به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۳۵۰۹۸

الهلال مصدومیت نیمار را تحمل نمی‌کند

الهلال مصدومیت نیمار را تحمل نمی‌کند
گروه ورزشی:نیمار یکی از پنج ستاره بین‌المللی است که در خطر ترک لیگ حرفه‌ای عربستان در فصل نقل و انتقالات پیش رو قرار دارند.به گزارش ورزش سه، مصدومیت نیمار از ناحیه رباط صلیبی، شایعاتی را در خصوص احتمال حذف او از لیست الهلال عربستان ایجاد کرده و برخی از رسانه‌ها اعلام کردند با توجه به دوری چند ماهه ستاره برزیلی از میادین ممکن است الهلال نیاز به ثبت قرارداد بازیکن جایگزین در لیست بازیکنان خارجی خود داشته باشد و در فصل نقل و انتقالات زمستانی پیش رو نیمار را از لیست کنار بگذارد.

علاوه بر نیمار، چهار بازیکن دیگر نیز در آستانه ترک لیگ عربستان قرار دارند که وب‌سایت جهانی فوتبال ترانسفرز با انتشار گزارشی مفصل به شرایط این بازیکنان پرداخته است:
بولت سرشاخهنیمار (الهلال)
نیمار که در بازی تیم ملی کشورش مقابل اروگوئه در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 مصدوم شد، تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت و پس از آن چند ماه دوره توانبخشی را پشت سر خواهد گذاشت و با این شرایط به نظر می‌رسد فصل برای او به پایان رسیده است.

به این ترتیب و در حالی که لیگ حرفه‌ای عربستان هیچ علاقه‌ای به از دست دادن یکی از بزرگ‌ترین نام‌های لیگ ندارد، وضعیت فعلی نیمار ممکن است الهلال را مجبور کند که او را از فهرست خود در زمستان حذف کند تا به تیم خود فرصتی برای جذب یک بازیکن خارجی دیگر بدهد.

اندی ویلیامز، جراح زانو، در مصاحبه خود با روزنامه «اتلتیک» درباره دوره نقاهت رباط صلیبی گفت: «اکثر مردم از حدود 6 ماه زمان برای بازگشت صحبت می‌کنند، اما در واقع این زمان، کمی بیشتر است. میانگین زمان بازگشت به میادین بعد از مصدومیت رباط صلیبی حدود 8 ماه است. در صورت بروز عوارض بیشتر و یا در شرایطی که بخش‌های دیگری مانند رباط و یا مینیسک نیز درگیر مصدومیت باشد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بازیکن به میادین برگردد. بازیکن بعد از 4 ماه می‌تواند تمرینات خود را در زمین مسابقه انجام بدهد، اما ما در تلاش هستیم تا آنها پس از 10 هفته عملکرد طبیعی خود را به دست بیاورند.»

در این بین برخی در مورد سن نیمار 31 ساله و اینکه عامل مهمی در روند ریکاوری او است سوال کرده‌اند. دکتر بیل نولز که شاید مرجع جهانی آسیب‌های رباط صلیبی باشد، می‌گوید: «مسلما سن یک ورزشکار می‌تواند تأثیرگذار باشد اما این به معنای پایان کار او نیست. برای کسی مانند نیمار که نخبه و در سطح کلاس جهانی است، شانس بازگشت از این وضعیت وجود دارد. من همیشه با خوشبینی زیاد به این مسائل می‌پردازم و در حال حاضر موضوع سن نیمار را در نظر نمی‌گیرم.»

یکی دیگر از موضوعاتی که در خصوص نیمار مطرح می‌شود، مصدومیت‌های قبلی او است. البته نیمار قبلا آسیب جدی از ناحیه زانو نداشته اما در سال‌های گذشته از مصدومیت مچ پا رنج می‌برد. نولز می‌گوید: «نگرانی فقط این نیست که او چگونه از ترمیم ACL و مینیسک خود بازگردد و اینکه آیا عضلات خود را تقویت خواهد کرد یا نه. آسیب‌های زانو و مچ پا آسیب‌های شایعی هستند، اما نکته مهم، نتیجه مرکزی مغز است؛ این نتیجه مرکزی بر توانایی‌های هماهنگی یا زمان و ترتیب برخورد با نیروها تأثیر می‌گذارد. چیزی است که ما آن را زوال عصبی فیزیولوژیکی در مغز می‌نامیم.»

وی ادامه داد: «بهبود یا اصلاح این کاهش نوروفیزیولوژیک زمان می‌برد. ممکن است بین 18 تا 30 ماه طول بکشد، زیرا مغز به آرامی تلاش می کند تا صد درصد عملکرد خود را دوباره به دست آورد. البته معمولا مغز ورزشکاران نخبه کاملا متفاوت است و مسیر بهبودی آنها را از آسیب‌های جدی راحت‌تر می‌کند. برای مثال فرض کنید در سال اول پس از بازگشت از ACL، خطر آسیب‌دیدگی مجدد به همان زانو یا آسیب احتمالی در زانوی دوم افزایش می‌یابد و یا آسیب مچ پا این توانایی را دارد که به ماهیچه‌های شما بگوید که بایستند و کمی استراحت کنند!»

نولز در پایان تاکید کرد: «این مهم‌ترین بحثی است که امروز در حال انجام است. بازگرداندن این افت نوروفیزیولوژیک مهم‌ترین چیز برای محافظت از ورزشکار در آینده است. یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که من بیش از 30 سال است که می‌گویم؛ ترمیم ورزشکاران آسان است و حفظ ورزشکاران پس از یک آسیب طولانی مدت دشوارتر»
بولت سرشاخهدیوید اوسپینا (النصر)
دومین بازیکنی که خطر ترک لیگ عربستان او را تهدید می‌کند، دیوید اوسپینا، دروازه‌بان کلمبیایی النصر است که از ژانویه 2023 به دلیل شکستگی آرنج در این تیم حضور نداشته است. تاریخ حضور او بازگشتش به میادین هنوز مشخص نیست و حتی نام این بازیکن 35 ساله برای فصل جاری در فهرست النصر ثبت نشده است. قرارداد اوسپینا در تابستان به پایان می‌رسد و او حتی اگر به زودی به آمادگی لازم بازگردد، حداقل تا ژانویه نمی‌تواند به میدان برود.

بولت سرشاخهژوتا (الاتحاد)
ژوتا، بازیکن پرتغالی باشگاه الاتحاد، سومین نامزد ترک عربستان است. او در تابستان گذشته با 30 میلیون یورو از باشگاه سلتیک اسکاتلند به الاتحاد پیوست اما بعد از ورود به عربستان محبوبیت خود را در بین هواداران از دست داد و حتی نامش نیز به عنوان یک بازیکن خارجی ثبت نشد. به نظر می‌رسد ژوتا در زمستان عربستان را ترک خواهد کرد و گزارش‌ها حاکی از آن است که تاتنهام با رهبری آنگه پوستکوگلو، سرمربی استرالیایی سابق سلتیک، علاقه‌مند به جذب این بازیکن جوان است.

بولت سرشاخهسکو فوفانا (النصر)
سکو فوفانا، هافبک ساحل عاجی النصر، چهارمین بازیکنی است که احتمالا عربستان را ترک می‌کند‌. فوفانای 28 ساله با 25 میلیون یورو به النصر پیوست اما تنها 3 بازی انجام داد و سپس 5 بازی را از دست داد. فوفانا سپس به عنوان یار تعویضی به میادین بازگشت و در 3 بازی اخیر النصر در لیگ 45 دقیقه بازی کرد. او مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب اصلی قرار داشت اما این موضوع سوالاتی را در مورد عدم استفاده بهینه النصر از او و در نتیجه نامزدی او برای ترک این تیم در زمستان ایجاد می‌کند.

بولت سرشاخهمریح دمیرال (الاهلی)
آخرین بازیکنی که نامزد جدایی از لیگ روشن است، مریح دمیرال، مدافع ترکیه‌ای تیم الاهلی است که شرایطش شباهت زیادی به فوفانا دارد. این بازیکن از باشگاه آتالانتا به الاهلی رفت و شروعی امیدوارکننده داشت اما پس از باخت 5-1 مقابل الفتح که با اخراج او نیز همراه بود، شرایط تغییر کرد. دمیرال 25 ساله پس از بازگشت به تیم پس از پایان محرومیت خود، بار دیگر به یکی از مسئولان اصلی شکست  4 بر 3 الاهلی مقابل النصر را تبدیل شد و و پس از آن از ترکیب تیمش فاصله گرفت.
برچسب ها: نيمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها