به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۴۳۵۸۳۹

آمار و ارقام شگفت‌انگیز از درآمد مرد مریخی

آمار و ارقام شگفت‌انگیز از درآمد مرد مریخی
گروه اقتصادی: ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین انسان‌های تاریخ است و دارایی عظیمی دارد. اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده که درآمد ایلان ماسک در یک روز، یک ماه و یک سال چقدر است، این مطلب گجت نیوز برای شماست!

از زمانی که ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد جهان انتخاب شد، بیشتر مردم دنیا و طرفدارانش کنجکاو‌اند که بدانند درآمد ماسک در یک روز، یک ماه و حتی یک سال چقدر است؟ اگر شما هم کنجکاوید تا بدانید در هر ساعت چقدر پول به ثروت هنگفت ماسک اضافه می‌شود، با این مطلب در گجت نیوز همراه باشید.در دهه گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی‌های تسلا و نورالینک، با ثروتی بیش از ۱۶۹ میلیارد دلار در صدر جدول لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. او روزانه به طور متوسط ۴۳.۶ میلیون دلار درآمد دارد؛ یعنی در هر ساعت ۱.۹ میلیون دلار وارد حسابش می‌شود و دارایی ایلان ماسک را بیشتر می‌کند.

درآمد ایلان ماسک در یک روز، ماه و سال!
طبق گزارشات بلومبرگ، ایلان ماسک در دو سال متوالی رتبه دوم ثروتمندترین افراد جهان را به خود اختصاص داده است. نکته قابل تامل این است که او تنها در عرض ده سال ثروت خود را از ۶.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۱۶۹ میلیارد دلار رسانده است. بخش عظیمی از این درآمد باورنکردنی، از طریق شرکت های ایلان ماسک مانند تسلا، اسپیس ایکس و توییتر تامین می‌شود.

در جدول پایین میزان درآمد ماسک در یک روز، ماه و سال محاسبه شده است.
درآمد روزانه: ۴۶,۳۰۳,۰۰۰ دلار حدود ۲,۳۷۷,۶۵۹,۰۵۰,۰۰۰ تومان
درآمد هفتگی: ۳۲۴,۱۲۷,۰۰۰ دلار حدود ۱۶,۶۴۳,۹۲۱,۴۵۰,۰۰۰ تومان
درآمد ماهانه ۱,۴۰۸,۰۰۰,۰۰۰ دلار حدود ۷۲,۳۰۰,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
درآمد سالانه ۱۶,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار حدود ۸۶۷,۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

با یک حساب محابه ساده، می‌بینیم ایلان ماسک در هر دقیقه نزدیک به ۳۲ هزار دلار درآمد دارد. با ضرب این عدد در قیمت دلار، می‌بینیم ایلان ماسک در هر دقیقه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دارد. این یعنی اگر یک کارمند ایرانی ماهانه ۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد، برای رسیدن به درآمد ایلان ماسک در یک دقیقه باید ۱۲.۵ سال کار کند! این تمام ماجرا نیست و حتی در کشور آمریکا هم درآمد یک دقیقه او بیشتر از درآمد یک سال اکثر آمریکایی‌هاست.

درآمد ایلان ماسک در روز
درآمد ایلان ماسک در یک روز حدود ۴۶ میلیون دلار است؛ در یک بررسی موشکافانه‌تر، درآمد روزانه ماسک در هر ساعت حدود ۱.۹۳ میلیون دلار، در دقیقه حدود ۳۲۱۵۵ و در هر ثانیه تقریبا به ۵۳۶ هزار دلار می‌رسد(برای محاسبه، بازه زمانی ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده است). اما اگر بخواهیم درآمد یک روزکاری با (۸ ساعت کار) را برای او در نظر بگیریم، ایلان ماسک در هر ساعت ۵۷۸۷۰۰۰ دلار، در هر دقیقه ۹۶۴۶۵ دلار درآمد خواهد داشت. درآمد او در هر دقیقه تقریبا ۲۹ درصد بیشتر از میانگین درآمد سالانه یک فرد در ایالات متحده است.این محاسبات بر اساس میانگین درآمد و دارایی‌های خالص ماسک در دهه گذشته بدست آمده است. همان طور که گفتیم ماسک دارایی‌های خالص خود را در یک دهه از ۶ میلیارد دلار به ۱۶۹ میلیاردر دلار رسانده است؛ اما چگونه؟

بلومبرگ در سال 2013 برای اولین بار بود که اسم ایلان ماسک را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار داد، اما در گزارشات دیگری مشخص شد که ماسک در سال 2012 پس از فروش سهام خود در PayPal  میلیاردر شد. او سهام خود را به eBay شرکت تجارت الکترونیکی چند ملیتی فروخت.

البته درآمد روزانه او به طور دقیق ۴۶ میلیون دلار نیست؛ بلکه ممکن است بیشتر هم باشد. دلیل این نوسان در درآمد ماسک به خاطر سهام بزرگی است که در کمپانی تسلا دارد و این شرکت خودرو سازی به نوسان در قیمت روز به روز معروف است. با این وجود، خرید سهام تسلا از چند جهت و در بلند مدت برای او سودآور خواهد بود؛ حتی می‌تواند درآمد خالص ماسک را از این هم بیشتر کند.

حقوق ایلان ماسک در هفته چقدر است؟
درآمد ماسک حتی از بزرگ‌ترین ستارگان ورزشی تاریخ هم بیشتر است! ایلان ماسک در ده سال گذشته، به طور میانگین در هر هفته بیش از ۳۲۴ میلیون دلار درآمد داشته است. این در حالی است که پرطرفدارترین ستارگان فوتبال، لیونل مسی با درآمد ۱۳۰ میلیون دلاری در سال و لبرون جیمز با درآمد ۱۲۱ میلیون دلار در سال، کمتر از درآمد یک هفته ماسک را دریافت کرده‌اند.

درآمد ایلان ماسک در ماه چقدر است؟
درآمد ماسک ما را به چالش بازی با ارقام می‌برد. این میلیاردر جوان در هر ماه، به طور میانگین ۱.۴ میلیارد دلار درآمد دارد. او در مدت یک ماه به اندازه‌ای درآمد دارد که صدر لیست ثروتمندترین افراد جهان را از آن خود کند و باعث شود تا رقبایش با انگیزه پیشی گرفتن از ماسک دوباره به تکاپو بیوفتند.

درآمد او در سال چقدر است؟
درآمد ایلان ماسک در سال به بیش از ۱۶.۹ میلیارد دلار می‌رسد. به طوری که اگر لیست ثروتمندترین افراد جهان را بر اساس رشد ثروت او در ده سال گذشته بازنویسی کنیم، درآمد یک سال ماسک، او را تا رتبه صدم در لیست پایین خواهد آورد و رناتا کلنرووا، یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان جهان را از فهرست ۱۰۰ میلیاردر ثروتمند خارج خواهد کرد.

۴۹ سال زمان می‌برد تا ماسک اولین تریلیونر جهان شود
دارایی خالص ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان، ثروت برخی از ملت‌های مستقل دنیا را به چالش می‌کشد! او با دارایی خالص ۱۶۹ میلیارد دلاری کماکان در رتبه دوم لیست ثروتمندترین مردم دنیا قرار دارد. اگر ثروت او با همین سرعت رشدی که در ده سال اخیر داشته است، افزایش پیدا کند؛ ۴۹ سال بعد ایلان ماسک اولین تریلیونر جهان خواهد شد.
مرجع : گجت نیوز
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها