به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۴۵۹۱۹

دفاع تمام‌قدِ علم‌الهدی از دولت دامادش

دفاع تمام‌قدِ علم‌الهدی از دولت دامادش
گروه سیاسی: عصرایران نوشت: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بسیاری از مدیران و اعضای هیات دولت به طور شبانه‌روزی در تلاش هستند ولی بدلیل چالش کم توجهی به حوزه رسانه، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مردم اطلاع کافی از فعالیت‌های انجام شده پیدا نمی‌کنند.
سید احمد علم‌الهدی  با بیان اینکه نظام اسلامی بر ۲ رکن «جمهوری» و «اسلامی» استوار است، تصریح کرد: ارکان اساسی این نظام مشتمل بر جمهوریت و اسلام‌خواهی دارد؛ به‌طوریکه اگر اسلام از آن ساقط شد تبدیل به حاکمیت طاغوت می‌شود اما بدون جمهور و مردم نیز امکان برپا داشتن دین خدا میسر نیست و حفاظت از کیان اسلامیت در بدنه نظام به حفظ ارکان مردم‌سالاری وابسته است.
وی تاکید کرد: دشمن تلاش بسیار کرد تا به هویت اسلامی این نظام ضربه بزند اما نه‌ تنها نتوانست بلکه در بسیاری از حوزه‌ها نیز نتیجه عکس گرفت. معاندان نظام و بدخواهان این کشور بر ناامیدی مردم و خدشه وارد کردن بر بنیه جمهوریت نظام متمرکز شده اند تا مشارکت‌های سیاسی مردم را تضعیف کنند و کار را به جایی برسانند که میان مردم و نظام فاصله و جدایی بیفتد.
علم الهدی گفت: مشارکت در اندیشه سیاسی اسلام مفهومی کاملاً متفاوت با نظام لیبرال دموکراسی است و در مکاتب فکری غرب، مشارکت سیاسی به‌عنوان یک حق بر عهده مردم است؛ با این حال مشارکت در اندیشه سیاسی اسلام به‌عنوان یک حق برخاسته از تکلیف مطرح است و از این منظر، توجه به ضرورت‌های کنش‌گری اجتماعی نه شرط ایمان بلکه شرط اسلام است.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها