به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۴۳۰۶۲

رحمتی و رکورد تکرارنشدنی مقابل الهلال

رحمتی و رکورد تکرارنشدنی مقابل الهلال
گروه ورزشی:رحمتی اگر چه به عنوان بازیکن ۴ برد مقابل الهلال داشته اما به عنوان سرمربی از این مهم ناکام بوده است.به گزارش ورزش سه، امروز در آخرین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، نساجی ایران به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت و اگر چه در بازی رفت در ورزشگاه آزادی نتیجه خوبی در برابر بهترین تیم آسیا نگرفت اما حالا انتظارات هواداران این تیم در خاک عربستان تغییر کرده و قطعا مهدی رحمتی به عنوان سرمربی این تیم، ساعات پر التهابی را پشت سر می‌گذارد.

رحمتی در دوران بازیگری خود خاطرات بسیار شیرینی از جدال با الهلالی‌ها دارد. او در شش تقابل، 4 برد، 1 تساوی و 1 شکست داد که از نکات حائز اهمیت این است که او همیشه در خاک عربستان بوده است.رحمتی نخستین بار در لیگ قهرمانان آسیا 2010/11 همراه با سپاهان درون دروازه این تیم ایستاد که در طرف مقابل هدایت الهلال را گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس بر عهده داشت اما با این حال سپاهان با نتیجه دو بر یک در عربستان پیروز شد و پس از آن در نقش جهان، رحمتی باز هم یک مرتبه دروازه‌اش باز شد اما در با گل محرم نویدکیا، این جدال یک یک شد.

بعد از آن در لیگ قهرمانان آسیا 2012/13 همراه با استقلالِ قلعه نویی برابر الهلالی قرار گرفت که زلاتکو دالیچ سرمربی‌اش بود و سالم الدوساری پدیده نوجوان تیمش؛ در آن بازی اگر چه سالم در دقیقه 67 دروازه رحمتی را باز کرد اما پژمان منتظری و آرش برهانی روی پاس مجتبی جباری گلزنی کردند تا این بازی در کشور عربستان با پیروزی دو گله آبی‌های ایران همراه باشد. در بازی برگشت تنها شکست رحمتی برابر این تیم رقم خورد جایی که نواف العابد با ضربه پای راستش رحمتی را به زانو دربیاورد.

پنج سال گذشت تا این بار او به عنوان مرد شماره اول و کاپیتان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا 2017/18 دوباره با الهلال رودررو شود. آبی‌ها در بازی رفت با تک گل تیام به برد رسیدند و در بازی برگشت هم وریا غفوری گل برتری آبی‌ها را به ثبت رساند تا رحمتی موفق شد در طی این آمار دو کلین شیت هم ثبت کند.

اکنون اوضاع برای رحمتی در قامت سرمربیگری تغییر کرده و اگر توانست در روزهای تلخ و سیاه شهرخودرو در لیگ قهرمانان 2019/20، به عنوان یک تیم شگفت انگیز الهلال را با نتیجه بدون گل متوقف کند اما شکست سه گله با نساجی در ورزشگاه آزادی نتیجه ناامیداوارانه برای رحمتی بود تا اکنون همه چشم انتظار باشند تا ببینند او که در لیگ نتوانسته همراه با قائمشهری‌ها نتیجه خوبی بگیرد، در بازی با رئیس آسیا چه خواهد کرد.
برچسب ها: مهدی رحمتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها