به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۴۴۶۹۰

بی‌اعتنایی سکه و طلا به دلار

بی‌اعتنایی سکه و طلا به دلار
گروه اقتصادی: قیمت سکه و طلا در روزی که بیشتر توجه‌ها به برگزاری دربی کسل‌کننده تهران معطوف شده بود، از فرصت استفاده کرد و در مسیر صعودی قرار گرفت.
به گزارش فرارو، سکه امامی همزمان با آخرین روز معاملاتی هفته، بدون سروصدا حدود نیم میلیون گران شد و از نیمه کانال ۲۹ میلیون عبور کرد. سکه تمام‌بهار آزادی تقریبا با همین میزان رشد قیمت پا به کانال ۲۶ میلیون گذاشت و همزمان نرخ هر طلا ۱۸ عیار با افزایش ۳۳ هزار تومانی به محدوده دو میلیون و ۵۰۰ نزدیک شد. افزایش قیمت سکه و طلا در روز پنجشنبه دخلی به دلار و اتفاقات بازار ارز ندارد و ایندفعه پای انس طلا و رشد ۲۳ دلاری آن وسط است.
سکه امامی؛ ۲۹ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان
قیمت سکه امامی پنجشنبه ۲۳ آذر همزمان با آخرین معاملات بازار به‌شکل متوسط به ۲۹ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان رسید. سکه امامی عصر چهارشنبه ۲۹ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان ارزش داشت و در جریان خریدوفروش‌های پنجشنبه به شکل لحظه‌ای تا ۲۹ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان بالا رفت.
قیمت سکه امامی به این ترتیب در آخرین روز معاملاتی هفته و باوجود عقب نشینی جزیی دلار ۵۰۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد که معادل رشد ۱.۷ درصدی است. سکه امامی حالا از کف قیمت خودش در سال جاری حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاصله گرفته است.
سکه تمام‌بهار آزادی؛ ۲۶ میلیون و ۱۰۶ هزار تومان
سکه تمام‌بهار آزادی پنجشنبه ۲۳ آذر بیشترین افزایش قیمت را در بازار سکه و طلا تجربه کرد. صراف‌ها عصر پنجشنبه هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی را به شکل تکفروشی ۲۶ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان می‌فروختند درحالی که سکه تمام‌بهار آزادی معاملات روز چهارشنبه را با ایستادن در نیمه کانال ۲۵ میلیون به پایان رسانده بود.
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی که به اسم تمام‌سکه طرح قدیم شهرت دارد، روز پنجشنبه دقیقا ۵۲۲ هزار تومان ارتقا پیدا کرد که به معنی رشد دو درصدی است.
نیم‌سکه بهار آزادی؛ ۱۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان
قیمت نیم‌سکه بهار آزادی پنجشنبه ۲۳ آذر ۲۰۰ هزار تومان گران شد. نیم سکه بهار آزادی از آغاز معاملات روز پنجشنبه مسیرش را از ۱۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان شروع کرد و نهایتا همزمان با آخرین خریدوفروش‌های بازار ۱۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان قیمت خورد.
قیمت نیم‌سکه بهار آزادی به این ترتیب ۱.۳ درصد افزایش پیدا کرد و نسبت به روز پنجم مهر امسال حالا حدود ۷۰۰ هزار تومان بالاتر قرار دارد. آن روز نیم‌سکه بهار آزادی با ایستادن در جایگاه ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، کمترین سطح سال جاری را تجربه کرد.

ربع‌سکه بهار آزادی؛ ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان
ربع‌سکه بهار آزادی عصر پنجشنبه ۲۳ آذر درحالی به شکل متوسط ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان فروخته شد، که روز چهارشنبه بیشتر از ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان خریدار نداشت.
قیمت ربع‌سکه بهار آزادی با این اوصاف در آخرین روز معاملاتی هفته ۱۷۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرد که معادل رشد ۱.۷ درصدی است. ربع‌سکه بهار آزادی درحالی از نیمه کانال ۱۰ میلیون عبور کرد که تیرماه امسال تا نیمه کانال ۹ میلیون عقب رفته بود.
سکه گرمی؛ پنج میلیون و ۸۲۰ هزار تومان
سکه گرمی همزمان با آخرین روز معاملاتی هفته، کمترین رشد قیمت را در بازار سکه و طلا به ثبت رساند. قیمت سکه گرمی ۵۰ هزار تومان یعنی تقریبا هشت‌دهم درصد رشد پیدا کرد و از پنج میلیون و ۷۷۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید.
سکه گرمی که ارزان‌ترین قطعه سکه است، امسال تا پنج میلیون و ۶۷۰ هزار تومان هم پایین آمده و حالا ۱۵۰ هزار تومان بالاتر از این محدوده معامله می‌شود.
هر گرم طلا ۱۸ عیار؛ دو میلیون و ۴۸۲ هزار تومان
قیمت طلا ۱۸ عیار پنجشنبه ۲۳ آذر گرمی ۳۳ هزار تومان (۱.۳ درصد) افزایش پیدا کرد. طلافروش‌ها عصر پنجشنبه در خریدوفروش‌های خودشان نرخ هر گرم طلا ۱۸ عیار را دو میلیون و ۴۸۲ هزار تومان درنظر می‌گرفتند، اما طلا ۱۸ عیار روز چهارشنبه بیشتر از دو میلیون و ۴۴۹ هزارتومان ارزش نداشت.
قیمت طلا درحالی روز پنجشنبه بالا رفت که نرخ دلار آزاد با عقب‌نشینی پنج تومانی به جایگاه ۵۰ هزار و ۳۸۰ تومان رسید. با این حال طلا ۱۸ عیار تحت‌تاثیر رشد ۲۳ دلاری انس طلا، مسیر صعودی را انتخاب کرد و به سمت محدوده دو میلیون و ۵۰۰ حرکت کرد.
افزایش قیمت سکه و طلا در بازار
انواع سکه و طلا چهارشنبه 22 آذر پنجشنبه 23 آذر تغییر
سکه امامی (طرح جدید) 29 میلیون و 246 هزار تومان 29 میلیون و 749 هزار تومان 503 هزار تومان افزایش
سکه بهار آزادی (طرح قدیم) 25 میلیون و 587 هزارت ومان 26 میلیون و 106 هزار تومان 522 هزار تومان افزایش
نیم‌سکه 15 میلیون و 360 هزار تومان 15 میلیون و 560 هزار تومان 200 هزار تومان افزایش
ربع‌سکه 10 میلیون و 370 هزار تومان 10 میلیون و 540 هزار تومان 170 هزار تومان افزایش
سکه گرمی پنج میلیون و 770 هزار تومان پنج میلیون و 820 هزار تومان 50 هزار تومان افزایش
هر گرم طلا 18 عیار دو میلیون و 449 هزار تومان دو میلیون و 482 هزار تومان 33 هزار تومان افزایش
انس طلا دو هزار و 21 دلار دو هزار و 44 دلار 23 دلار افزایش
دلار آزاد 50 هزار و 385 تومان 50 هزار و 380 تومان 50 تومان کاهش
برچسب ها: قیمت سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها