به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۵:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۵۹۸۷۷

هشدار نارنجی برای ۳ استان کشور

هشدار نارنجی برای ۳ استان کشور
گروه جامعه:  کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تایید این خبر به همشهری می‌ گوید: «روز شنبه با توجه به شدت ناپایداری جوی در جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان احتمال ریزش تگرگ هم دور از انتظار نیست.»
 
فریبا گودرزی تاکید می‌ کند: «به همین دلیل روز شنبه برای جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان هشدار سطح نارنجی صادر شده است.»کارشناس سازمان هواشناسی کشور عنوان می کند: «روز یکشنبه (۲۰ اسفند) برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب و نیمه شرقی هرمزگان بارش های نسبتا شدید پیش بینی شده است. برای همین، سازمان هواشناسی کشور هشدار سطح نارنجی برای این سه استان صادر کرده است.»

بر اساس این هشدار اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، احتمال قطعی برق به ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی وجود دارد که بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه شده است.

کارشناس هواشناسی همچنین ادامه می دهد: «روز یکشنبه در شمالغرب، غرب، جنوب، جنوب شرق، مناطقی از شمالشرق و مناطقی از استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش ها ادامه خواهد یافت. در این روز بارش ها گاهی به همراه وزش باد خواهد بود.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور می گوید: «شنبه و یکشنبه آب های خلیج فارس متلاطم و مواج است.»
او عنوان می کند: «روز دوشنبه (۲۱ اسفند) ‌ به غیر جنوب شرق و نوار غربی کشور در بیشتر مناطق کشور بارندگی ها ادامه خواهد یافت. بارندگی در این روز در نقاط کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی کشور همراه با رعد و برق است.»

گودرزی درباره وزش باد شدید از روز شنبه تا سه شنبه می گوید: «روز شنبه وزش باد شدید در مناطقی از جنوب شرق کشور، روز یکشنبه و دوشنبه در مناطقی از جنوب، جنوب شرق و غرب کشور و روز سه شنبه وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان را پیش بینی می کنیم.»‌
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها