به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۱:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۴۴۵۱۵

مارین لوپن وارد می‌شود!

مارین لوپن وارد می‌شود!
گروه بین الملل: می‌توان گفت که نتیجه انتخابات فرانسه در هوا معلق باقی مانده است، زیرا اقدامات قانونی و حقوقی علیه یکی از چهره‌های برجسته جناح فرانسه در حال انجام است. "فرانسوا فیون" از حزب جمهوری خواهان فرانسه یکی از رقبای کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ میلادی فرانسه که در طول کارزار انتخاباتی به دلیل تحقیقات قانونی در مورد سوء استفاده از بودجه پارلمانی، امیدهایش برای پیروزی در انتخابات از بین رفت و با طرح این اتهامات فعالیت‌های سیاسی‌اش پایان یافت. در حال حاضر مارین لوپن از حزب اجتماع ملی نیز به چنین وضعیتی دچار شده است، فرانسه برای انتخابات پارلمانی اروپا آماده می‌شود و حزب لوپن پیشتاز است. قضات تحقیق در مورد پرونده‌ای را شروع کردند تا مشخص شود که آیا مارین لوپن و ۲۷ نفر دیگر، از بودجه اتحادیه اروپا در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ سوءاستفاده کرده اند یا خیر. اگر ارتکاب این جرایم اثبات شود افراد مرتکب با ده سال حبس، پرداخت جریمه نقدی یک میلیون یورویی و مهم‌تر از همه ده سال عدم صلاحیت برای کسب مشاغل دولتی مواجه خواهند شد.
به گزارش فرارو به نقل از اسپکتیتور، ممکن است یک ذهن  جرات کند و بگوید این کار صرفا از سوی یک دستگاه قضایی چپگرا در فرانسه انجام شده است. بسیاری معتقدند که اعلام بی‌طرفی سیاسی دستگاه قضایی فرانسه صرفا یک ژست است.
واقعیت آن است که در آینده نزدیک مارین لوپن و اجتماع ملی فرانسه به سمت کسب قدرت پیش می‌روند. نخبگان فرانسوی تاکنون وجود چنین چشم اندازی را انکار می‌کردند و به این ذهنیت توهم آلود باور داشتند که امکان تحقق چنین رخدادی بعید است. با این وجود، این چشم انداز از سال‌ها پیش در اروپا وجود داشته است.
با پیروزی جنبش‌های راستگرا و ملی گرا در سراسر اتحادیه اروپا از سوئد گرفته تا ایتالیا و هلند به نظر می‌رسد تنها مسئله موجود موضوع زمان است وگرنه به قدرت رسیدن آن جریان‌ها و گروه‌ها دیگر ناممکن نیست.
اتحادیه اروپا نیز خود چشم اندازی همراه با وحشت زدگی را پیش رویش می‌بیند. در حالی که آماده سازی برای انتخابات ۲۰۲۴ میلادی انجام می‌شود پاریس مملو از پوستر‌های اتحادیه اروپاست که در آن سعی می‌شود جوانان بی خیال را به سوی خود جلب کند و آنان را تشویق به رای دادن کند؛ پوستر‌هایی با عبارات و شعارهایی، چون " دموکراسی، تنوع و حفاظت از آب و هوا"، "اروپا شما هستید" یا "اتحاد، امنیت و انرژی‌های تجدیدپذیر؛ اروپا شما هستید". مشخص است که هراسی درباره مشارکت انتخاباتی ضعیف جوانان وجود دارد به ویژه جمعیتی از جوانان که هنوز به اجتماع ملی رای نداده اند وضعیت مشابهی که در بسیاری از افراد بالای ۲۵ سال نیز دیده می‌شود.
در هفته جاری نشریه لوموند نتیجه ارزیابی‌های طولانی مدت در مورد چگونگی و نحوه تحول نگرش شهروندان فرانسه نسبت به اجتماع ملی (جبهه ملی فرانسه سابق) در چهار دهه اخیر را منتشر کرد. نتایج نشان داد که اکثریت فرانسوی‌ها باور دارند که آن حزب "راست افراطی" به زودی در ساختار دولت و حکمرانی فرانسه قرار خواهد گرفت.
لوموند با خودفریبی مرسوم این موضوع را به ساختار و پیکربندی سیاسی از زمان انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت داد و این که اجتماع ملی دومین حزب بزرگ در مجلس ملی است که در آن مکرون رئیس جمهور فرانسه فاقد اکثریت کرسی‌ها می‌باشد.
این نشریه سپس بر شتاب تحولات از تابستان به این سو اشاره کرد آن چه از آن تحت عنوان "شورش‌های شهری" یاد کرد. این در حالیست که نتایج بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند شورش‌ها بسیار گسترده بودند و حتی شهر‌های کوچک را نیز در بر گرفته بودند. هم چنین لوموند به تاثیر حملات تروریستی در فرانسه و تاثیرات قومیتی و نژادی و درگیری‌های خاورمیانه بر آن کشور نیز اشاره می‌کند.
به گفته لوموند تمام این عوامل باعث شده اند تا موضوع "راست افراطی" در گفتمان عمومی در فرانسه جای گیرد و پیروزی آن جریان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۷ میلادی بسیار محتمل‌تر از گذشته به نظر برسد. به طور خلاصه، نتایج ارزیابی نشان می‌دهد که پایبندی به ایده‌های اجتماع ملی در حوزه امنیت عمومی، مهاجرت، اسلام در دید فرانسوی‌ها افزایش یافته است. علاوه بر این نتیجه آن مطالعه تخلخل بین رای دهندگان حزب راست میانه سنتی جمهوری خواهان و اجتماع ملی را آشکار ساخته که اکنون به عنوان تنها اپوزیسیون امانوئل ماکرون حتی از سوی هواداران جناح چپ تلقی می‌شود.
تعداد فرانسوی‌هایی که با ایده‌های اجتماع ملی مخالف هستند به کم‌ترین میزان تاکنون رسیده است (۵۴ درصد) در حالی که اکثر مردم معتقدند که آن حزب تهدیدی برای فرانسه قلمداد نمی‌شود و ۶۵ درصد باور دارند که آن حزب به قدرت خواهد رسید. اکنون که انکار به قدرت رسیدن اجتماع ملی فرانسه در حال محو شدن است باید خود را برای بکارگیری ترفند‌های کثیف‌تر از سوی نخبگان فرانسوی به منظور جلوگیری از قدرت گیری مارین لوپن و جردن ماردلا ۲۷ ساله رئیس اجتماع ملی آماده سازند.
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها