به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۱:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۴۳۶۰۱۰

شگفت‌زدگی پنتاگون از توانایی نظامی حوثی‌ها

شگفت‌زدگی پنتاگون از توانایی نظامی حوثی‌ها
گروه بین الملل: سایت سمافور نوشت: حوثی‌های یمن،  تهدیدی بزرگ برای منافع اسرائیل و ایالات متحده در منطقه به شمار می‌روند. به گزارش این رسانه، حمله پهپادی و موشکی هفته گذشته این گروه به اسرائیل، موجب شگفتی پنتاگون شده است.
سمافور گزارش داد علی‌رغم فاصله دو هزار و ۲۰۰ کیلومتری میان یمن و محل وقوع جنگ حماس و اسرائیل، حوثی‌ها در حال ظهور به عنوان «تهدیدی منحصر به فرد» علیه اسرائیل و آمریکا هستند.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حوثی‌ها روز ۲۷ مهر با تعدادی پهپاد و موشک دوربرد کروز اسرائیل را هدف قرار دادند. هر چند این حمله از سوی ناو یو‌اس‌اس کارنی در دریای سرخ رهگیری و دفع شد اما به گزارش سمافور، انجام این عملیات از سوی حوثی‌ها، شگفتی پنتاگون را در پی داشته است.
به گفته مقام‌های آمریکایی، هر چند حوثی‌ها پیش از این هم تهدید کرده بودند در حمایت از  حماس و حزب‌الله لبنان، به اسرائیل حمله خواهند کرد اما این برای اولین بار بود که به گفته خود جامه عمل پوشاندند و «قابلیت‌های دوربرد» خود را به نمایش گذاشتند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی، محمد علی الحوثی، از مقام‌های ارشد این گروه روز ۱۸ مهر واشینگتن را از حمایت از اسرائیل در مناقشه کنونی خاورمیانه بر حذر داشت: «به آمریکا برای مداخله مستقیم در تجاوز علیه ملت فلسطین هشدار می‌دهیم، چرا که این مساله به معنای تبدیل شدن این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای است.»
یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اذعان کرد:  آنچه حوثی‌ها از توانمندی‌های خود به نمایش گذاشتند، «تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می‌رود».
سمافور به نقل از تحلیل‌گران خاورمیانه نوشت حوثی‌ها احتمالا پیچیده‌ترین زرادخانه موشک‌های بالیستیک و پهپادها را میان متحدان و گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه در اختیار دارند.
به گزارش این رسانه، موقعیت جغرافیایی این گروه  همچنین باعث می‌شود حوثی‌ها «تهدیدی ویژه برای تجارت جهانی و حمل و نقل انرژی» به شمار آیند. این گروه پیش از این نیز تمایل خود را به هدف قرار دادن مراکز تجاری نشان داده بود. حمله پهپادی به پالایشگاه نفت آرامکو در شرق عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹، حمله به مرکز تجاری ابوظبی در ژانویه ۲۰۲۱ و حملات مختلف به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن از جمله عملیات‌های نظامی حوثی‌ها محسوب می‎‌شوند.

 
برچسب ها: یمن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها