به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۴۳۰۶۰

روسیه به سربازان تسلیمی شلیک می‌کند

روسیه به سربازان تسلیمی شلیک می‌کند
گروه بین الملل: اوکراین روسیه را متهم به تیراندازی به سربازان تسلیم‌شده این کشور و ارتکاب "جنایات جنگی" کرده است. اوکراین در این راستا از جمله به ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده استناد کرده است.
ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده سربازی را نشان می‌دهد که در حالت تسلیم با دست‌های بالا از پناهگاهی بیرون می‌آید و سپس روی زمین دراز می‌کشد. به دنبال او، سرباز دومی نیز از این مکان بیرون می‌آید و دراز می‌کشد.پس از آن به نظر می‌رسد که سربازان روسی شروع به تیراندازی می‌کنند و فیلم نیز در این لحظه قطع می‌شود. خبرگزاری رویترز تاکنون صحت، تاریخ یا مکان ضبط این ویدیو را به طور مستقل تأیید نکرده است.
دیمیترو لوبینتس، بازرس حقوق بشر اوکراین در تلگرام نوشت: «اعدام تسلیم شدگان یک جنایت جنگی است!»به گفته دادستان اوکراین، این حادثه در منطقه پوکروفسک، بخشی از استان دونتسک در نزدیکی منطقه جنگی آودیوکا رخ داده است. وزارت دفاع روسیه در حال حاضر از پاسخ به پرسش‌های ارائه شده در این باره خودداری کرده است. به گفته نیروی هوایی اوکراین، هواپیماهای بدون سرنشین روسیه نیمه‌شب منتهی به سوم دسامبر به مناطق شمال غربی اوکراین حمله کرده‌اند.بنا به اظهارات مقامات ارتش اوکراین، اکثر این پهپادها در حالی که بر فراز جنوب اوکراین پرواز می‌کردند،‌ در نزدیکی میکولایف منهدم شدند.
گفته می‌شود که در این حملات ۱۰ فروند از مجموعا ۱۲ فروند پهپاد قبل از رسیدن به هدف‌های خود، سرنگون شدند. همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی با اشاره به اهمیت کمک‌های نظامی آلمان در تقویت پدافند هوایی کشورش گفت: «این کمک‌‌ها به معنای نجات جان هزاران اوکراینی است.»گفته می‌شود که آلمان در ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین به‌زودی گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی‌متری در اختیار این کشور قرار خواهد داد.
دولت آلمان گفته است که اخیرا ۳۸۴۰ مهمات مورد استفاده در توپخانه، پنج دستگاه رادار شناسایی پهپاد، شماری تفنگ تک‌تیرانداز، چندین وسیله نقلیه و دیگر تجهیزات نظامی به اوکراین تحویل داده است.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها