به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۶۵۳۷۹

تاكید بر مقاومت مسلحانه در برابر طالبان 

تاكید بر مقاومت مسلحانه در برابر طالبان 
گروه بین الملل: «جبهه آزادی افغانستان» گروهی از نظامیان دولت پیشین مخالف طالبان، نشستی مجازی برای یادبود یکسالگی کشته شدن هفت تن از فرماندهان و اعضای این جبهه برگزار کرد.
در این نشست که با حضور احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» و یاسین ضیا،‌ رئيس «جبهه آزادی»، برگزار شد، سخنرانان بر ادامه «مقاومت» ضد طالبان تاکید کردند.
این نخستین بار است رهبران این دو جبهه ضد طالبان در نشست مشترکی شرکت می‌‌کنند.احمد مسعود در این نشست گفت که با حضور در این نشست «پیام اتحاد» می‌فرستد. او تلاش‌های فرماندهان «جبهه آزادی» در جنگ علیه طالبان را ستود.
او گفت طالبان «تمام دروازه‌های صلح و گفتگو را بسته است» و از «مسدود کردن فعالیت احزاب سیاسی از سوی حکومت طالبان»، به عنوان «تازه‌ترین اقدام» برای «سرکوب کامل» یاد کرد. مسعود گفت که طالبان «بجز خود، افغانستان را خانه مابقی مردم افغانستان نمی‌داند.»
یاسین ضیا، رئیس شورای رهبری «جبهه آزادی» نیز گفت که طالبان جنگ را به آنها «تحمیل» کرده است و «طالبان نه توانایی دولت ساختن را دارند و نه هم پلیس و ارتش می‌توانند بسازند.» ضیا گفت:‌ «طالبان هنوز توانایی کنترل فضای هوایی افغانستان را ندارد» و با کنایه به پرداخت «۴۰ میلیون دلار کمک علنی» و «۱۰۰ میلیون دلار کمک استخباراتی» در ماه از سوی کشورهای غربی به حکومت طالبان اشاره کرد.
او طالبان را متهم به «همکاری» با داعش کرد و گفت که حضور طالبان در افغانستان «زمینه حملات» اخیر داعش در روسیه و ایران را فراهم کرده است.
 
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها