به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۵۳۸۸۹

لطیفی:در نیمه دوم فراتر از آسیا بازی کردیم

لطیفی:در نیمه دوم فراتر از آسیا بازی کردیم
گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها در یک بازی جذاب و دیدنی‌ موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ از سد ژاپن بگذرد تا در جمع ۴ تیم این مسابقات قرار بگیرد. ملی‌پوشان در نیمه دوم یک سر و گردن از حریف برتر بودند و با یک کامبک رویایی جشن صعود گرفتند.

به گزارش اعتماد،بلافاصله پس از پایان مسابقه با پیشکسوت فوتبال کشورمان به گفت‌وگو نشستیم و علی لطیفی پاسخگوی خبرنگار ما شد. لطیفی که در صدایش خوشحالی موج می‌زد ابراز امیدواری کرد با انجام یک بازی منسجم می‌توانیم به فینال بازی‌ها برسیم به شرط آنکه دچار غرور نشویم. در ادامه ماحصل این گپ و گفت را بخوانید.
 
بازی با ژاپن چطور بود؟
به نظرم فراتر از انتظار بازی کردیم البته قبل از بازی هم گفته بودم همانطور که ما در ساختار دفاعی دچار مشکل هستیم ژاپن هم همین معضل را دارد. اشتباهات فردی می‌تواند سرنوشت بازی را رقم بزند که خوشبختانه این قرعه به نام ما افتاد. به رغم اشتباهات خط دفاعی ژاپن تیم ملی ما یک سر و گردن بالاتر از حریف بود. اگر یکی از نقدهای کارشناسان این بوده که نیمه‌های دوم را واگذار کردیم اما حقیقتا در این بازی قلعه‌نوعی و همکارانش در نیمه دوم تیم را متحول کرده بودند.

در نیمه اول به نظر می‌رسید تحت‌تاثیر نام حریف قرار گرفته بودیم. درست است؟
دقیقا؛ خصوصا در ۲۰ تا ۲۵ دقیقه ابتدایی بچه‌ها هنوز به آن باور نرسیده بودند. با اینکه هر حمله‌ای که می‌کردیم صاحب موقعیت می‌شدیم. یکی از ضعیف‌ترین دفاع‌هایی که در این تورنمت دیدم خط دفاعی ژاپن بود. یکی دروازه‌بان آنها و دیگری ساختار خط دفاعی‌شان. به نظر من یک نکته‌ای که خیلی در آن قلعه‌نوعی هوشمندانه عمل کرد این بود که امید ابراهیمی را وسط گذاشت به عنوان بازیکنی درگیرشونده در کنار عزت‌اللهی که طراح است. ابراهیمی این دوندگی را به بهترین شکل ممکن انجام داد و تک‌تک بچه‌ها خوب کار کردند. گل اول هم فوق‌العاده تاکتیکی بود. سردار در این بازی گل نزد اما بی‌شک یکی از بهترین‌های تیم ما بوده، پاس گل عالی ارسال کرد او مهم‌ترین رکن تیم ما در فاز هجومی بود. البته امروز همه خوب کار کردند .

بهترین بازیکن ایران سردار بود؟
ما اگر بخواهیم یک بازیکن را انتخاب کنیم نمی‌شود! کل تیم خوب بودند. مثل یک فیلم سینمایی که خوب در می‌آید عمدتا بازیگران آن فیلم بازی خوبی به نمایش می‌گذارند. دقیقا این موضوع درباره فوتبال هم صدق می‌کند. وقتی تمام مهره‌ها در تمامی پست‌ها شرح وظایف‌شان را خوب انجام می‌دهند در نهایت یک بازی خوب می‌شود با نتیجه خوب. از زمان روی کار آمدن قلعه نوعی تا امروز این بهترین بازی تیم ملی ایران بود.

غیبت طارمی به چشم آمد؟
اصلا؛ چون محبی به عنوان جانشین او انتخاب هوشمندانه‌ای بود. محبی می‌تواند نقش بازیکن تله‌گذار باشد و از قضا فضای پشت مدافعان ژاپن که نقطه ضعف‌شان بود ما را صاحب موقعیت کرد. ضمن اینکه سردار هم فوق‌العاده بود. همه خوب بودند. ژاپن با آن همه آوازه کنار رفت و یکی دیگر از شگفتی‌های جام شکل گرفت. یک نکته دیگر...

بفرمایید...
فقط می‌ترسیدم بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود اگر این اتفاق رخ می‌داد به دو دلیل کار ما سخت می‌شد. اول، میانگین سنی ما بالا بود و نکته دوم اینکه بازی قبلی ۱۲۰ دقیقه بازی کرده بودیم.‌ در ریکاوری به مشکل می‌خوردیم. حقیقتا باید تبریک گفت به کل مجموعه.

می‌توانیم امیدوار به حضور در فینال باشیم؟
صد در صد؛ با این روحیه که الان بچه‌ها دارند به نظرم این توانایی در آنها وجود دارد فقط یک موضوع که نگران‌کننده است که بچه‌‌ها دچار غرور نشوند. چون ما گاهی از این طرف بام می‌افتیم و گاهی از آن طرف بام! مهم این است که کادرفنی همین روحیه را به بازیکنان تیم ملی تزریق کند. مثل نیمه دوم ژاپن که فراتر از آسیا بازی کردیم.
برچسب ها: علی لطیفی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها