به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۳۹۶۷۶

تلاش روسیه برای اعزام اقلیت قومی به جنگ

تلاش روسیه برای اعزام اقلیت قومی به جنگ
گروه بین الملل: یک مقام دفاعی روسیه، از مقامات جمهوری یاکوتیا (یاقوتستان) واقع در شمال شرق سیبری خواست تا اگر خواستار ترفیع درجه هستند، هر هفته ۵۰۰ نفر را به عنوان سرباز، از منطقه خود به جبهه اوکراین بفرستند.
 الکساندر آودونین، کمیسر نظامی یاکوتیا، این مطلب را در جلسه‌ای که پشت درهای بسته که با مقامات محلی این جمهوری داشته، اعلام کرده است.او گفته که در صورت عدم موفقیت مقامات محلی در اعزام نیروی بیشتر، «عواقبی نیز در انتظار آنها خواهد بود».به گفته گروه حقوقی «بنیاد یاکوتیای آزاد» که یک فایل صوتی از این جلسه را به دست آورده، الکساندر آودونین پر نکردن «سهمیه» این جمهوری در اعزام سرباز را دلیل این تصمیم نامیده است.
اما گروه‌های حقوق بشری پیش از این گفته‌اند که مقام‌های روس، معمولاً در جنگ اوکراین بار بیشتری را بر دوش «اقلیت‌های قومی» فدراسیون روسیه می‌گذارند.
یاکوت‌ها که بزرگ‌ترین گروه قومی در جمهوری یاکوتیا را تشکیل می‌دهند، قومی ترک‌زبان هستند و سرزمین آنها در فاصله پنج هزار کیلومتری از مرز اوکراین قرار دارد.
الکساندر آودونین، کمیسر نظامی یاکوتیا، در جلسه یادشده که در ماه سپتامبر برگزار شده بوده، همچنین گفته است که وضعیت جبهه اوکراین «آسان‌تر نشده» و سربازان روس «هر روز در سنگرها کشته می‌شوند.»
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها