به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۵۹۳۸۳

چرا بانک مرکزی بازار آزاد ارز را قبول ندارد؟

چرا بانک مرکزی بازار آزاد ارز را قبول ندارد؟
گروه اقتصادی: نشست شورای عالی کار امروز در حالی با حضور شرکای اجتماعی برگزار می‌شود که روز گذشته گزارشی از خط فقر توسط معاونت رفاه وزارت کار در کمیته مزد ارائه و از سبد جدید غذایی وزارت بهداشت رونمایی شد.

به گزارش ایسنا،‌ روز گذشته و پیش از برگزاری نشست امروز شورای عالی کار کمیته مزد با حضور معاون رفاه و معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان گروه کارفرمایی و کارگری تشکیل جلسه داد و کلیات و اطلاعاتی در خصوص سبد معیشت مطرح شد.در این جلسه علیرضا عسگریان - معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی درخصوص طرح کالابرگ الکترونیک و اقدام دولت در تامین سبد غذایی خانوارهای دهک ۱ تا ۷ ارائه کرد.

به گفته مقامات کارگری در چهارمین جلسه کمیته مزد شورای عالی کار عدد و رقمی درمورد نرخ سبد معیشت کارگران رد و بدل نشد ولی گزارشات خط فقر ارائه شد. البته آنطور که نمایندگان گروه کارگری می گویند این جلسه با گزارش وزارت بهداشت در خصوص سبد جدید غذایی همراه بود که مورد پذیرش آنها واقع نشد.

محسن باقری - نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جزئیات نشست روز گذشته کمیته مزد اینطور بیان کرد: در نشست کمیته مزد علاوه بر گزارشی که آقای عسگریان، معاون رفاه وزارتخانه در زمینه خط فقر و سبد پیشنهادی معیشت بر مبنای نرخ اقلام و قیمت‌های تنظیم بازار ارائه شد، وزارت بهداشت هم از سبد جدید غذایی رونمایی کرد که عجیب و غیرمنتظره بود.

به گفته وی این سبد که بدون اطلاع و دعوت گروه کارگری و دیگر شرکای اجتماعی تعیین شده بود و میزان کالری مورد نیاز خانوار در سبد جدید تغییر کرده بود.نماینده کارگران در شورای عالی کار معتقد است: سبد جدیدی که روز گذشته در جلسه کمیته مزد ارائه شد کاهش میزان کالری مورد نیاز را نشان می‌داد و این مساله به هیچ وجه مورد پذیرش گروه کارگری نیست زیرا به نوعی در جهت ارزان سازی سبد معیشت خانوار کارگری بوده و محل مناقشه و چالش است.

در چهارمین نشست کمیته مزد شورای عالی کار کارشناسانی از مرکز آمار ایران، انستیتو تغذیه، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت رفاه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند.عصر امروز شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی تشکیل جلسه خواهد داد و به احتمال زیاد فردا نیز پنجمین نشست کمیته مزد با محور ورود به بحث سبد معیشت کارگران برگزار شود.
برچسب ها: خط فقر سبد غذایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها