به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۰۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۴۶۸۵۶
در پی حمله هوایی اسراییل

یکی از سرداران سپاه در دمشق به شهادت رسید؛ سپاه: اسرائیل تاوان می‌دهد

یکی از سرداران سپاه در دمشق به شهادت رسید؛ سپاه: اسرائیل تاوان می‌دهد
گروه سیاسی: رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تایید کردند که در جریان حمله هوایی جنگنده‌های  اسراییل به منطقه زینبیه در حومه دمشق، «سیدرضی موسوی» معروف به سیدرضی از فرماندهان نزدیک به شهیدقاسم سلیمانی و از قدیمی‌ترین نیروهای سپاه پاسداران در سوریه، به شهادت رسید.  
خبرگزاری تسنیم گزارش داد که در جریان حمله ساعاتی قبل اسرائیل به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی معروف به سیدرضی از مستشاران بلندپایه باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید. سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. 
خبرگزاری جمهوری اسلامی، ‌ایرنا، هم نوشت: او از «مستشاران نیروی قدس سپاه» بود که در زمینه «پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه» فعالیت می‌کرد.
 خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع امنیتی گزارش داده که «سید رضی موسوی» نام مستعار این فرمانده سپاه بوده و او مسئولیت هماهنگی نظامی بین تهران و دمشق را بر عهده داشته است.
خبرنگار شبکه لبنانی المیادین در تهران نیز در پُستی نوشت: «شهید رضی موسوی یکی از بزرگترین و برجسته ترین فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران بود. در تمام مراحل پشتیبانی در جنگ سوریه شرکت کرد و از کسانی بود که در حمله غرب حلب نقش مهمی داشت.»
رادیو اسراییل مدعی شد: «موسوی فرمانده و مشاور ارشد تسلیحات و انتقال آنها به حزب الله بود و هواپیماهای جنگی، او را به همراه دو مشاورش که در ساختمانی در سیده زینب نزدیک دمشق اقامت داشتند، هدف گرفتند. پس از ارزیابی در اسرائیل مبنی بر اینکه سپاه پاسداران سعی می‌کند از جنگ غزه و اوضاع شمال استفاده کنند و اقدامات زیادی را انجام دهند حذف شد.»

سپاه: اسرائیل تاوان می‌دهد
متن اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است: به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به دمشق " سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی " از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود. با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تاکید می شود بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها