به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۰:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۳ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۶۴۷۷۷
آمریکا : در صورت حمله به اسرائیل، مشترکا به ایران حمله می کنیم

بایدن: حمایت ما از اسرائیل آهنین است

بایدن: حمایت ما از اسرائیل آهنین است
گروه بین‌الملل:، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که حمایت ایالات متحده از #اسراییل در برابر تهدیدهای ایران، آهنین است.
جو بایدن که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید با اشاره به تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل گفت: آنها تهدید می کنند که یک حمله قابل توجهی علیه اسرائیل انجام می دهند. همان طور که به بنیامین نتانیاهو گفتم، تعهد ما به امنیت اسرائیل در برابر این تهدیدات از سوی ایران و نیروهای نیابتی‌اش، آهنین است. او تاکید کرد: اجازه دهید دوباره بگویم، آهنین است و ما تمام تلاش خود را برای محافظت از امنیت اسرائیل انجام خواهیم داد.
جو بایدن عالی ترین مقام ایالات متحده است که به طور علنی بر حمایت همه جانبه واشنگتن از متحد کلیدی‌اش، اسرائیل، در مقابله با اقدام احتمالی تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به بهانه حمله منتسب اسرائیل به کنسولگری‌اش در دمشق تاکید کرده است. پیشتر مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفته بود که حمایت واشنگتن از اسرائیل «آهنین» است.
جیک سالیوان افزوده بود: ما اظهارات علنی مقامات ایرانی و گزارش‌های علنی از برنامه‌های ایران برای اقدام احتمالی تلافی‌جویانه را رصد می‌کنیم و همان طور که رئیس‌جمهور به نخست‌ وزیر اسرائیل گفت، حمایت آمریکا از دفاع اسرائیل در برابر تهدیدهای ایران و نیروهای نیابتی‌اش «آهنین» است.
جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حوزه ارتباطات، نیز روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری تلفنی گفته بود: ایران تهدیدهای بسیار علنی علیه اسرائیل کرده است و یکی از مواردی که رئیس‌ جمهوری آمریکا در تماس خود با نخست‌ وزیر اسرائیل گفت، این بود که دولت اسرائیل می‌تواند بر پشتیبانی آمریکا برای هرگونه نیاز دفاع از خود در برابر تهدیدات مستقیم ایران علیه اسرائیل حساب کند.
کربی افزوده بود که «نه فقط نیروهای ما، بلکه پرسنل دیپلماتیک ما نیز در عراق و سوریه دائما در معرض تهدید هستند و ما این موضوع را جدی می‌گیریم. بنابراین ما اقدامات حفاظتی مناسبی را انجام می‌دهیم و بر پایه تغییرات، نوع پاسخ متناسب را آماده داریم و این موضع تغییر نکرده و نخواهد کرد.»
او گفته بود: ما تهدید علیه مردم‌ آمریکا را جدی می‌گیریم و می‌دانیم که آن گروه‌هایی که چنین حملاتی را انجام می‌دهند، توسط سپاه پاسداران پشتیبانی، تجهیز و تأمین مالی می‌شوند.

آمریکا : در صورت حمله به اسرائیل ، مشترکا به ایران حمله می‌کنیم
یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت: اظهارات پرزیدنت بایدن در مورد حفاظت از اسرائیل در مقابل نیروهای کمکی ایران توخالی نبود. اگر از سوی ایران یا عوامل آن مورد حمله قرار گیرد، ایالات متحده در دفاع از اسرائیل مشارکت خواهد کرد. اگر اسرائیل مورد حمله موشکی و پهپادی قرار گیرد، ممکن است به رهگیری آنها کمک کنیم. در صورت حمله ایران یا عوامل آن، حمله تلافی جویانه مشترک با اسرائیل را رد نمی کنیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها