به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۶۳۸۹۶

روتین مراقبت از پوست در فصل بهار

روتین مراقبت از پوست در فصل بهار
گروه سلامت:روتین مراقبت از پوست مربوط به هر فصل مناسب همان فصل است. بنابراین روتین مراقبت از پوست مرتبط با فصل زمستان را کنار گذاشته و نوع بهاری آن را جایگزین کنید.

آبرسانی
به گزارش خبرآنلاین،تمام اندام‌های بدن به آب نیاز دارند و پوست بزرگترین اندام بدن است که متاسفانه آبرسانی به آن فراموش می‌شود. فصل بهار که هوا گرم‌تر از گذشته است، پوست به آب بیشتری نیاز دارد. می‌توانید با استفاده از ماسک‌های مختلف آبرسان، مثل ماسک عصاره آناناس و ویتامین C، پوست‌تان را آبرسانی و در نتیجه شفاف و درخشان کنید.

پاکسازی عمیق
پوست هم برای درخشیدن و سالم ماندن به پاکسازی عمیق نیاز دارد. با استفاده از ماسک‌ها و محصولات لایه‌بردار پوست خود را پاکسازی کرده و سلول‌های مرده پوست را از روی آن بردارید تا تیرگی‌های موجود روی آن برداشته شود و طراوت به آن بازگردد.

احیا پوست با آنتی‌اکسیدان
برای پیشگیری از پیری و صدمه به پوست، باید جلوی صدمات اکسایشی را بگیرید که این کار با استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها به‌خوبی انجام می‌شود. مصرف سبزیجات برگ‌سبز، میوه‌ و دانه‌ها و البته شکلات تلخ، آنتی‌اکسیدان‌های لازم را به بدن و در نهایت پوست‌تان می‌رساند. البته یکسری محصولات مراقبت از پوست حاوی آنتی‌اکسیدان وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید پوست‌تان را در برابر صدمات اکسایشی ایمن نگهدارید.

کرم‌های ضدآفتاب
از کرم‌های ضدآفتاب در روزهای ابری هم باید استفاده کرد، اما در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان بسیار ضروری است.از دیگر مواردی که برای مراقبت از پوست‌ می‌توانید به‌کار بگیرید، استفاده از مرطوب‌کننده‌های ملایم روز و شب و البته محصولات حاوی رتینول در شب است. درضمن ورزش روزانه را فراموش نکنید. ورزش علاوه‌بر اینکه بدن‌تان را سالم نگه می‌دارد، به پوست‌تان هم طراوت و شادابی می‌بخشد.
برچسب ها: سلامت پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها