به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۵۳۱۹۵

علت آبریزی یا نشت آب از ماشین لباسشویی کنوود

گروه کسب و کار: در این مقاله به بررسی علت آبریزی یا نشت آب از ماشین لباسشویی کنوود و همچنین نحوه تعمیر و رفع این ایراد در لباسشویی کنوود می پردازیم.
علت آبریزی یا نشت آب از ماشین لباسشویی کنوود
طبق معمول ماشین لباسشویی را روشن کردی، آن را رها کردی و رفتی کارهای خانه را انجام دادی، برگشتی و دستیارت به جای لباس تمیز، دست گل به آب داد و نشتی دارد؟ شما باید همه چیز را فراموش کنید و به سرعت شروع به رفع مشکل کنید. ما در این مقاله علت آبریزی از ماشین لباسشویی کنوود را بررسی می کنیم.
در صورتی که به تنهایی نتوانستید مشکل را حل کنید و در تهران زندگی می کنید با نمایندگی تعمیر لباسشویی کنوود پشتیبان با شماره  02147278 تماس بگیرید.

در صورت نشتی ماشین لباسشویی کنوود اول چه باید کرد؟
•    دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید. این مهم است، زیرا احتمال عایق بندی ضعیف سیم کشی های دستگاه وجود دارد؛ برای جلوگیری از برق گرفتگی، باید برق دستگاه را قطع کنید.
•     آب را قطع کنید. در حالت ایده آل، اگر دسترسی به شیر جلوی شیلنگ دستگاه وجود دارد، در صورت عدم دسترسی، باید آب  آپارتمان را قطع کنید.
•    لباسشویی را بیرون بیاورید. اگر قبل از پایان برنامه نشتی تشخیص داده شود، باید آب را از سیستم تخلیه کنید. برای این منظور، یک دریچه کوچک در پایین دستگاه وجود دارد.
•    تا اینجا کارهای اولیه برای تعمیر آبریزی از ماشین لباسشویی کنوود انجام شد و در ادامه به شناسایی دلایل نشتی و احتمالا از بین بردن آن خواهیم کرد.

بررسی ارتباطات و اتصالات لوله ها
اغلب مشکل آبریزی این دستگاه نیست. شاید لوله آب یا لوله فاضلاب در نزدیکی ماشین لباسشویی خراب شده باشد و آب به طور تصادفی از زیر ماشین لباسشویی جاری شود. در این صورت باید با یک لوله کش تماس بگیرید. در صورتی لوله ها مشکلی ندارند؛ وضعیت شیلنگ های خروجی از دستگاه را ارزیابی کنید. دو مورد از آنها وجود دارد: زیر آب و فاضلاب. نگاه کنید تا ببینید آیا نشتی در سطح زیر آب وجود دارد: روی دستگاه یا لوله اتصال. نشتی پیدا کردید؟ این مراحل را دنبال کنید:

شلنگ ها را بچرخانید.
داخلش را نگاه کنید، یک لاستیک آب بند وجود دارد، احتمالا نشتی / پوسیده / پاره شده است. بهتر است آن را جایگزین کنید. برای عایق بیشتر، لوله عایق را روی رزوه های دستگاه و لوله می بندیم.

شلنگ را دوباره پیچ کنید.
این اتفاق می افتد که شیلنگ در حین تمیز کردن، توسط حیوانات یا کودکان سوراخ یا پاره می شود. در این مورد، باید با شلنگ جدید جایگزین شود. قطعات را از نزدیکترین بازار خریداری نکنید، بهتر است قطعات یدکی اورجینال را در فروشگاه های رسمی خریداری کنید، آنها مدت زمان بیشتری دوام خواهند داشت. این را براحتی می توانید از نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی کنوود در تهران خریداری کنید.

سایر خرابی های رایج
در صورتی که هیچ یک از مشکلات فوق در بازرسی اولیه مشاهده نشد؟  باید به بررسی های بیشتر ادامه دهید.

•    فیلتر تخلیه ضعیف
این مشکل زمانی رخ می دهد که آب تخلیه شود و سوراخ تخلیه به درستی بسته نشده باشد. برای حل این مشکل پیچ فیلتر را باز کرده و با احتیاط دوباره آن را ببندید.

•    نشتی از محفظه پودرها و نرم کننده ها
چند دلیل احتمالی وجود دارد:
•    فشار آب خیلی بالاست تا حدی آب را در شیر اتصال قطع کنید.
•    مقدار زیادی پودر (حداکثر بیش از حد): برای رفع این مشکل محفظه را خارج کنید و پودر کمتری در لباسشویی بریزید.
•    محفظه پودرها مسدود شده است: سینی را بردارید و آن را کاملا بشویید و داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنید.
همه مشکلات را می توان به طور مستقل حل کرد. گاهی اوقات برای رفع عمیق انسدادها، مشارکت متخصصان لازم است.

•    نشتی از مخزن لباسشویی است
مخزن ماشین لباسشویی ظرفی از فولاد ضد زنگ، پلاستیک یا پلی نوکس است که درام در آن قرار دارد. آسیب به مخزن ناشی از اشیاء خارجی است که در هنگام شستشو وارد مخزن می شود.
اگر سوراخ در پایین مخزن قرار داشته باشد، در هر مرحله از شستشو نشتی رخ می دهد. اگر قسمت بالایی مخزن آسیب ببیند، دستگاه عمدتاً در طول چرخه چرخش هنگام رسیدن به سرعت های بالا جریان می یابد. بسته به اندازه سوراخ، دستگاه ممکن است با سرعت های متفاوتی نشت کند.در مدل های ماشین لباسشویی با محافظ در برابر نشتی، آب وارد سینی می شود، آکواستاپ راه اندازی می شود، پمپ تخلیه روشن می شود و پیغام خطای مربوط به نشتی نمایش داده می شود. برای رفع آن لازم است که درام تعویض شود.

•    نشتی از داخل دستگاه
دلیل این مشکل سوراخ شدن لوله ها است. به احتمال زیاد یا خود لوله نشتی دارد یا گیره ها به دلیل لرزش شل شده اند. برای رفع مشکل باید دستگاه را جدا کنید. اگر گیره شل است، فقط آن را سفت کنید. اگر نشتی از خود لوله وجود داشته باشد، باید آن را تعویض کنید؛ تعمیرات معنی ندارد.
اکثر تعمیرات ماشین لباسشویی نشتی را می توان خودتان انجام دهید، اما بهتر است برخی از آنها را به متخصصان واگذار کنید تا از آسیب جدی به سیستم ماشین لباسشویی جلوگیری شود.

•    نشتی از پمپ تخلیه
یکی از دلایل شایع نشتی در ماشین لباسشویی کنوودنشتی از پمپ تخلیه است. این پمپ که به صورت های تسمه ای، درایو مستقیم و با الکتریکی است ممکن است در طول چرخه شست و شوی لباس نشتی دهد. معیوب شدن پمپ تخلیه باعث آب دهی و نیامدن آب داخل لباسشویی می شود. برای تعمیر آن باید پمپ را چک و در صورتی که نیاز به تعمیر داشته باشد آن را تعمیر کنید.

•    نشتی از لاستیک دور درب ماشین لباسشویی کنوود
به دلیل استفاده زیاد ممکن است لاستیک دور درب معیوب شده باشد و فنر آن شل شده باشد. جا انداختن فنر دور درب لباسشویی از نشتی جلوگیری می کند. در صورتی که علت قفل نشدن درب باشد باید قفل را عوض کنید.

•    خرابی سوئیچ فشار و هیدرواستات
برای پر شدت مخزن و رسید فشار هوا به نقطه تنظیم سوئیچ باز می شود و شیر برقی را قطع می کند تا از ورود بیشتر آب به داخل دیگ جلوگیری کند. در صورت بروز مشکل در هر یک از قطعات ممکن است نشتی اتفاق بیفتد. برای تعمیر آن نیاز است که با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران تماس بگیرید.

•    خرابی کوپلر
در پایین درام یک مهر  و موم لاستیکی وجود دارد که به آن کوپلر می نامند. در صورتی که کوپلر خراب شود آب به کف لباسشویی نشت می‌کند. برای تعمیر این قطعه می بایست با تعمیرکار ماهر ماشین لباسشویی کنوود تماس بگیریذ.

•    مهر وموم لاستیکی عنصر گرمایش فرسوده شده است
المنت حرارتی در ماشین لباسشویی آب را برای شستشو گرم می کند و در مخزن قرار می گیرد. اتصال محکم آن به مخزن توسط یک واشر لاستیکی درزگیر تضمین می شود. با گذشت زمان، لاستیک فرسوده می شود و MMA در جایی که واشر المنت گرمایشی به هم می رسد شروع به نشت می کند . متأسفانه، واشر برای عناصر گرمایشی به طور جداگانه فروخته نمی شود، بنابراین المنت گرمایشی باید با مهر و موم لاستیکی جایگزین شود.

تعمیر آبریزی از ماشین لباسشویی کنوود

تعمیر آبریزی از ماشین لباسشویی کنوود
در این مقاله علت آبریزی از ماشین لباسشویی کنوود و راه های تعمیر آن ارائه شد. در صورتی که در تهران هستید می توانید به نزدیک ترین شعب کنوود پشتیبان kenwoodposhtiban.ir که در انتهای این مقاله اشاره شده است ارتباط برقرار کنید و تعمیر آبریزی از ماشین لباسشویی کنوود در تهران را به آنها بسپارید:
•    شماره تماس نمایندگی تعمیرات لباسشویی کنوود در شمال تهران: ۲۲۷۱۸۵۳۵ - ۲۲۷۱۷۷۹۶
•    تماس نمایندگی تعمیرات لباسشوی کنوود غرب تهران: ۴۴۲۹۱۲۲۴ - ۴۴۲۹۱۲۵۹
•    برای تماس با نمایندگی تعمیرات لباسشویی کنوود در شرق و جنوب تهران: ۳۳۵۰۵۳۸۵ - ۳۳۵۱۴۴۶۰
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها