به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۶۵۱۹۲

بهترین فیلم‌های ژانر کودک سینمای جهان

بهترین فیلم‌های ژانر کودک سینمای جهان
گروه فرهنگی: سالانه فیلم‌های جذابی به فهرست فیلم‌های ژانر کودک سینمای جهان اضافه می‌شود، اما پیدا کردن فیلم‌های عالی برای کودکان، کار آسانی نیست. به گزارش اقتصاد24،کودکان دنیای خاص خود را دارند و تماشای فیلم در سنین مختلف می‌تواند برای آن‎ها جنبه آموزشی داشته باشد و در دنیای جذاب خود علاقه زیادی به فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و حتی سریال‌ها دارند. بنابراین، مهم است که بچه‌ها هر فیلمی را نبینند.
 
پیدا کردن یا به خاطر سپردن کیفیت واقعی فیلم چیزی است که یافتن فیلم‌های کودکانه عالی را دشوارتر می‌کند. فیلم‌های کودکانه خوب یک قالب مشخص یا الگوی ثابت ندارند، اما در مجموع می‌توان گفت فیلم سینمایی کودکانه خوب، فیلمی است که کودک را از نظر احساسی تحریک کند، به او احترام بگذارد و به علایقش توهینی نکند. در ادامه قصد داریم که چند فیلم کودکانه برجسته را به شما معرفی کنیم.

۱- فیلم لگو
در سال ۲۰۱۴، فیل لرد و کریستوفر میلر فیلمی را ساختند که به راحتی توانست به پروژه‌ای تجاری تبلیغاتی و ماندگار برای اسباب بازی لگو و یکی از بهترین انیمیشن‌های دهه تبدیل شود. در فیلم لگو، اسباب بازی‌های محبوب و پرفروش حضور دارند و در مورد مردی است که به جستجوی چیزی می‌رود. این فیلم با انتخاب یک نوع واحد لگو، بر روی آن متمرکز بود و هم‌چنین از شخصیت‌هایی مانند بتمن و هان‌سولو استفاده کرد و لگو‌هایی مانند پرنسس یونیکیتی و ویلد استایل را نیز معرفی کرد.

۲- فیلم تنها در خانه
فیلم تنها در خانه محصول کشور آمریکا و فیلمی در ژانر کمدی است که بستری را برای بازیگر نقش اصلی این فیلم یعنی مکالی کالکین ۱۱ ساله ایجاد کرد تا همان سال نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی شود. او جوان‌ترین کسی بود که موفق به نامزدی گلدن گلوب شد. این فیلم ماجرای پسری به اسم کوین را روایت می‌کند که شب کریسمس در اتاق زیر شیروانی تنبیه می‌شود و در همان شب آرزوی ناپدید شدن خانواده را می‌کند. صبح روز بعد همه به سفر رفته‌اند و کوین را فراموش می‌کنند.

۳- جادوگر شهر اُز
جادوگر شهر اُز یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های تمام دوران برای کوکان است. این فیلم در زمان اکران خود موفقیت تجاری و انتقادی بزرگی کسب کرد و برنده دو جایزه اسکار شد. جادوگر شهر اُز همچنین منبع الهام بسیاری از فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های تلویزیونی بوده است. فیلم جادوگر شهر اُز دارای عناصری است که جدای ژانر کودک آن را به یک فیلم کلاسیک نیز تبدیل کرده است. این فیلم دارای داستانی جذاب، شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی و موسیقی متنی فراموش‌نشدنی است. فیلم همچنین دارای ارزش‌های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و مهربانی است.

۴- فیلم راتاتویی
فیلم راتاتویی یا موش سرآشپز دارای داستانی سرگرم‌کننده، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و پیام‌های مثبت است. این فیلم در زمان اکران خود موفقیت تجاری و انتقادی بزرگی کسب کرد و برنده دو جایزه اسکار هم شد. انیمیشن راتاتویی دارای عناصری است که آن را به یک فیلم جذاب و ماندگار تبدیل کرده است. این فیلم دارای داستانی سرگرم‌کننده، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و پیام‌های مثبت است.

داستان فیلم راتاتویی داستانی سرگرم‌کننده و پرکششی است که مخاطبان را از ابتدا تا انتهای فیلم مجذوب خود می‌کند. داستان فیلم دارای عناصری از کمدی، درام و ماجراجویی است و مخاطبان از هر سنی را می‌تواند جذب کند. انیمیشن راتاتویی پیام‌های مثبتی مانند اهمیت پیروی از رویاها، اهمیت تلاش و اهمیت پذیرش تفاوت‌ها را به مخاطبان منتقل می‌کند. این فیلم نشان می‌دهد که هر کسی، فارغ از شرایط، می‌تواند به رویا‌های خود برسد. همچنین نشان می‌دهد که تلاش و پشتکار می‌تواند به ما کمک کند تا به موفقیت برسیم. علاوه بر این، این فیلم اهمیت پذیرش تفاوت‌ها را به مخاطبان یادآوری می‌کند.

۵- یخ زده
یخ زده یا فروزن، یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دیزنی، در سال ۲۰۱۳ است. براساس داستان افسانه‌ای هانس کریستین اندرسن، ملکه برفی، السا پرنسس جوان، به طور تصادفی زمستانی ابدی را برای سرزمین پادشاهی خود رقم می‌زند و به همین دلیل فرار می‌کند. سپس، خواهرش آنا، با یک آدم برفی زنده به نام اولاف و یک مرد به نام کریستف برای یافتن و نجات پرنسس، رهسپار می‌شوند. این انیمیشن درآمد فوق‌العاده ۱.۲۸ میلیارد دلاری را کسب کرد و توانست دو جایزه اسکار را به دست آورد.

۶- انیمیشن فانتازیا
انیمیشن فانتازیا، مجموعه‌ای از هشت فیلم انیمیشنی موزیکال و اولین فیلم دیزنی است که به‌صورت استریو اکران شد. این اثر بلندپروازانه درابتدا نتوانست سود چندانی نصیب خود کند، اما در اکران‌های بعدی درنهایت درآمد سرشاری را نصیب دیزنی کند.

فانتازیا شما را به سفری جادویی دعوت کرده و دراین مسیر حس شنوایی شما را با منتخبی از آثار بزرگ و ماندگار موسیقی کلاسیک غربی آشنا می‌کند، درکنار آن تصاویری انتزاعی با رنگ و بوی اساطیر، داستان‌های مقدس و شخصیت‌های ماورایی را هم چاشنی کار می‌کند تا این جذابیت دوچندان شود. به‌عنوان نمونه در بخش «A Night on Bald Mountain»، ما شاهد بزم شبانه شیطان و پیروانش هستیم، اما با طلوع خورشید و به صدا درآمدن ناقوس‌های کلیسا، شاهزاده تاریکی دوباره به دنیای تاریک خود بازمی‌گردد.

۷- انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله
اولین انیمیشن بلند تاریخ، یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های هنری قرن بیستمی کشور آمریکا است. زمانی‌که والت دیزنی روی ساخت این فانتزی موزیکال ریسک کرد، بسیاری از مردم او را فردی دیوانه تصور کردند که باور دارد می‌توان مخاطبان را به مدت هشتاد دقیقه با تصاویری که با دست طراحی شده‌اند، سرگرم کند. اما واقعیت این است که این فیلم پس از اکران به‌عنوان پردرآمدترین فیلم تاریخ سینما تا آن زمان شناخته شد، هرچند که این سلطنت کوتاه مدت با اکران فیلم بربادرفته، برباد رفت.

البته فراموش نکنید که درکنار افسون پریان، سفید برفی مثل دیگر افسانه‌های بزرگ، لایه‌هایی از وحشت را هم در خود پنهان کرده است. موسیقی آن درکنار برخی تصاویر الهام گرفته از سبک اکسپرسیونیسم آلمانی و البته حضور یکی از ده شخصیت بدجنس سینما یعنی همان نامادری شرور سفید برفی، به خوبی گواه این ادعا است.
 
۸- پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک یک فیلم سینمایی کودکانه است. این فیلم اگرچه دارای درجه سنی ۱۳ سال است، اما احتمالاً برای بچه‌های هر رده سنی که مشتاق تماشای اجمالی هیولا‌های کلاسیک هستند جذابیت زیادی دارد. علت این مسئله خیلی ساده است، پارک ژوراسیک و سه فیلم اصلی آن بسیار محبوب هستند. فیلم پارک ژوراسیک داستان سه دانشمند را نشان می‌دهد که از یک پارک موضوعی منحصر به فرد قبل از افتتاحیه آن بازدید می‌کنند. این پارک توسط یک تاجر ثروتمند ایجاد شده است و جاذبه اصلی آن، دایناسور‌های دستکاری شده ژنتیکی است.

۹- مجموعه هری پاتر
یکی از بهترین فیلم‌های کودک و نوجوان خارجی است که هر فردی در هر سنی باید آن را دیده باشد، مجموعه جذاب هری‌پاتر در سراسر دنیا شیفتگان بسیاری دارد. سری هری‌پاتر به‌عنوان بخشی از بهترین فیلم‌های کودکانه در هشت قسمت و مبتنی بر داستانی شامل هفت کتاب اثر نویسنده شهیر بریتانیایی، جی. کی. رولینگ محسوب می‌شود که بین سالیان ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ ساخته شده است.

کودکان در هر سنی با کشف دنیای جادو و جادوگری هری پاتر و هاگوارتز، غرق در شگفتی و لذت می‌شوند و این حسی است که شاید در سنین بالاتر به آن شکل تجربه نشود. این مجموعه با داستان هری ۱۱ ساله و ورود او به مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز آغاز می‌شود. هری در طول دوران هاگوارتز با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شود که با کمک دوستان و اساتید خود در مدرسه با آن‌ها مقابله می‌کند.

۱۰- برادران سوپر ماریو
برادران سوپر ماریو یک فیلم جدید کودکانه بود که در گیشه بسیار موفقیت آمیز عمل کرد. این انیمیشن رنگارنگ از بازی جذاب و محبوب سوپر ماریو اقتباس شد و توانست رضایت طرفداران خود را جلب کند. در این فیلم کودکانه جدید، لوله‌کشی به نام ماریو به همراه برادرش لوئیجی در یک هزارتوی زیرزمینی سفر خود را آغاز می‌کنند و در تلاش برای نجات یک شاهزاده خانم که اسیر شده، هستند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها