به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۳۶۹۸۴

حمله حوثی‌ها با پهپاد به شهر ایلات اسرائیل

حمله حوثی‌ها با پهپاد به شهر ایلات اسرائیل
گروه بین الملل: حوثی‌های یمن مسوولیت حمله پهپادی روزسه شنبه  به شهر ایلات در جنوب اسرائیل را بر عهده گرفتند. نخست‌وزیر حکومت حوثی‌های یمن به خبرگزاری فرانسه گفت این حمله به تلافی عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس صورت گرفته است.
حوثی‌ها ، پیش از این در روز ۲۷ مهر با تعدادی پهپاد و موشک دوربرد کروز اسرائیل را هدف قرار دادند. این حمله از سوی ناو یو‌اس‌اس کارنی در دریای سرخ و همچنین سامانه دفاعی عربستان سعودی رهگیری و دفع شد.بلومبرگ خبر داد پس از کشته شدن چهار نظامی عربستانی در درگیری با  حوثی‌ها در نزدیکی مرز یمن، نیروهای نظامی در عربستان سعودی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین
ارتش اسرائیل اعلام کرد شب گذشته ۳۸ فلسطینی، از جمله هشت عضو حماس را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کرده است.
وزارت بهداشت فلسطین خبر داد یک فلسطینی ۷۰ ساله هدف تیراندازی نیروهای اسرائیلی در شهر طوباس در کرانه باختری قرار گرفت و جان خود را از دست داد.یک نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی هم که روز هشتم آبان در درگیری با نظامیان اسرائیل در روستایی در نزدیکی نابلس زخمی شده بود، در اثر شدت جراحات وارده جان باخت.
ارتش اسرائیل خبر داد نسیم ابو عجینه، فرمانده گردان بیت لاهیا در تیپ شمالی حماس در غزه شهید شد.به گفته ارتش اسرائیل، ابو عجینه، فرمانده نیروهای حماس در حمله مرگ‌بار ۱۵ مهر (هفتم اکتبر) به کیبوتز ارض و نتیو هاسارا بود.
او پیش از این فرماندهی نیروهای هوایی حماس را بر عهده داشت و روی توسعه پهپادها و پاراگلایدرهای این گروه کار می‌کرد. اسرائیل عملیات زمینی خود را در غزه گسترش داده است.
ارتش اسرائیل  خبر داد  در طول عملیات زمینی به غزه، تعداد زیادی از نیروهای حماس را کشته و نیروی هوایی نیز به اهداف و زیرساخت‌های آنان حمله کرده است.
بر اساس این اطلاعیه، نیروهای رزمی ارتش اسرائیل حدود ۳۰۰ نقطه از جمله مقر موشک‌های ضد تانک، سکوی پرتاب موشک و تونل‌های زیرزمینی حماس را هدف قرار دادند.
در مقابل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کردند نیروهایشان بامداد روز سه‌شنبه به نیروهای اسرائیلی در محور جنوبی غزه از جمله با مسلسل حمله کردند و چهار خودرو را با «موشک‌های آل‌یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند.

درگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل
اسرائیل خبر داد جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور مواضع حزب‌الله را شامل تسلیحات، دیده‌بانی‌ها و مقر‌های این گروه در لبنان هدف حمله قرار داده است.
جاناتان کونریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل  اقدامات اخیر حزب‌الله شامل پرتاب راکت و موشک ضد تانک را برای نفوذ به خاک اسرائیل برشمرد و تاکید کرد تل‌آویو به همه این اقدامات پاسخ داده است.او یادآور شد دو طرف متحمل تلفاتی شده‌اند اما جزییاتی از آن ارائه نکرد.

ردیابی حمله پهپادی در دریای سرخ
نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند یک «هدف هوایی» را شناسایی و ساقط کرده‌اند که به خاک اسرائیل نزدیک می‌شده است.ارتش اعلام کرد هیچ تهدید یا خطری برای غیرنظامیان وجود ندارد.
پیش‌تر گزارش شده بود یک پهپاد در نزدیکی شهر ساحلی ایلات در فاصله ۲۰۰ کیلومتری غزه و جنوبی‌ترین بخش اسرائیل مشاهده شده است.

مخالفت‌ها با درخواست آتش‌بس
افزایش روزافزون تلفات، درخواست‌های آمریکا به‌عنوان متحد اصلی اسرائیل و دیگر کشورها و سازمان ملل را برای متوقف شدن نبرد به منظور رسیدن کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه تشدید کرده است.
ولیعهد کویت روز سه‌شنبه «تعرض» اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرد و خواستار برقراری فوری آتش‌بس شد.بنیامین نتانیاهو اواخر روز دوشنبه گفت اسرائیل با توقف جنگ با حماس در غزه موافقت نخواهد کرد و به برنامه‌هایش برای از بین بردن این گروه ادامه خواهد داد.
او در یک برنامه تلویزیونی گفت درخواست‌های آتش‌بس، درخواست از اسرائیل برای تسلیم شدن در مقابل حماس، به معنای تسلیم شدن در برابر تروریسم است و این اتفاق نخواهد افتاد.
آمریکا هم در همراهی با اسرائیل درخواست‌ها را برای آتش‌بس رد کرد.جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت برقراری آتش‌بس در حال حاضر پاسخ درستی نیست.
او به‌جای آن پیشنهاد داد برای تسهیل کمک‌رسانی به غیرنظامیان در غزه وقفه‌هایی در نبرد ایجاد شود.
بر اساس گزارش‌ها در حال حاضر ذخایر غذا، آب، سوخت و دارو برای ساکنان غزه به طرز خطرناکی کاهش یافته است اما اسرائیل قول داده است تا زمانی که حماس از بین نرود، آتش‌بس نخواهد داشت.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها