به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۸:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۳۲۴۰۶

عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

گروه کسب و کار؛ عایق بندی کولر آبی با عایق الاستومری، پشم سنگ و پشم شیشه برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی انجام می‌شود.
عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری
امروزه نوع جدیدی از عایق‌ها به نام عایق الاستومریک طراحی شده که تمام اهداف عایق کاری را برآورده می‌کند

عایق بندی کانال کولر آبی
همانطور که قبلا به این موضوع اشاره شده،
این عایق الاستومری کولر آبی یکی از پرکاربردترین عایق‌های حرارتی و برودتی برای محفظه‌های تبرید و کانال‌های تهویه است. این محصول بیشتر برای جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان‌ها و مراکز صنعتی استفاده می‌شود. عایق‌های الاستومری از ترکیب اتیلن و دی ان، پروپیلن بسته و منعطف ساخته می‌شود و بهترین جایگزین برای عایق‌های قدیمی و سنتی است؛ چون دوستدار محیط زیست و در عین حال غیر سمی می‌باشد به طوری که به این محصول دوست دار محیط زیست گفته می‌شود.
 


توانایی فنی عایق الاستومری بسیار بالا است به همین دلیل در صنایع پتروشیمی و نفت، خودروسازی و... کاربرد فراوانی دارد. یکی از ویژگی‌های این عایق مقاومت بالای آن در برابر گرما و سرما، رطوبت و گرد و غبار می‌باشد. جالب است که این عایق تا دمای 700 درجه سانتی گراد و 30- درجه سانتی گراد را می‌تواند تحمل کند. الاستومر را می‌توان به 2 شکل خریداری کرد: لوله ای یا رولی. بهترین گزینه برای عایق بندی صوتی کانل‌های کولری عایق الاستومری می‌باشد.

عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری
یکی از معایب استفاده از پشم سنگ می‌توان به ضعف در دمای پایین، عدم کارایی در محیط‌های مرطوب، از بین رفتن پشم سنگ در طول زمان، پایین آمدن کیفیت، خارش و عوارض پوستی آن اشاره کرد. اگر از عایق‌های الاستومری برای عایق بندی کانال کولر و لوله‌های خنک کننده آلومنیومی و گالوانیزه استفاده می‌کنید باید بدانید که این روش فضای بیشتری را اشغال می‌کند و هزینه اجرایی آن بسیار بیشتر از قیمت‌های کانال پیش عایق است. شما برای اینکار به ماستیک و مش نیاز دارید و بهتر است بدانید که اگر قصد استفاده از این کانال‌ها و جمع آوری آن را ندارید، بیشتر آن قابل بازیافت و استفاده مجدد نیست در حالی که کانال‌های پیش عایق شده قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارند.

اما بدانید:
 عایق الاستومری چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب

دستورالعمل کانال کشی برای کولرهای آبی
شما تا به اینجا به اهمیت عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری پی برده اید، بنابراین وقتی که قصد عایق کاری کولر آبی خود را دارید باید ابتدا به فرآیند کانال کشی لوله‌های آب توجه کنید و از شخصی با تجربه بخواهید که این کار را برای شما انجام می‌دهد. یکبار هزینه برای اینکار طول عمر هر نوع کولر آبی را افزایش می‌دهید. در ادامه چند مرحله اصلی در کانال کشی کولر و عایق بندی آن اشاره خواهیم کرد:
•    عملیات کانال کشی طبق طراحی ساختمان
•    تهیه موادی مناسب برای ورق کانال کشی
•    عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری
•    کانال کشی با توجه به سرعت جریان باد
•    کانال کشی با توجه به طراحی ساختاری



مهم ترین نکته ای که در نصب کانال باید به آن توجه کرد معماری ساختمان می‌باشد. قبل از نصب کولر آبی باید بهترین موقعیت دریچه‌ها را پیدا کنید و سپس کانال کولر آبی را اجرا کنید. امکان نصب دریچه کولر در برخی از قسمت‌های ساختمان وجود ندارد چون بعد از راه اندازی کولر یا باد وارد این قسمت نمی شود یا به دلیل تنظیم نشدن زاویه محیط را به شدت خنک می‌کند. پس اگر شما قصد کشیدن کانال و عایق بندی کانال کولر آبی را دارید، باید در ابتدا پروژه ساختمانی را بررسی کنید سپس اقدام به نصب کانال کنید.

انتخاب ورق کانال با متریال مناسب
باید توجه داشته باشید که اصول کانال کشی و فوم عایق بندی کانل کولر را با عایق‌های الاستومری رعایت کنید در غیر اینصورت هنگام بروز هر گونه مشکل باید عملیات تخریب و ساخت و ساز مجدد را انجام دهید. وظیفه کانال خنک کننده انتقال هوای سرد از داخل کولر به داخل ساختمان می‌باشد. اگر مواد صفحه کانال مناسب نباشد به مرور زمان ترک می‌خورد، در نتیجه هوای گرم وارد مجرای خنک کننده خواهد شد. به دلیل این مشکل ساختمان به خوبی خنک نخواهد شد، در اینصورت باید ساعت‌های بیشتر کولر را روشن بگذارید تا محیط کمی خنک شود.

عایق بندی صوتی کانال کولر در زمان کانال کشی
یکی از مهم ترین اصول لوله کشی، عایق بندی کانال کولر با عایق الاستومری می‌باشد. در صورتی که عایق در محل مناسب نصب شیرها، اتصال کانال‌ها و ... انجام نگیرد، محیط را نمی توانند به خوبی خنک کنند. در چنین شرایطی شاید فکر کنید موتور چیلر خراب است و حتی کولر را درست کنید مشکل حل نخواهد شد. متاسفانه بررسی کانال کولر آبی بسیار سخت است چون ساختمان باید تخریب شود بنابراین توصیه می‌کنم که این کار به صورت منظم و دقیق انجام شود.

کانال کشی کولر با توجه به سرعت جریان هوا


 

فراموش نکنید که هر کولر آبی سرعت و فشار متفاوتی دارد و قبل از خرید کولر باید به متراژ خانه نیز توجه کنید. به عبارت دیگر هر چقدر اندازه ساختمان بزرگتر باشد، فرایند خنک سازی باید با سرعت باد بیشتر انتخاب شود. حالا کانال کولر آبی را با سرعت باد نتظیم کنید البته هر چقدر باد فشار بیشتری داشته باشید، عایق بندی کانال کولر آبی و کانال کشی باید دقیق تر باشد.

اصول اولیه حفظ عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری
متاسفانه عده ای فقط روی هزینه فوم عایق کانال کولر تمرکز می‌کنند و برای مقرون به صرفه بودن به دنبال مواد ارزان قیمت هستند، بجای کمک گرفتن از افراد متخصص، به پیمانکاران تازه کار مراجعه می‌کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهند. اما همانطور که بارها گفته شد باید یک بار برای همیشه خطوط لوله برای عایق صوتی کانال کولر آبی به صورت اصولی انجام شود، زیرا در صورت هر گونه تشخیص عیب رفع این عیوب بسیار مشکل خواهد بود، بنابراین توصیه می‌شود که در این زمینه حتما حساس باشید و از بهترین مواد و افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا در نهایت کولر آبی حداکثر کارایی را به شما نشان دهد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها