به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۴۵۱۱۹

موفقیت آناتومی یک سقوط درسینماهای جهان

موفقیت آناتومی یک سقوط درسینماهای جهان
گروه فرهنگی:«آناتومی یک سقوط» با وجود این که از سوی کمیته فرانسوی انتخاب اسکار رد شد اما با فروش قابل توجه در گیشه سینماها و نامزدی در جوایز مهم، فصل جوایز را شروع کرده است.به گزارش ورایتی، فیلم «آناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه نتوانست رای فرانسه را به عنوان نماینده این کشور برای رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ کسب کند اما از نگاه منتقدان و نیز از نظر تجاری موفقیت‌آمیز عمل کرده و در آمریکا به پرفروش ترین فیلم اکران شده خارجی زبان سال بدل شده است.
 
«آناتومی یک سقوط» که ۱۳ اکتبر در آمریکا اکران شد، تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون دلار فروش داشته و بالاتر از فیلم «بدترین فرد جهان» ساخته یواخیم تریر قرار گرفته و در حال جلو افتادن از فروش «مثلث غم» برنده نخل طلای سال گذشته است.

این درام دادگاهی به بررسی فروپاشی یک ازدواج می‌پردازد و ساندرا هالر که بازیگر دیگر فیلم مطرح امسال «منطقه مورد علاقه» هم بوده در «آناتومی یک سقوط» در نقش رمان‌نویسی بازی کرده است که پس از مرگ مرموز شوهرش محاکمه و پسرش به عنوان شاهد به دادگاه فراخوانده می‌شود.

فروش این فیلم اکنون ۲۲ میلیون دلار است. این فیلم از زمان شروع اکرانش در ۲۳ آگوست، ۱۰ میلیون دلار از فروش ۱.۳ میلیون بلیت (تا ۶ دسامبر) در فرانسه به دست آورده است. «آناتومی یک سقوط» که به صورت محلی توسط لو پکت اکران شد، تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از «طعم چیزها»، فیلم رسمی منتخب از سوی فرانسه برای اسکار که در ۲ هفته اول اکرانش ۱۵۱ هزار بلیت فروخت، فروش داشته است.

در بریتانیا هم «آناتومی یک سقوط» با موفقیتی بزرگ ظاهر شده و فروش آن در حال حاضر از ۱.۵ میلیون دلار در بریتانیا و ایرلند عبور کرده است. این فیلم از دیگر فیلم‌های دوره اخیر جشنواره کن، مانند «بلوط پیر» کن لوچ (۱.۳ میلیون دلار) و «بدترین فرد جهان (۱.۴ میلیون دلار) پیشی گرفته و حتی موفق‌تر از برنده نخل طلای سال پیش یعنی «مثلث غم» ظاهر شده که در نهایت ۲ میلیون دلار فروخت.

«آناتومی یک سقوط» در هلند، آلمان و ایتالیا نیز با اقبال روبه‌رو شده و قرار است در استرالیا، مناطق دیگری از اروپا، آسیا و آمریکای لاتین هم روی پرده برود.در حالی که این فیلم توسط کمیته اسکار فرانسه برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار امسال انتخاب نشد، اما نئون پخش کننده آمریکایی آن با موفقیت فیلم را به عنوان یک رقیب قدرتمند در برخی از بخش‌های اصلی جوایز، از جمله بازیگر زن برای هالر و فیلمنامه، معرفی کرده و فیلم توسط هیات ملی نقد به عنوان بهترین فیلم بین‌المللی معرفی شده است. علاوه بر این فیلم برنده ۲ جایزه گاتهام (فیلمنامه و فیلم خارجی) شد، نامزدی گلدن گلوب را کسب کرد و منتقدان فیلم نیویورک، جایزه‌ای را که به فیلم‌هایی مانند «انگل» و «بدترین فرد جهان» دادند، به آن اهدا کردند.

«آناتومی یک سقوط» جوایز فیلم اروپا را هم درو کرد و هم بهترین فیلم شد و هم چند جایزه دیگر برد و عنوان بهترین فیلم مستقل بین المللی را در جوایز فیلم مستقل بریتانیا کسب کرد.فیلم دیگر فرانسوی که کمیته انتخاب اسکار فرانسه آن را رد کرد، «اتفاق» بود که برنده جایزه ونیز، بفتا، جوایز گاتهام و سزار سال ۲۰۲۲ شد.«آناتومی یک سقوط» موفق‌ترین فیلم ساخته تریه تا به امروز است که پیش از این کارگردانی کمدی-درام «ویکتوریا» و تریلر روانشناختی «سیبیل» را بر عهده داشت و هر ۲ را با بازی ویرجینی افیرا جلوی دوربین برد.
مرجع : مهر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها