به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۸:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۴۴۲۰۲۶

نوشیدنی‌هایی برای از بین بردن نفخ شکم

نوشیدنی‌هایی برای از بین بردن نفخ شکم
گروه سلامت: در این مطلب چند نوشیدنی خانگی ساده را انتخاب کرده‌ایم که به راحتی می توانند نفخ را کاهش دهند و متابولیسم (سوخت و ساز) و سلامت کلی گوارش را بهبود ببخشند.به گزارش همشهری آنلاین،بعد از وعده‌های غذایی سنگین معمولا احساس نفخ ایجاد می‌شود. بیشتر افراد برای رفع این احساس ناراحت کننده، قرص‌های ضد اسید یا قرص‌های نعنایی یا بعضا عرق نعنا مصرف می کنند. با این حال، در طی یک دوره زمانی نسبتا، استفاده از این قرص‌ها یا داروهای گیاهی ضد اسید می‌تواند بر سلامت دستگاه گوارش تاثیر بگذارد.در این مطلب چند نوشیدنی خانگی ساده را انتخاب کرده‌ایم که به راحتی می توانند نفخ را کاهش دهند و متابولیسم (سوخت و ساز) و سلامت کلی گوارش را بهبود ببخشند.
 
چای رازیانه
یک چای ساده یا چای سبز با دانه‌های رازیانه دم کنید و بعد از صرف غذا این نوشیدنی را میل کنید تا نفخ را کاهش دهد. خواص ضد التهابی دانه رازیانه و چای سبز می‌تواند به طور طبیعی نفخ را برطرف کند. برای تهیه این نوشیدنی آب و دانه‌های رازیانه را بجوشانید، سپس مقداری چای سبز دم کنید، نوشیدنی را صاف کرده و صرف کنید.

چای نعنا یا چای نعنای تند
نوشیدن یک چای نعنایی ساده به همراه عسل می‌تواند به طور موثری به شل شدن ماهیچه‌های دستگاه گوارش و در نتیجه به تسکین نفخ و گاز معده کمک کند. برای کاهش یا برطرف شدن نفخ یک فنجان چای نعنا را با خیساندن برگ‌های تازه یا خشک نعنا در آب داغ درست کنید. افزودن عسل به این چای می‌تواند اثر بخشی آن را افزایش داده و خواص درمانی و ملین را به همراه داشته باشد.

نوشیدنی لیمو و زنجبیل
برای تهیه این نوشیدنی سم زدا، آب لیموی تازه را با زنجبیل رنده شده در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. لیمو به هضم غذا کمک می‌کند و زنجبیل فواید ضد التهابی دارد. این نوشیدنی امکان دارد به کاهش نفخ و بهبود سلامت کلی گوارش کمک کند.

خیار و آب نعنا
برای تهیه این نوشیدنی که تا حدی سکنجبین خودمان را در ذهن تداعی می‌کند، خیارهای خلال شده و برگ نعنا را در آب ولرم دم کرده و کمی دارچین به آن اضافه کنید، نوشیدن آب خیار و نعنا می‌تواند به کاهش نفخ کمک کند. این به دلیل آن است که خیار دارای خواص مدر طبیعی است که می‌تواند به کاهش احتباس آب و نفخ کمک کند.

چای زنجبیل
زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند به بهبود عملکرد و آرامش دستگاه گوارش کمک کند. برای تهیه یک چای زنجبیل ساده، تکه‌های زنجبیل تازه را رنده کرده و در آب داغ خیس کنید. برای کمک به کاهش نفخ و بهبود متابولیسم (سوخت و ساز)، می توانید یک عدد لیمو را در چای زنجبیل نیز فشار دهید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.
 
برچسب ها: نوشیدنی نفخ شکم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها