به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۵۶۱۶۲

سامانه بارشی استان تا سه‌شنبه فعال است

سامانه بارشی استان تا سه‌شنبه فعال است
گروه جامعه:کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی حاکم بر استان، تا صبح سه‌شنبه فعال خواهد بود و بیشترین میزان بارش از امشب تا صبح دوشنبه است.به گزارش خراسان، زهرا عنایتی در گفتگویی با اشاره به وضعیت جوی حاکم بر استان خراسان رضوی، اظهارکرد: با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، شاهد افزایش شدت وزش باد و در برخی نقاط هم وزش باد شدید، رگبار باران و همچنین رعد و برق، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب خواهیم بود.
 
وی از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در نواحی مستعد استان تا عصرگاه امروز خبرداد و گفت: پس از آن، با توجه به تقویت جریانات شمالی، در اکثر نقاط استان بارش‌ها به صورت برف و در نواحی مستعد کولاک برف همراه با تشکیل مه، کاهش میدان دید، لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه این سامانه تا صبح سه‌شنبه فعال است، افزود: بیشترین میزان بارش در فاصله زمانی امشب تا صبح دوشنبه خواهد بود. کاهش دما در سطح استان تا صبح سه‌شنبه و ماندگاری آن تا پایان هفته جاری است.عنایتی تصریح کرد: به طوری که پیش‌بینی می‌شود حداقل دمای شبانه در نواحی سردسیر استان تا ۱۰ درجه زیر صفر نیز کاهش یابد. هشدار سطح زرد شماره ۷۸ و سطح نارنجی شماره ۷۹ نیز در خصوص سامانه فوق صادر شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان کلات نادری با کمینه دمای منفی ۳ درجه و تایباد با ۲۷ درجه گرمترین شهرستان‌ها بوده‌‎اند.عنایتی با بیان اینکه نوسانات دمایی شهر مشهد بین ۲ و ۱۸ درجه بوده، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در گرمترین ساعات به ۱۲ درجه و در سردترین ساعات به یک درجه برسد؛ بیشترین وزش باد از تایباد به میزان ۵۰ کیلومتر برساعت و بیشترین میزان بارش از شهرستان‌های درگز و قوچان به میزان ۹ میلی‌متر گزارش شده است.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها