به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۴۳۳۲۹۶

بریتانیا: با ابراز حمایت از حماس برخورد می‌شود

گروه بین‌الملل: وزیر کشور بریتانیا که مسئولیت پلیس این کشور را برعهده دارد، در بخشنامه‌ای به نیروهای پلیس دستور داده است با حمایت آشکار از حماس برخورد کنند.
بریتانیا: با ابراز حمایت از حماس برخورد می‌شود
سوئلا براورمن، در بخشنامه خود با ابراز انزجار از « حملات تروریستی وحشیانه روزهای اخیر» حماس علیه اسرائیل، گفته است که «متأسفانه، تجربه نشان داده هرگاه اسرائیل مورد حمله قرار می‌گیرد، اسلامگرایان و دیگر نژادپرستان به بهانه اقدامات دفاعی مشروع اسرائیل، به برانگیختن نفرت علیه یهودیان بریتانیا و ارعاب جامعه یهودی مبادرت می‌کنند.»
وزیر کشور بریتانیابا یادآوری اینکه گروه حماس در بریتانیا یک سازمان تروریستی شناخته شده، شماری از اقدامات را خلاف قانون دانسته است. این اقدامات عبارتند از: «عضویت در حماس، دعوت به حمایت از حماس، اظهار حمایت از حماس با آگاهی از اینکه ممکن است محرک دعوت به حمایت از این سازمان باشد، تشکیل همایش برای جلب حمایت از حماس، استفاده از پوشاک یا نشان یا پرچم یا هر نشانه دیگری که منجر به شبهه عضویت در حماس یا حمایت از آن باشد، انتشار و توزیع پرچم یا نشانه‌هایی که منجر به تاثیر مشابه شود.» وزیر کشور بریتانیا در ادامه گفته است که «در حالیکه تروریست‌های حماس مرتکب قتل عام غیرنظامیان شده و آسیب‌پذیرترین افراد از جمله سالمندان، زنان و کودکان را به گروگان می‌گیرند، همه ما می‌توانیم اثر هولناک نمایش نشان‌ها و پرچم‌های آن بر جامعه را درک کنیم.» او افزوده است: «بنابراین من از نیروهای پلیس می‌خواهم که هوشیار و آماده برخورد با هرگونه تخلف احتمالی باشند.»

«کابینه جنگ» تشکیل خواهد شد
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتز، رهبر مخالفان برای تشکیل «دولت اضطراری» به توافق رسیدند.
یک «کابینه جنگ» نیز با حضور نتانیاهو، گانتز و وزیر دفاع این کشور تشکیل خواهد شد. معنی این وضعیت این خواهد بود که در دوران جنگ «هیچ لایحه یا تصمیم دولتی که مربوط به جنگ نباشد» در اولویت قرار نمی گیرد و تمام انتصابات ارشد دولتی در دوران جنگ به طور خودکار تمدید می شود.
 
ساکن غزه: برق، آب و اینترنت نداریم
کمال مشاراوی، مرد ساکن غزه، که می‌گوید در یک پناهگاه زیرزمینی با ۴۵ نفر پناه گرفته از آنجا در مورد اوضاع غزه اطلاعاتی به بی‌بی‌سی داده است. او می‌گوید: «شرایط سخت است - ما آب نداریم، اینترنت نداریم، برق نداریم.» به گفته او «بچه‌هایش زخمی هستند، ریه‌های خودش ناراحت است و چند خویشاوند خود را هم از دست داده اما به خاطر قطع اینترنت نمی‌تواند با بیرون تماس بگیرد.» او در تماس تلفنی با برنامه اخبار بی‌بی‌سی گفته است که سعی کرد به سوپرمارکت نزدیک محل اقامتش برود اما انفجار بمب‌ها این مسیر را ناامن کرده است. کمال در این تماس تلفنی می‌گوید که قلبش به شدت می‌تپد و از خودش می‌پرسد آیا نفر بعدی که کشته شود اوست؟ او می‌گوید: «فکر نمی‌کنم غیرنظامیان مستحق مرگ باشند - آنها باید از درگیری کنار گذاشته شوند.» او می‌گوید: «من واقعا نمی‌توانم حماس را سرزنش کنم، واقعا نمی‌توانم اسرائیل را مقصر بدانم، اما می‌گویم که ما غیرنظامیان تحت فشار قرار داریم. ما بخشی از درگیری بین آنها نیستیم و در عین حال، خسارت آن را می‌بینیم.»
برچسب ها: حماس اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها