستی تاکید کرد. وگفت که کیفیت و کارایی مالی در حفاظت از آسیب پذیرترین جوامع به اندازه ساماندهی کافی آن مهم است.او همچنین گفت که پنج میزگرد منطقه‌ای منجر به بسیاری از پروژه‌های اقلیمی و توسعه‌ای شد که بخش بانکی می‌تواند در تامین مالی و اجرای آنها کمک کند.

وی در رویداد دیجیتال برای توسعه پایدار که به میزبانی دفتر منطقه‌ای UNDP برای کشورهای عربی برگزار شد، شرکت کرد و یادآور شد: دیجیتالی شدن می‌تواند با ارائه سیستم‌های هشدار زودهنگام هوشمند برای همه به دستیابی به سازگاری کمک کند و با قرار گرفتن در انتقال به منابع انرژی پاک می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند.

محی‌الدین توضیح داد: «منطقه عربی فرصت‌های بزرگی برای مهار تحول دیجیتال و هوش مصنوعی در دستیابی به پیشرفت‌های بزرگ در اجرای اقدامات اقلیمی و دستیابی به SDG دارد.این امر مستلزم تامین مالی از منابع دولتی و خصوصی و تدوین سیاست های مربوطه است.»

او ابتکار ملی برای پروژه های سبز هوشمند (NISGP) در استان های مصر را برجسته کرد که هدف آن حمایت از تحول دیجیتالی کشور و تشویق استفاده از فناوری در پروژه‌های محیط زیست و آب و هوا است. او گفت که این ابتکار راه حل‌های دیجیتال و اهداف زیست محیطی را به گونه‌ای ترکیب می‌کند که راه را برای اقدامات هوشمندانه تر و کارآمدتر برای رویارویی با خطرات تغییرات آب و هوایی هموار می‌کند.

هوش مصنوعی می‌تواند برای نظارت بر منابع طبیعی و شناسایی مناطق آسیب‌پذیر به تغییرات آب و هوایی استفاده شود. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند برای ردیابی تغییرات در سطح دریا، کیفیت آب و پوشش گیاهی استفاده شود.

هوش مصنوعی می‌تواند برای توسعه فناوری‌های جدید و کارآمدتر برای تولید انرژی پاک استفاده شود. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند برای بهبود عملکرد توربین‌های بادی و سلول‌های خورشیدی استفاده شود.
هوش مصنوعی می‌تواند برای ایجاد سیستم‌های مدیریت ترافیک هوشمندتر و کارآمدتر استفاده شود. این می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از حمل‌ونقل کمک کند.

چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای اجرای اقدامات اقلیمی در منطقه عربی
در اردن، یک شرکت هوش مصنوعی از هوش مصنوعی برای توسعه سیستمی استفاده کرده است که می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا میزان مصرف آب خود را کاهش دهند.در عربستان سعودی، دولت از هوش مصنوعی برای توسعه سیستمی استفاده کرده است که می‌تواند به شناسایی مناطق آسیب‌پذیر به طوفان‌های شن کمک کند.
در مصر، یک شرکت هوش مصنوعی از هوش مصنوعی برای توسعه سیستمی استفاده کرده است که می‌تواند به مدیریت ترافیک در شهرهای بزرگ کمک کند.

اینها فقط چند نمونه از چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای اجرای اقدامات اقلیمی در منطقه عربی هستند. با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که این فرصت‌ها در سال‌های آینده افزایش یابد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها