به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۵۴۳۲۴

بازگشت دوباره خودرو‌های MG به ایران

بازگشت دوباره خودرو‌های MG به ایران
گروه اقتصادی: پنجمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران از تاریخ دهم تا ۱۵ بهمن ماه امسال برگزار شد. در این نمایشگاه در غرفه یکی از مونتاژکاران بخش خصوصی حضور چند مدل از خودرو‌های جیلی و دو محصول جدید MG چشم‌نوازی می‌کرد.
 
به گزارش تجارت نیوز، محصولات MG با وجود اینکه تولید چینی محسوب می‌شوند، اما به دلیل اصالت انگلیسی که دارند از کیفیت بالاتری به نسبت سایر خودرو‌های چینی برخوردار هستند. نام این خودرو مخفف عنوان شرکت Morris Garage است که در سال ۱۹۲۳ در انگلستان تأسیس شد، اما بعد‌ها به دلیل مشکلات مالی، شرکت چینی سایک (SAIC)، امتیاز برند آن را خرید و جان تازه‌ای به این خودروساز قدیمی بخشید.

MG GT یکی از اسپرت‌ترین محصولات موجود در نمایشگاه امسال محسوب می‌شد که با حضور وزیر صمت در غرفه شرکت واردکننده رونمایی شد. طبق اعلام این مونتاژکار و حالا واردکننده خودرو‌های چینی، علاوه‌بر رنگ آبی که در نمایشگاه برای بازدید عموم گذاشته شده، سفارش برای این مدل در رنگ‌های قرمز و زرد هم صورت گرفته است؛ بنابراین می‌توان امید داشت که ورود خودرو‌هایی با رنگ‌های متنوع می‌تواند به خیابان‌های بی‌روح و غالباً سیاه و سفید کشور، رنگ و روح تازه‌ای ببخشد.

ام جی GT از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۵۰۰ سی‌سی TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید حداکثر ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این میزان قدرت با ترکیب گیربکس هفت‌سرعته دو کلاچه‌تر (WDCT) می‌تواند خودروی فست‌بک MG را در عرض ۸.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که با توجه به وزن خالص ۱۳۱۸ کیلوگرمی، قابل قبول است.

همچنین مصرف سوخت نسخه GT به ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. رادار برخورد از جلو، رادار تغییر لاین، دوربین ۳۶۰ درجه و تعویض دنده پشت فرمان از جمله امکانات جالب این سدان چینی- انگلیسی محسوب می‌شود.
ام جی ۵ دیگر محصول وارداتی است که با ورود آن به بازار ایران، رقیب سرسخت سدان‌های مونتاژی و ارزان‌قیمت بازار خواهد بود. MG ۵ از یک پیشرانه چهار سیلندر و ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که حداکثر ۱۱۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس استفاده‌شده روی خودرو از نوع CVT است که می‌تواند قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل کند. دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور و دوربین دنده عقب، کروزکنترل و ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای از جمله امکانات جالب این خودروست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها