به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۵۱۵۰۷

کاهش دمای تهران از اواسط هفته

کاهش دمای تهران از اواسط هفته
گروه جامعه: یکشنبه (اول بهمن) جوی آرام در آسمان کل کشور پیش‌بینی می‌شود و در نوار شمالی کشور شامل سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین شمال غرب هوا افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.
به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی به همشهری گفت: «از روز دوشنبه(۲ بهمن) جریان جوی به سمت دریای خزر شمالی می‌شود. افزایش ابر، بارش، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما برای استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می‌شود. اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی برای شمال، شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، زاگرس مرکزی بارش برف و باران به همراه خواهد داشت.»

امین حسین نقشینه افزود: «سه‌شنبه(۳ بهمن) سامانه بارشی در همین مناطق تقویت می‌شود. بارش‌ها نیز تشدید می‌شود و گستره آن نیز به دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، تهران، مرکزی و قم هم کشیده می‌شود.» چهارشنبه (۴ بهمن) گستره بارش این سامانه علاوه بر مناطق گفته شده، شرق و شمال شرق دریای خزر را هم تحت تاثیر قرا می‌دهد.

نقشینه ادامه داد: «طی این مدت بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه در ارتفاعات البرز به شکل برف خواهد بود.» یکشنبه (اول بهمن) خلیج فارس و سه‌شنبه(۳ بهمن) و چهارشنبه(۴ بهمن) دریای خزر مواج است.
تهران هم از سه‌شنبه(۳ بهمن) در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات برف خواهد داشت و کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. بیشینه دمای پایتخت امروز یکشنبه (اول بهمن) ۱۵ درجه سانتی‌گراد است و طبق پیش‌بینی‌ها سه‌شنبه (۳بهمن) به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها