به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۴۳۵۸۸۵

چهره‌ نزدیک به دونالد ترامپ رییس مجلس نمایندگان آمریکا شد

گروه بین‌الملل: مایک جانسون، یکی از چهره‌های نزدیک به دونالد ترامپ، پس از هفته‌ها درگیری داخلی حزب جمهوریخواه، به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید.
چهره‌ نزدیک به دونالد ترامپ رییس مجلس نمایندگان آمریکا شد
مایک جانسون با ۲۲۰ رای، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد و حکیم جفریس، نامزد دموکرات‌ها ۲۰۹ رای به دست آورد.

جانسون جمهوریخواه، از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده است. علاوه بر این، او با کمک به اوکراین، سقط جنین و LGBT مخالف است. انتخاب او به عنوان رئیس این مجلس موقتا به هفته‌ها آشفتگی در مجلس نمایندگان برای انتخاب رئیس بعد از عزل کوین مک‌کارتی پایان می‌دهد.
تام ایمر جمهوریخواه دیروز سه ‌شنبه به‌طور ناگهانی و ساعاتی پس از کسب نامزدی در نشست درون حزبی، از تلاش برای تصدی عنوان ریاست مجلس نمایندگان انصراف داد. ایمر پس از این که مشخص شد از حمایت کافی از سوی همکاران جمهوریخواه خود برای تصدی این سمت برخوردار نیست، از کاندیداتوری کناره ‌گیری کرد.
او سومین جمهوریخواهی بود که از زمان برکناری کوین مک کارتی، به عنوان کاندیدای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب می‌شد. جیم جردن، کاندیدای دیگر ریاست مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه 20 اکتبر، پس از سه بار رای‌ گیری، موفق به کسب آرای لازم نشد و از رقابت انتخاب کنار گذاشته شد. پیش از جیم جردن، استیو اسکالیز کاندید اصلی جمهوریخواهان برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا بود، او اما پنجشنبه گذشته بدون اینکه کار به رای ‌گیری در صحن مجلس برسد، از کاندیداتوری این مقام کناره‌گیری کرد.
کوین مک ‌کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان به دلیل همکاری‌اش با دموکرات‌ها در جریان تصویب بودجه موقت دولت به منظور جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا با رای 216 عضو مجلس نمایندگان از جمله تعداد انگشت شماری از جمهوریخواهان محافظه ‌کار و دموکرات‌ها، از این سمت برکنار شد.
در پی برکناری کوین مک‌ کارتی از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، پاتریک مک‌هنری نماینده کارولینای شمالی به ‌طور موقت ریاست مجلس را بر عهده گرفت. جمهوری‌خواهان با برتری 9 کرسی نسبت به دموکرات‌ها، از اکثریت شکننده‌ای در مجلس نمایندگان برخوردارند.
 
برچسب ها: جمهوری‌خواهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها